Türban / Başörtüsü/ Çarşaf/ Tesettür Kuran`da Yoktur

Son zamanların güncel konularından biri olan türbanla ilgili olarak çoğumuz birşeyler söylemekte, tartışmalar yapılmakta, çoğu köşe yazarları bu konuya eğilmektedir. (10-15 sene evvel bu konuda hiç yorum yapılmaz ve başörtüsünün dinde olduğu kabul görürdü, Allah’a şükür Kuran’daki İslam’ın gücünün etkisiyle artık insanlar doğruları bulmak konusunda Kuran’ı rehber alıyorlar.)

Gelin isterseniz Kuran`da kapanmayla ilgili ayetlere bir göz atalım;
Yaratıcımız ilk insandan beri belli yerlerin kapanmasının şart olduğunu bize söylemiştir.

Araf Suresi 26 da
“Ey Ademoğulları !size çirkin yerlerinizi örtecek giysi ve kıyafeti indirdik. “der.

Artık herkesin bildiği Nur Suresi 31. ayet söyle der;
“Mümin kadınlara da söyle; Bakışları ölçülü olsun ve cinsel organlarını korusunlar. Süslerini, kendiliğinden görünenler hariç açmasınlar.

ÖRTÜLERİNİ (BURADA HIMAR KELİMESİ GEÇER, HIMARIN KELİME ANLAMI ÖRTÜDÜR. MASAYA KONURSA MASAÖRTÜSÜ OLUR BAŞI ÖRTERSE BAŞÖRTÜSÜ OLUR. ANCAK ALLAH EĞER BAŞIN ÖRTÜLMESİNİ İSTESEYDİ ABDEST ALINIRKEN BAŞIN SIVAZLANMASI KELİMESİNİ İFADE EDEN RES KELİMESİ GİBİ BAŞ ÖZELLİKLE VURGULANIRDI. ANCAK BURADA HIMARA HİÇBİR TAKI KELİMESİ GETİRİLMDİĞİNDEN SADECE ÖRTÜ MANASI ÇIKAR. YANİ GÖĞÜSLERİN ÜZERİNİN ÖRTÜLMESİ)yaka açıklarına koysunlar. Süslerini şu kişilerden başkalarına göstermesinler; Kocaları… “. Ayette de görüldüğü gibi kapatılacak yerin yaka açığı olduğu bellidir. Hımar ile başı değil yaka açığının kapaması istenir.

Kuranda kapanmayla ilgili bir başka ayete de

Ahzab 59 da rastlarız
“Ey Peygamber!Eşlerine, kızlarına ve müminlerin kadınlarına söyle elbiselerini üzerlerine giysinler. Bilinip incitilmemeleri açısından bu daha uygundur. “

Gördüğünüz gibi ayetlerde türban, çarşaf, başörtüsü, peçe gibi kapanmalar geçmez. Bunlar birçoğumuzun dinde var olduğunu sandığı ama aslında dinde olmayan şeylerdir. Ancak insanlar örflerini, geleneklerini, kültürlerini dinselleştirdikleri zaman bu tip durumlar ortaya çıkar. Dünyanın çoğu yöresinde insanlar sıcaktan etkilenmemek için çeşitli önlemler alırlar. Çıplak ayakla gezmemek de bir önlemdir başına birşey örtmekte. Bunlar çağlar boyunca günümüze gelen yöresel ve iklimsel kıyafetlerdir. Sıcak yerlerde kadınlar gibi erkekelerde başlarını kaparlar. Bu gayet normal bir durumdur, bizde yazın kafamıza güneş geçmesin diye önlemler almaktayız.

