Kısasa Kısası Beğenmeyenler…

Kendilerini dayanaksız bir şekilde tüm inananlardan daha erdemli ilan eden dinsizler, kısasa kısasın yanlış olduğunu düşünüyorlar. Onlara göre suç işleyen affedilmeli, eğitilmeli, doğrular gösterilmeliymiş. Oysa Allah’ın bizzat kendisi de zaten kısasa kısas hakkımız olduğunu söylemekte fakat affetmenin ve sabretmenin daha hayırlı olduğunu söylemektedir:

 

O Kitap’ta onlar üzerine şöyle yazmıştık: Cana can, göze göz, buruna burun, kulağa kulak, dişe diş… Yaralamalar karşılığında da kısas. Kim kısası bağışlarsa, bu bağışlaması kendisi için günahlara bir perde olur. Allah’ın indirdiğiyle hükmetmeyenler zalimlerin ta kendileridir.
Maide 45

Bir kötülüğün cezası, tıpkısı bir kötülüktür. Fakat affedip barışmayı esas alanın ücretini bizzat Allah verir. O, zalimleri hiç sevmez.
Şura 40


Allah kötülüğe karşılık verirken bile adaletten sapmamamızı, aşırıya gitmememizi ister:

 

Eğer ceza ile karşılık verecekseniz, ancak size yapılan kötülüğün türü ve miktarı ile karşılık verin. Eğer sabrederseniz, elbette ki bu, sabredenler için daha hayırlıdır.
Nahl 126


Bu konu da diğer eleştirilen ayetler gibi sırf eleştirilmek için eleştiriliyor. Kısasa kısası beğenmeyenlerin kendi ya da bir yakınlarının başlarına bir kötülük geldiği zaman şimdiki söylediklerine samimi olacaklarını ben sanmıyorum. Allah, kısasta hayat olduğunu söylemekte, fakat karşılık vermede aşırı gitmek nedeniyle ortaya çıkan kan davası gibi kötülükler sergileyenlerin azap göreceğini bildirmektedir:

 

Ey iman edenler! Öldürülenler hakkında üzerinize kısas yazılmıştır. Hür kişiye karşılık hür, köleye karşılık köle, dişiye karşılık dişi… Kim kardeşi tarafından herhangi bir şekilde affa uğrarsa, bu durumda örfü izlemek ve affedene en güzel biçimde bir ödeme yapmak gerekir. İşte bu, Rabbinizden size bir hafifletme ve bir rahmettir. Kim bundan sonra azgınlık ve düşmanlık ederse onun için korkunç bir azap vardır.

Ey aklı ve gönlü işleyenler, kısasta sizin için hayat vardır. Bu sayede korunmanız umulmaktadır.

Bakara 178-179

 

Her durumda pasifizm erdem değildir, sadece zalimin zulmünü artırmaya yarar. Bizleri yaratan Allah’ın bizim kadar düşünemediğini zannederek “Göze göz ilkesi tüm dünyayı kör eder” diyenleri savunanlar, Allah’ın sözlerini dikkate almayarak tutarsızlığın kitabını yazmaya devam etmekteler.


About the Author
Author

evirgenorhan

Comments (5)
  • Avatar

    ferhat Jun 30 2012 - 10:32 Reply

    gercekten cok guzel yazi…

  • Avatar

    Güray TEKİN Jun 30 2012 - 10:49 Reply

    ALLAH’IN BU HÜKMÜ UYGULANMADIĞINDAN ”ADALET SAĞLANMIYOR’….SUÇUN ÖNLENMESİ ANCAK BU GİBİ CAYDIRICI HÜKÜMLERLE MÜMKÜN OLUR.İDAM CEZASI KALKINCA NE OLDU?HİÇ BİR SUÇU VE GÜNAHI OLMAYAN MASUM İNSANLAR ÖLDÜRÜLÜYOR,YAKINLARI ÖMÜRLERİNİN SONUNA KADAR ÖLENİN ARKASINDAN YAS TUTUYOR.SUÇLU VE GÜNAHKAR KATİLLER KISA BİR SÜRE HAPİSTEN SONRA YAŞAMAYA DEVAM EDİYOR.

  • Avatar

    metin Jun 30 2012 - 14:53 Reply

    Selam.
    Kısas; haklı bir neden olmaksızın bilerek, tasarlıyarak cana, mala kastedilmesi durumunda uygulanmalıdır. Haksız yere kasten cana kıymak, bütün insanları öldürmek gibidir. (Maide-32) Bu kişilerin ahiretteki mekanları içinde uzun süre kalacakları cehennem olacaktır. Allah onları lanetlemiştir ve onlar için büyük bir azap hazırlamıştır.. (Nisa-93)
    İdam cezası olmalıdır ve gerektiğinde uygulanmalıdır. Ülke yöneticileri tarafından çıkarılan af kanunları kasten, planlayarak cana, mala zarar verenleri kapsamamalıdır.
    Kur’an’da kasıt unsurunun olmadığı durumlarda diyet ödenmesi halinde suçlunun affedilmesinin günahlara kefaret olacağı bildirilmiştir. Böylece kasıt unsuru bulunmayan olaylarda kısasın uygulanması değil, suçluların affedilmesi özendirilmiştir. Affetmek mümin için onur ve yüceliktir.
    (Bakara-178 Nisa-92,149 Maide-45Şura- 40)
    Araf suresi 199. ayetinde “affetmeyi esas al” diye emredilmiştir.
    Aliimran suresi 133, 134. ve Şura suresi 37. ayetlerinde takva sahiplerinin öfkelerini dizginleyen, insanları affeden kişiler oldukları bildirilmiştir.
    Fussilet suresi 34. ve 35. ayetlerinde kötülüğü en güzel tavırla savanların “büyük nasip sahipleri” oldukları bildirilir.
    Nur suresi 126. ayetinde ise kötülüklere karşı sabretmemizin-affetmemizin daha hayırlı olacağı bildirilir. Allah affetmeyi sevenleri sever; affetmeyi sevenler O’nun lütfuna mazhar olurlar. Günahları, hataları affedilir, bağışlanır.
    Esenlikler dilerim.

  • Avatar

    kadir Jul 1 2012 - 18:52 Reply

    maşaallah çok iyi.

  • Avatar

    bir adam Jul 4 2012 - 11:50 Reply

    “Ey aklı ve gönlü işleyenler, kısasta sizin için hayat vardır. Bu sayede korunmanız umulmaktadır.” ayeti insanlığın huzuru için kısasın emredildiğini gösteriyor.
    İnsanların anlamadığı asıl şey kısas olduğunda şua an hapisteki onca katilin idam edileceğini düşünmesi. Halbuki idam cezası olsa cinayet sayısının bu kadar aşırı olmayacağı açık. Kısas insanların can emniyeti için şarttır.

Leave a reply

Reply to Güray TEKİN Cancel reply

Name (required)

Website