Namazlara Zorluk Getirenler!

 

İnsana kolay bir din olan İslam’ı indiren Allah’a karşı din öğretmeye kalkanlar, ”Namaz” hususunda da bir sürü zorlaştırma getirerek insanları secdeden uzak tutuyor.

Öncelikle Allah’ın dini anlamda yerine getirmemizi istediği ibadetlerimizi Kuran’da tamamen açıkladığını bilelim:

Sana bu Kitap’ı indirdik ki her şey için ayrıntılı bir açıklayıcı, bir kılavuz, bir rahmet, Müslümanlara da bir müjde olsun.
(Nahl-89)

Malesef, Peygamberimizin taşıdığı mesajdan(Kuran’dan) habersiz olan ve Allah’a inandığını söyleyenler; araştırmayı, vahyin anlamını, düşünmeyi bir kenara bırakmış. Tam da Kuran’da eleştirildiği üzere atalardan kalma adetleri dini emir edinmişler. Bir ilizyonun peşinde gidiyorlar. Şeytan Allah ile aldatmaya devam ediyor.

Pek çok kere okulda, işyerinde, çarşıda, dışarıda ayaklarını yıkamak zor geldiği için namazdan uzak duranlara rastladım. Kış vakti soğuk bir ortamda ayaklarını soğuk suyla yıkamak zor olduğundan namaz kılmadığını söyleyenlere rastladım. Hatta bu gibi sebeplerden namazlarını kazaya bıraktığını söyleyenler de var.

Abdest ayetlerine bir bakalım. Kuran’da Allah abdest almamızı nasıl bildirmiş?

Ey iman sahipleri! Namaza duracağınız zaman yüzlerinizi ve dirseklere kadar ellerinizi yıkayın; başlarınızı meshedin(sıvazlayın) ve topuklara kadar ayaklarınızı meshedin/sıvazlayın/yahut yıkayın.
(Maide-6)

Mesh etmek yani sıvazlamaktan ne anlıyorsunuz? Yıkamaktan ne anlıyorsunuz? Size bir çocuğun başını sıvazladığımı söylediğimde elimi suyla ıslattığımı ya da başını suyla yıkadığımı mı düşünüyorsunuz? Hayır. Elleri temas ettirerek, su gerektirmeden yapılan bir eylemdir sıvazlamak. Bunu elbet herkes bilir. Öyleyse, neden ayakları suyla yıkamak farzmış gibi insanları yönlendiriyorlar? Üstelik Allah’ın ayeti açıkça ortadayken. Allah böyle bir yöntem göstermişken.

Allah, ayaklarımızı ve başımızı su ile yıkamayı yahut ıslatmayı şart koşmuyor. Ayete göre başı ve ayakları, ellerimizle susuz sıvazlamak yeterlidir. Allah yüzlerimizi ve dirseklere kadar ellerimizi yıkamamızı emretmektedir.

Kuran’da kaza namazı diye de bir kavram yoktur. Tam tersine, namaz ibadeti, vakitleri belirlenmiş bir ibadettir. Belirtilen vakte hastır.

Namaz, müminler üzerine vakti belirlenmiş bir farz olmuştur.
(Nisa-103)

Elleri ojeli olduğundan abdestin tutmayacağını sanarakta namaza yanaşmayanlar var.Oysa oje abdesti bozmaz.

Kuran ayetlerinde ellerin yıkanmasından bahsediyor. Eller ojeliyken de yıkanabiliyor. Ojeliyken yıkayınca, yıkanmamış olmuyor. Ojeye benzer tırnaktaki her hangi bir maddenin abdeste engel olduğuna dair de bir ifade yok. Bu konuda bir kardeşimiz hatırladığım kadarıyla şöyle sözler söylemiş : ”Siz ojeli birine elini yıka diyip o yıkamaya gittiğinde elinin yıkanmadığını mı düşünürsünüz?”