Tabiatıyla geleneğin yıkılması çok zordur, gelenekçi bir yapıdaki ortamda dünyaya gelen ve yaşamını yine aynı ortamda sürdüren insanlara bunu anlatmanın ne kadar zor olduğunu bilmekteyim ki yıkılması en zor olan şeyler insanların süregelen gelenekleridir. Ancak yanlış olan birşeyde de inat etmenin bir mantığıda yoktur hele bu Allah`ın indirdiğiyle de çelişiyorsa. Bunun yanısıra insanların aklına şöyle bir soruda gelebilir; başlarını örtenler bunu kulaktan duymalar, şeyhine uymalar, kocasının baskısına uyanlar dışında başörtüsünün yada adı neyle anılıyorsa onu okudukları bir kitapları mı var çünkü Kuranda geçmiyor. Evet okudukları birkaç kitap var. İsterseniz bu kitapların içindekilerden birkaç tanesini size örnek vereyim; o kitaplara göre; zina eden kişiler recm edilerek (taşlanarak) öldürülmelidir, kabak sevmeyen kişiler öldürülmelidir, kadının sesi haram olduğundan ağzına çakıl taşı doldurarak konuşturulmalıdır, resim heykel günahtır, erkek ipek giyemez, altın takamaz, kadın adetliyken namaz kılamaz-oruç tutamaz- hacca gidemez, midye karides tarzı yiyecekler haramdır, erkek sarı elbise giyemez, satranç oynamak haramdır, orucunu yanlışlıkla bozan 61 gün daha tutar, Kuranın bazı ayetlerini keçiler yemiştir. E bu kadar saçma sapan izahın içinde kadının kapanmasıyla ilgilide saçmalığa rastlayabilirsiniz; kadın baştan aşağıya çarşafla kapanmalı, kadının peçe takması gerekir, tek gözü açık dolaşılabilir, vücudun hiçbir uzvu gözükmez. İşte onların kitaplarında Allahın kitabında olmayanlar yazıyor, onların zihniyetleri böyle. Belki çoğu yaptığının doğru olduğunuda zannediyor olabilir ama yanlış, en azından yapılanların dinle bir ilgisi yok. Bunu Allah böyle istiyor demeleriyse Allah adına yalan söylemeleridir. Allah kadının kapanma ölçülerini vermiştir, tabiki isteyen çarşafta giyebilir o da onun tercihidir ama Allahtan gelen bir emir değildir, o emir gelse gelse kocasından gelir kocasının ailesinden gelir, dillendirilmese de yetiştiği toplumdan gelir, şeyhinden şıhından gelir, bu işin ticaretini yapanlardan gelir.

Yazar : İhsan GÜVENÇ

 

1 Puan2 Puan3 Puan4 Puan5 Puan6 Puan7 Puan8 Puan9 Puan10 Puan (32 Oy, ortalama: 9.19 / 10)
Loading ... Loading ...

Yazar Hakkında
Author

Dini Yazilar

Yorumlar (22)
  • Avatar

    radda adanova May 15 2012 - 16:14 Reply

    hocam iyi günler ben buraya gelin geldim yabancıyım evlene nerdeyse 1 seneye yaklaşıyo ama alhamdulillah muslumanımda hocam ben şunu sormak istiyorum ben okudum aynen benim düşündüğüm gibi ben önceden kapalı değildim ama beni eşim sonrada aylesi kapanmamı istedi yani ben istemiyorum kapanmak şükürler olsun namazımı da orucumuda tutuyorum ama herşeyi kendimiz için yaparız değilmi şimdi beni zorla kappattılar benim günahım onlara geçecekmi aklımda bu soru var teşekkürler

  • Avatar

    ebru Oct 31 2012 - 11:37 Reply

    Selamun Aleyküm ..
    hocam sayqılarımı iletiyorum..

    birşeyi merak ediyorum başörtüsü geçmiyor ..pekkiii namaz kılarken neden başımızı örtüyoruz.. ?

  • Avatar

    ali Nov 12 2012 - 17:34 Reply

    Elmalılı Hamdi Yazırın mealidir…… Nur Suresi 31 – Mümin kadınlara da söyle: Gözlerini (harama bakmaktan) korusunlar; namus ve iffetlerini esirgesinler. Görünen kısımları müstesna olmak üzere, zinetlerini teşhir etmesinler. Baş örtülerini, yakalarının üzerine (kadar) örtsünler. Kocaları, babaları, kocalarının babaları, kendi oğulları, kocalarının oğulları, erkek kardeşleri, erkek kardeşlerinin oğulları, kız kardeşlerinin oğulları, kendi kadınları (mümin kadınlar), ellerinin altında bulunan (köleleri), erkeklerden, kadına ihtiyacı kalmamış (cinsî güçten düşmüş) hizmetçiler, yahut henüz kadınların gizli kadınlık hususiyetlerinin farkında olmayan çocuklardan başkasına zinetlerini göstermesinler. Gizlemekte oldukları zinetleri anlaşılsın diye, ayaklarını yere vurmasınlar. Ey müminler! Hep birden Allah’a tevbe ediniz ki, kurtuluşa eresiniz. Siz bu meali nerden buldunuz.Hoca felan da değilsiz belli.

