Yukarıdaki ayetleri niçin hatırlatma gereği duydum dersiniz? Çünkü Allah bu kitabın doğruluk ve adalet bakımından tamamlandığını söylüyor. Yani içinde bulunan tüm bilgiler geçerlidir ve benim emirlerimdir diyor. Bir kısmını daha sonra kaldırdım demiyor. Bir an şöyle düşünelim: Hükümetler her hangi bir konuda kanun çıkardıkları taktirde ne yaparlar, kanun çıktığından itibaren diğer eski kanunu kitaplardan, anayasadan çıkartırlar. Nedeni artık bu kanunla hüküm verilmeyecektir de ondan. Onları ancak kimsenin ilgilenmeyeceği tozlu raflarda hatıra olarak kalır. Kuran da nasih-mensuh vardır diyenler bu kısmı bence hiç düşünmüyorlar,yani Peygamberimiz hükmü olmamasına rağmen niçin Kuran a yazılmasına izin verdi dersiniz? Peygamberimiz bunu düşünemedi mi? Yada bizlerin kafasının karışmasını mı istedi? Tabi ki hayır. İşin ilginci Peygamberimiz adına uydurdukları hadislerde dahi bu konuyu destekler hadis yoktur.Peki tüm bu Kuran temizleme hareketi neden? Nedenini tam bilemem ama bence tüm meshep ve tarikatlar uydurma hadislerin Kuran da tam tersini gördüklerinde en iyisi onların hükmünün kalktığını bazı ayetleri kendi düşünce ve fikirlerine göre açıklayıp söylemek en iyisi dediler herhalde. Kuran`a düz bir mantıkla baktığınızda tüm bu gerçekleri görüyorsunuz. Peki bazıları nasıl bakıyorda tüm bu görüşleri öne sürüyor dersiniz? Bir konu hakkında fikir belirtmek onu tenkit etmek yada onu öğmek için bir şeyle kıyaslamak gerekir. Bizler Kuran a hiçbir şeyi eş görmediğimiz için kıyas yapamıyoruz. Amaaa bahse konu zihniyet Kuran`a Hadisleri eş koşarsa tabiî ki bazı tenkit yada değişiklikleri yapacaktır. Hatta en acısı da bazı hadislerin Kuran ayetlerini nesh ettiğini yani hükmünü kaldırdığını söyleyecek cesareti gösterecektir. Aradıklarını Kuran`da bulamayanlar hadislere iman etmeyi yeğlemişlerdir. Tabi bu bir tercih. Dinde zorlama yoktur. Her kez hesabını mahşerde tek tek Allah`a verecektir.
Kuran`a şuanki bütünüyle iman etmeyen ve bazı ayetlerin hükmünün olmadığını söyleyenlere birkaç sözüm olacak. Kuran`ı birkaç kez Türkçesinden okumaları. Tarafsız bir şekilde okuduklarında Kuran ın insanlara zorluklar getirmediğini aksine kolaylıklar getirdiğini anlamaları gerekir. Örnek bir ayeti hatırlatmak isterim.( Ey iman sahipleri; size açıklanınca hoşunuza gitmeyecek şeyleri sormayın. Kuran indirilirken onları sorarsanız size açıklanır. Allah onları affetti. Allah Bağışlayandır, Merhametlidir.)
Nesh edilen ayetlerden birkaç örnek vermek isterim. Allah namaza durmadan önceki ayetlerin birinde kendini bilmeyecek kadar sarhoş olan namaza duramaz diyor. Bu ayetin hükmünün kalktığını söyliyenler Allah`ın ne dediğini anlamıyanlardır. Allah bir başka ayetinde içkinin kötülüğünden bahsediyor, sizleri şeytana yaklaştırır diyerek bizleri uyarıyor. Faydası az zararı çok diyor. Ama yinede beni dinlemeyeniniz çıkacaktır, biliyorum demeye getiriyor. Bu sizin seçiminiz, yaptıklarınızdan sizler sorumlusunuz benden sizleri uyarması. Bunları yapmanız bana ibadet etmenizi engellemesin ama, huzuruma durduğunuzda kendinizi bilir durumda olun diyor. Tabi bunları anlamak çok zor değil ama anlamak istemedikten sonra… Yine bir ayette peygamberimizle görüşmek isteyenler için bir fakire fidye verilmesini emreden Allah yardımlaşmanın sadakanın alıştırılmasını yayılmasını istiyor. Bu konuda teşvik ediyor adeta. daha sonra gelen ayet te sizlere bu emrimin zor geldiğini gördüm sizleri affettim diyor. Aslında burada anlatılmak istenen Arapların hiç alışkın olmadıkları yardımlaşma, fakire yardım konusunu dile getirip güzel bir gelenek başlatılmasını istediğidir. Bu emri anlamayan bağnazlar bu ayeti de örnek göstererek bakın Allah daha önce vermiş olduğu emri kaldırdı diyebilmişlerdir. Allah boşa konuşmaz bunu dahi anlayamamışlar demek ki. Yaradan öyle yüce ki yarattıklarını asla üzmek istemediğini yalnız ve yalnız bizlerin doğruya yönelmemizi istemiştir. Nasih, mensuh konusunu kabul edenler aslında yaradanın geleceği görememiş izlenimi yarattıklarının farkında bile değiller. Bir başka örnek vermek isterim. Kuran da evli yada bekar kişilerin kadın yada erkek olsun zina yaptıklarında cezalarının ne olduğu açıkça yazılmış olmasına rağmen, nedense hala hadislerin etkisiyle yine uydurma bir hadise inanarak zinanın cezasının recm yani taşlanarak ölüm olduğunu idda etmişlerdir. Bunu da izah ederken recm ayetinin bir keçi tarafından yendiği uzun uzadıya anlatılır. Yani yine farkında olmadan Kuran`ın şimdi eksik olduğunu söylerler. Bu zihniyetin örnekleri o kadar çokki. Sözlerimin özüne gelince, Tüm bu koparılan yaygara için tutundukları ayet ise şöyle;( . “Biz bir ayetten her neyi nesh eder veya unutturursak, mutlaka ondan daha hayırlısını veya benzerini getiririz. Bilmez misin ki Allah her şeye kadirdir.” ) Yukarıdaki ayeti kastederek Kuran da hükmünün kaldırıldığı ayetlerin olacağını savunmuşlardır. Halbuki Allah Kuran da birçok yerinde de bahsettiği gibi size başka bir din getirmedim. İbrahim peygambere gelen dinin devamıdır diyerek uyarmaktadır. İşte her peygambere gelen kitap ta belli emirler vermiş bunların bazılarında değişiklikler yapmıştır. Yani ondan daha iyisini getiririz derken Kuran içinde değil, diğer kutsal kitaplar arasında hayırlısını getiririz demek istediği çok açık. Çünki Allah Kuranda gönderdiği ayetleri için eksiksiz ve tamdır diyor. Tüm bunları daha iyi anlamak ve İslamı yaşamak için Kuran ı anladığımız dilden birçok kez okumalıyız ki Kurt kapanına yakalanmıyalım .
Yazar : Haluk Gümüştabak