Bakara suresi 67-71 ayetleri arasında çok güzel bir kıssa anlatılır. Kesinlikle okumanızı tavsiye ederim. Bu ayetler sürekli ayrıntı arayan zihniyetin, ayrıntı aramaktan neredeyse Allah’ın emrini yerine getiremeyecek duruma düşmelerinden bahsediyor. Rabbimiz Musa’nın toplumuna bir inek kesmelerini bildiriyor. Musa’nın toplumu ise sürekli ayrıntı soruyor. Rabbimiz ayeti az kalsın yapmayacaklardı sözüyle bitiriyor. Malesef bu öğütte verilen mesajlar yaşanabiliyor. Ayrıntı aramaktan ibadetleri yerine getiremeyenler var. Üstelik Kuran’da yer almayan ayrıntıların peşindeler! Oysa Kuran ayrıntılı bir kitaptır!

Allah size Kitap’ı ayrıntılı kılınmış bir halde indirmişken, Allah’ın dışında bir hakem mi arayayım?
(Enam-114)

Yine Kuran’da Allah namaz için başı örtmeyi şart koymamış. Namaz için özel bir giysi tarzı da bildirmemiş. Erkeklerin takke takınca daha çok sevap alacaklarını da bildirmemiş.

Kuran’da Araf suresi 31. ayette namazın toplu kılındığı yerlere giderken güzel, düzgün kıyafetler giyinilmesinin iyi olduğu belirtilir. Dileyen kırmızı renk kıyafetiyle namaz kılar, dileyen siyah. Dileyen başını örter, dileyen açar. Önemli olan namazı huşu ve özenle yerine getirmek. Sabırla ve namazla Allah’a sığınmak. Ömür boyu bu ibadeti yerine getirmek.

Malesef, namazda saçın gözükmemesine dair uydurma söylemle ilgili kötü bir anımda var. Bir keresinde mescitte baş örtüsüyle namaz kılıyordum. Lakin, baş örtüsünün kenarlarından bazı saçlarımın tutamları çıkmıştı. Ben secdedeyken biri yanıma geldi ” Bu şekilde namaz kılamazsınız. Namazı kesmelisiniz şuan. Bir daha kılmak zorundasınız. ” gibi sözlerle ben ibadetimi yerine getirmeye çalışırken müdahalelerde bulundu. Ben de konsantremi bozmamaya gayret ederek kendisini kale almadım ve devam ettim. Gene de yılmadı, yanıma oturdu ve bu konuda konuşmaya devam etti. Tek yapmadığı kolumu çekiştirmek kalmıştı neredeyse.

Gördün mü şu engellemekte olanı. Bir kulu namaz kılarken. Gördün mü ya o doğruluk üzerinde ise. Ya o sakınmayı emrediyorsa?
(Alak-10,11,12,13)

Allah’ın emrine karışıp, bilip bilmeden birinin namazını engellemeye çalışmak, zorluklar çıkarmak ne kötü. Allah’ın emretmediği bir şeyi emri gibi söylemekte ne kötü!

Namaz için özel bir kıyafetin bildirilmediğini belirtmiştim.Bu yüzden, bir kadın pantolonla da namaz kılabilir. Allah etek-pantolon gibi özel bir kıyafeti ne günlük hayatta ne de namazda giyinilmesini zorunlu tutmamış. Nasıl ki, erkekler de pantolonla namaz kılabiliyor, kadın da kılabilir.

Bir diğeri namazda kıyafetlerde insan suratı, çizim, resim, yazı v.s bulunmasını istemeyenler. Elbette Allah’a küfreden ya da Allah’ın hoşnut olmayacağı bir sözü mesaj vererek gizlenilmesi öğütlenen bir görüntüyü taşıyarak dolaşmak bir mümine yakışmaz. Bir keresinde de, ünlü bir kadının suratının çizimi olduğu çoraplarımla bir mescite namaz kılmaya gitmiştim. Bununla namaz kılmamın doğru olmayacağını söylediler. Allah Kuran’da böyle bir yasak getirmemiş ki! Nedir kafaya göre doğru değiller üretmek!

Namaz konusunda saçma inanışlar malesef mevcut.Mesela; kime secde ettiğimizi Rabbimiz biliyorken, namaz kılanın önünden geçilmemesi gerektiğine dair inanışın mantığı da nedir? Bunun benzer bir örneği olarak, namaz kılarken karşısında duran bibloları, süs heykellerini örtenler de var.