  • Avatar

    Yeşim demir Nov 13 2012 - 22:43 Reply

    Ya ali kardeşim bu ne biçim bir laf hocada degilsiniz kuranı kıreimde bu kitap hocalara inmiştir diye birşey mi var yok kuranı okuma yazma bilen herkes anlıyabilir başka kitap ve kişiye gerek yok . Ben eve gittim bak bu cümleyi anlamak için ne bir kitaba ne bir öndere ihtiyaç var dimi anlamak istemek yeterli tabiki bazı eski arapça kelimeler var internet dene bir şey var açın araştırın Allahım dememiş mi? allahla aldatılmayın diye herkes kuran okusun dogru sade güzel bir mealden kuran okusun Allah herşeyi apaçık kuranda yazdıgını söylemiyor mu? söylüyor o zaman apaçık kuranda şüphesiz herşey yazar okumak isteyen gözle hocasızda herşeyi anlarsın öbür dünyada senin yanlışlarını seni yanlış yönlendiren hoca degil sen çekiceksin. birde bu yorumlarda bulunanlar neden birbirleriyle çelişiyor çünkü mutlak dogrunun oldugu yerde çelişi olmaz mama yorumda biri demiş ki? neden namazda başörtü takılıyor. Başka bir sitedede gene başörtü şiddetle savunan biri adının evde başörtüsüzde namaz kılabilicegini ama bunun edebe örfe çok aykırı oldugun söylemiş lütfen çelişkileriniiz bir kenara atın ve apaçık ve dosdogru kendisinden başka kitap olmayan kuranı iyice okuyun lütfen. Sagol yagmurcum :D

    • Avatar

      yok Mar 12 2013 - 05:28 Reply

      çok iyi söylemişsin o güzelim kitap biz okuyup ibret alıp örnek alalım diye göklerden indi. Hacıya hocaya inmedi sadece tüm insanlığa indi.Arapça yı sadece arapça okumak değil Arapçadan Türkçeye çeviri yapabilmeyi öğrenmeliyiz bence Hz.Muhammed efendimizin hayatını göz önüne alarak da Türkçe ye çevirmeliyiz.He türban çarşaf dediğiniz bez parçaları Arapların islamiyetten önce de olan kadınları aşşalayıcı bi gelenek sadece.Bunlar değilmiydi kız çocuklarını gömen ? Bu pislikler kendi iradelerine suç bulmayıp suçu kadınlara atıyor. sen önce bakışlarını değiştir kadının boynunu görmek seni tahrik ediyo aklına bişeyler getiriyosa malesef sen normal değilsin..

  • Avatar

    Yeşim demir Nov 13 2012 - 22:43 Reply

    kusura bakmayın klavyemde problem var çok imla hatası olmuş affedin.

  • Avatar

    kartal Feb 24 2013 - 19:14 Reply

    afederisiniz ama hocam yukarda arkdaşın dedi gibi namaz kılarken neden basımızı örtuyoruz bence sızın birazdaha bilgiye okumaya ihtiyacınızvar cayil kalmışınız

  • Avatar

    Sahin Feb 25 2013 - 10:12 Reply

    Allahin Selami üzerinize olsun,
    Ali kardes ihsan eliacik mealini al oku orda da aynisini yaziyor kaldiki senin elmalili hamdi yazarin mealinde cinsi gücü kalmamis erkekler geciyor hic mi akil etmiyorsun neden cinsi gücü kalmamis erkekden bahis ediyor allah orda onlara ziynetlerini göstere bilirler diyor yani cinsel gücü kalmamis erkege ziynet olarak altin mi göstere bilir yada gümüs mü ? ordaki ziynet kelimesi gögüslerden bahis ediyor. bügün brazilya ormanlarinda ciplak yasayan insanlar var bunlar tabiyatin gereginde yasiyorlar :) acaba allah müslümanlardan bu sekil mi yasamalarini istiyor senin mealden bunu anlarim, kaldiki burda bütün mesele cinsellikden bahis ediyor eger nur süresinin 30 ayetine bakarsaniz erkeklere hitab ediyor allah burda “Mümin erkeklere söyle: Bakışlarını yere indirsinler. Cinsel organlarını/ırzlarını korusunlar. Bu onlar için daha arındırıcıdır. Kuşkusuz, Allah, yapmakta olduklarınızdan haberdardır.” Nur 30.