Kadın’a Cuma namazı farz iken, kadınlara camilerde yer ayırmayan zihniyetten de bahsetmek gerek! Bir de Cuma namazı farz değilmiş gibi fetvalar verip, kadınların bu farz namazını yerine getirmelerini engelleyenlerden de! Kadınlara Cuma namazının farz olduğunu şuradan okuyabilirsiniz:

http://dinicevaplar.com/kadinlar-cuma-namazi-kilmali-midir/

Adetli kadının da namaz kılabileceğini, adetli kadına namazı yasak edenleri de unutmamak gerek. Bu konuda da şuradaki açıklama okunabilir:

http://dinicevaplar.com/kadinlarin-adet-halindeyken-hayizliyken-namaz-oruc-gibi-ibadetlerini-yerine-getirmelerinde-veya-camiye-girmelerinde-bir-sakinca-var-midir/

Blog Adresim: http://evrendepinar.blogspot.com/

 


About the Author
Author

Pinar_Evrende

Comments (4)
  • Avatar

    B.Bilal May 30 2014 - 08:37 Reply

    Selam.
    Camilere ayakkabılarımızı çıkararak gireriz çünkü:
    Ayakkabı çıkarmak insanı rahatlatır, esenlik verir, vücut elektriğini atar, huzur bulunur.
    Abdest alırken ayaklarımızı yıkarız çünkü:
    Muhtemel ayak kokusunu giderir, diğer insanlar rahatsız olmaz.
    Abdest alırken ayak yıkamak farz olmamasına rağmen ne kadar güzel bir uygulama değil mi ?

  • Avatar

    Adem May 30 2014 - 10:47 Reply

    Allah razı olsun

  • Avatar

    aydurgunu Jul 1 2014 - 22:33 Reply

    A.s
    Toplu namaza güzel elbise ile gitmekteki ayetten güzel,temiz bir çorap giymek gerektiği de anlaşılıyor
    Yoksa bazılarının ayak kokusu yıkamakla geçmez. Geçecekse de yıkanır. Yıkadım diye de ıslak ayakla camiye girilmez ki herhangi bir enfeksiyon sebebi yayılmasın daha kötü olmasın…

  • Avatar

    Samim Sep 30 2014 - 20:24 Reply

    Bu konuyu yanlış anladığınız kanaatindeyim. Kuranda abdest ile ilgili ayetler:
    -Nisa(4) suresi 43. ayet:
    “Ey iman edenler! Sarhoş iken ne söylediğinizi bilinceye kadar, bir de -yolcu olmanız durumu müstesna- cünüp iken yıkanıncaya kadar namaza yaklaşmayın. Eğer hasta olur veya yolculukta bulunursanız, veyahut biriniz abdest bozmaktan gelince ya da eşlerinizle cinsel ilişkide bulunup, su da bulamazsanız o zaman temiz bir toprağa yönelip, (niyet ederek onunla) yüzlerinizi ve ellerinizi meshedin. Şüphesiz Allah, çok affedicidir, çok bağışlayıcıdır.”
    -Maide(5) suresi 6. ayet:
    “Ey iman edenler! Namaza kalkacağınız zaman yüzlerinizi, dirseklere kadar ellerinizi ve -başlarınızı mesh edin- her iki topuğa kadar da ayaklarınızı. Eğer cünüp iseniz, iyice yıkanarak temizlenin. Hasta olursanız veya seferde bulunursanız veya biriniz abdest bozmaktan (def-i hacetten) gelir veya kadınlara dokunur (cinsel ilişkide bulunur) da su bulamazsanız, o zaman temiz bir toprağa yönelin. Onunla yüzlerinizi ve ellerinizi meshedin (Teyemmüm edin). Allah, size herhangi bir güçlük çıkarmak istemez. Fakat O, sizi tertemiz yapmak ve üzerinizdeki nimetini tamamlamak ister ki şükredesiniz.”

    Burada su mevcutsa meshin su ile, su bulunamıyorsa toprak ile yapılacağı gayet açık. Aksi olsa idi toprakla da mesh yapılmasının anlamı kalmazdı. Ayetin başında yıkamak fiili geçtiği için zaten meshin su ile yapılacağını tekrar söylemek yersiz olurdu.

Leave a reply

Name (required)

Website