  • Avatar

    züleyha Apr 20 2013 - 17:53 Reply

    size sormak lazım neden örtüyorsunuz madem başörtüsü erkekler bizden etkilenmesin diye Allahtan neden sakınıyoruz kendimizi bizi o yaratmadımı zaten herşeyimizi biliyor sakın saygı demeyin bir metra bez parçasıyla saygı olmaz…

  • Avatar

    simsek Apr 21 2013 - 09:52 Reply

    sevgili dostlar tabiki anlamakta çok zorlanıyoruz.asırlardır din adamları vardı.bu yüzyılda konumlar değişti.şimdi dininin adamı veya kadını var.artık asırlardır.kadını ve erkeğe eğemen olan güçler hakimiyetini kaybeder oldu.artık insanlık KUR’AN okuyor.ALLAH kitabında kadınların başları örtülü veya saçlarını kapatsınlar demiyor.bu uygulama simsarlar tarafından icat edilmiştir.KUR’AN okurken aklederek okumalıyız.o yıllarda kadınlarda erkeklerde başlarını örtüyordu.hatta isa ve musa peygamberler döneminde olduğu gibi başörtme vardı.ama örften kaynaklanan ve sıcaktan korunma adına örtünüyorlardı.emevi ve abbası dönemin din tüccarları kadını ikici plan da görmeleri ve hatırlayın bu konuda uydurma hadisler bile yazılmıştır.peygamber adına yalan söylenmiştir.kadını köpek ile eş değer kıldılar.bu ahlahsızlar.ne olduda kadın başı kapatan oldu erkek de açar oldu.kendilerine özgürlük sağlandı kadınlara özgürlük yok sayıldı.tabiki asırlardır.alıştığımız başörtüsü aslında yok olduğunu öğrenince ister istemez kabüllenmek çok zor oldu.
    kısaca
    KUR’ANI iyi anlayarak aklederek okursak kadının başörtüsünün olmadığını görüyoruz.olmayan bir şeyi tabiki namazlarda da örtünmeleri gerekmiyor.aynı erkeklerin uydurma takke takmaları nasıl yoksa kadınlarında namaz kılarken başörtüsü takmasına gerek yok bunlar din adamların dine sonradan ilave etmeleri ile olmuştur.
    saygılarımla

  • Avatar

    M.Sadullah Sağlam May 5 2013 - 10:12 Reply

    Başörtüsünün tartışılması çok yanlıştır. Bu bir din ve vicdan özgürlüğü meselesidir. Açık başlı gezmek isteyen öyle gezer, başını örtmek isteyen de örterek gezer. Yeter ki bu hak üzerinde hiçbir baskı olmasın. Aile baskısı da buna dahildir. Bir insanın başkasına zarar vermeden yapacağı işler o insanın bireysel hak ve özgürlükleri içindedir. Buna müdahele ilkelliktir.

    • Avatar

      Fikret Arman May 6 2013 - 13:03 Reply

      M. Sadullah Kardeşim, çok çok haklısınız. Size katılıyorum. Yalnız bir ayırım yapmak istiyorum. Dinde başörtüsü yoktur. Sizinde söylediğiniz gibi, herkes istediği gibi giyinebilir. Bu onun özgürlüğüdür. Benim karşı olduğum konu dinde olmayan bir şeyi “bu dinin emridir” söyleminde bulunulmasıdır. İnsanların bu söylemle kandırılması, ve başını örtmeyen müslümanların belirli mahallerde baskı ile karşılaşmasıdır.

      Selam ve Dua ile,

      • Avatar

        M.Sadullah Sağlam Jul 6 2013 - 09:00 Reply

        Fikret bey, haklısın bence de kur’anda bir baş örtüsü farziyeti çıkarmak mümkün değildir. Ama kimileri de çıkar diyor. Ben buna da saygı ile bakıyorum. Söylediğim bundan ibarettir.

  • Avatar

    M.Sadullah Sağlam May 7 2013 - 08:46 Reply

    Sayın Fikret Arman bey, hiçbir baskı kabul edilebilir değildir. Ne başı açmaya zorlayan ne de kapamaya zorlayan baskı. Bu konunun kur’anda olup olmaması farklı bir konu, kur’anda olduğuna inanan veye olmadığına inanan kesimler var. Herkes inandığını yapsın. Siz de benim gibi kur’anın bunu emretmediği görüşünde olanlardansınız. Ama bu görüşte olmayanlar da var. Ne diyelim. Onlara baş örtüsünü yasaklayalım mı? ben bunu söylemek istiyorum. Selamlar

  • Avatar

    Fatma Jul 8 2013 - 13:04 Reply

    Birileri sorup duruyor, neden Islam devletlerinde bir ilerleme yok, yeni buluslar yok, zenginleme yok…. yok da yok….

    Neden olsun ki? Islam denince adamciklarin kafasindaki soru isareti henüz “basörtüsü” nün ilerisine gidememistir.

    Bekleme devrindeyiz halen, birileri basörtüsüne anlasilir ve herkesin kabul edecegi bir cözüm bulursa ilerlemeye devam edecegiz, belki….

    Artik kaplumbaga hiziylami ilerleriz orasini da bilemiyecegim.

    Uzaya da varabilecekmiyiz Ay’a ve Mars’a onu da bilemiyecegim, basörtülü mü ciksak yoksa bas örtüsüz mü? Shaekespeare olsaydi da ona sorsaydik batim :-)

    Selam ve Dua ile.

  • Avatar

    isa ilhan Sep 8 2013 - 17:28 Reply

    hocam bir felsefe öğretmeni kuranda kadınların baştan aşağıya kapanmalı başörtü yerine çarşaf giyilmesi gerekiyor kuranda böle diyor acaba doğrumu hocam bilgilendirirmisinz arkdşlımıda uyarayım ALLAH rızası için…

  • Avatar

    faruk ali Nov 2 2013 - 20:15 Reply

    dogru söylü yorsun ali kardeşim

  • Avatar

    Alper Feb 11 2014 - 14:12 Reply

    Merhaba arkadaşlar,
    İlk başta size şunu söylemeliyim ki Kur’an-ı Kerim, Arapça yazılan ilk kitaplar arasındadır.Bu yüzden benzer kelimeleri çevirmede sorunlar çıkması muhtemeldir.Bu ayrı mesele,Kur’an da ne tesettür ne türban ne de başörtüsü isimleri geçer.Sadece “örtü” ismi geçer vee bu örtüyle bayanların mahrem yerlerini kapatması buyrulmuştur.Ancak mahrem yerleri nur suresi’nde kesin olarak belirtilmemiştir.Ayrıca namaz kılarken baş kapatılması Allah’a ibadet ederken saygı açısından örtünmeyi bir üst sınıra taşımakla ilgilidir.Maalesef eskiden beri baş örtme geleneği farz haline getirilmiştir ve bunun bedelini dünyadaki diğer ülkelerden geri kalan tüm Müslüman ülkeler ödemektedir.Sizden ricam her türlü ibadeti yapın oruç tutun, kurban kesin,namaz kılın,zekat verin ,hacca da gidin…Amma ve lakin bu değerli ülkenin çağdaşlaşmasının önüne geçmeyin.

  • Avatar

    Fikret Cem Mar 18 2014 - 08:05 Reply

    http://www.youtube.com/watch?v=j3qqF49nnQM bu vidyo hakkında beni bilgilendirecek bir arkadaş var mıdır? Kur’an Araştırmaları Grubu oluşumunu takip etmekteyim. Başörtüsü konusundaki açıklamalarınızı da okudum. Sonrasında bir de Mustafa İslamoğlu’nun bahsettiğim linkteki açıklamalarını izledim. Başta bu oluşumun yöneticileri olmak üzere diğer arkadaşlardan da varsa bir bilgisi bir açıklama bekliyorum.

    Şimdiden teşekkürler.

    • Avatar

      Fikret Arman Mar 18 2014 - 15:32 Reply

      Fikret Kardeşim,

      Ben arapça bilmiyorum. Elli civarındaki mealler ve en önemlisi, akıl edip düşüneerek Allah’ın dinini, KUR’AN’dan öğrenmeye çalışıyorum. Elimde KUR’AN varken videodakilerle işim olmaz.
      Allah, bir çok ayetinde “Biz bu Kitapta hiçbir şeyi eksik bırakmadık… Herşeyi açık bir şekilde anlattık.” diyor. Allah “eksik bırakmadık”, “açık bir şekilde anlattık” diyorsa bize de aklımızı kullanmak düşüyor.

      Başörtüsü emri(!) çıkartılan ayeti Y.Nuri Öztürk mealinden yazıyorum.

      Nur Suresi 24/31: Mümin kadınlara da söyle: Bakışlarını yere indirsinler. Cinsel organlarını/ırzlarını korusunlar. Süslerini/zînetlerini, görünen kısımlar müstesna, açmasınlar. Örtülerini göğüs yırtmaçlarının üzerine vursunlar. Süslerini şu kişilerden başkasına göstermesinler: Kocaları yahut babaları yahut kocalarının babaları yahut oğulları yahut kocalarının oğulları yahut kardeşleri yahut erkek kardeşlerinin oğulları yahut kız kardeşlerinin oğulları yahut kendi kadınları yahut ellerinin altında bulunanlar yahut ihtiyaç içinde olmayan erkeklerden kendilerinin hizmetinde bulunanlar yahut kadınların kaygı duyulacak yerlerini henüz anlayacak yaşa gelmemiş çocuklar. Süslerinden, gizlemiş olduklarının bilinmesi için ayaklarını yere vurmasınlar. Ey müminler, Allah’a topluca tövbe edin ki kurtuluşa erebilesiniz!

      Ayeti okuduktan sonra düşünelim…

      Kitapta herşeyi açık seçik anlattığını söyleyen Allah, “süslerini şu kişilerden başkasına göstermesinler” emrinden sonra, bu kişileri teker teker sayarken, (şayet baş örtülecek ise) üç kelime ile “KADINLAR BAŞLARINI ÖRTSÜNLER.” demez miydi?

      Selam ve Dua ile,

      • Avatar

        Fikret Cem Mar 19 2014 - 17:52 Reply

        Fikret Bey, ilginiz için öncelikle teşekkür ederim. Kur’an’ın açık, net ve eksiksiz olduğu konusunda hemfikirim, zaten olmasam da, kendisi bunu belirtiyor. Ancak, kitabımız bize “bölünmeyin, Allah’ın ipine sarılın” dedikçe, biz o kadar ayrılıp bölünüyoruz ki, mezhepleri tarikatları şeyhleri bunları zaten geçtim, maalesef “Açık ve net, eksiksiz, tamamlanmış” denilen yüce kitabı anlamada bile ayrılıyor, ayetler üzerinde kesinlik kuramıyoruz. Bu karışıklık benim canımı sıkıyor. Allah’ın bir ayetini bile inkar etmek, insanı büyük günahlara sürükleyecektir. Böyle bir ortamda, içim daralıyor. Rehberim Kur’an; öğüt, uyarı, mutluluk, çekidüzen vs. için o yetiyor. Ancak hırsızın elinin kesilmesi ya da sadece damgalanması konusunda olduğu gibi bu konuda da derin fikir ayrılıklarının olması beni çıkmaza sokuyor. Bahsettiğim vidyoda, hımarın zaten başa örtülen örtü olduğu, ayrıca hımar ür res demenin atlı süvari demek gibi bir şey olduğu örnekler verilerek anlatılıyor. Uzun lafın kısası, bir Müslüman olarak, kitabımı okuyorum, onu anlamaya ve uygulamaya çalışıyorum. Böyle bir durumda, doğal olarak Kuran ayetlerinde özellikle emirlerinde en ufak bir ayrılığın yaşanması hangi insanın aklına yatar, imanıyla örtüşür…

        Anlattıklarımla maalesef yine o soruma, en başa döndüm.. Ne diyelim, Allah’ın selamı, rahmeti ve bereketi hepimizin üzerine olsun.

Yorum yaz

İsim (gerekli)

Websitesi