BAŞÖRTÜSÜ KURANDA VAR MIDIR, GELİN BİRLİKTE DÜŞÜNELİM

Bugünlerde televizyonlarda, dini konularda sorulan en çok soru başörtüsü Allah emri olarak kuranda var mıdır? Kimi konuşmacılar hayır yoktur diyor genelde daha çoğunluğu ise evet Allah Nur suresi 31. ayetinde kesinlikle başın örtülmesini emrediyor şeklinde açıklama yapıyorlar. Biz okuma alışkanlığı olmayan toplum olarak da normal olarak, eğer isminin önünde birde kocaman bir unvan varsa, birde çoğunluk söylüyorsa hiç kuşkusuz o zaman demek ki Allah emriymiş diyor ve öyle kabul ediyoruz. Peki, bu yol doğru bir yol mu? Çoğunluğun sözlerine inanmak bizleri Allah a ulaştırır ve Rabbin katında mahcup etmez mi dersiniz? Ben doğrusu kimlerin doğru söylüyor olacağını inanın çok düşündüm ve tek hâkim ve yargılayıcının gönderdiği, bizlerin anayasası olan kitaba yani kurana danışmanın en doğru yol olduğuna karar verdim. Kuranı ilk kez okuduğumda, kuranı doğru anlamamda faydası olacak, hatta hiç unutmamam gereken bazı ayetler dikkatimi çekti. Bunları sizlerle paylaşmak isterim.

Enam sur. 116: Yeryüzündeki insanların çoğunluğuna uyarsan seni Allah yolundan saptırırlar. Sadece sanıya uyarlar onlar ve sadece saçmalarlar.

Ankebut Sur. 51: Karşılarında okunup duran bir kitabı sana indirmiş olmamız onlara yetmiyor mu? Bunda, inanan bir toplum için elbette ki bir rahmet ve bir öğüt vardır.

Zühruf Suresi 44: Gerçek şu, bu Kuran sana ve toplumuna elbette ki bir hatırlatıcı/bir düşündürücü/bir şeref/bir öğüttür. Bu kitaptan sorumlu tutulacaksınız.

Yukarıda ki üç ayet üzerinde kısaca düşünelim isterseniz. Birincisi karşımıza çoğunluk diye çıkanlar her zaman haklı anlamına gelmediği gibi, onlara uyduğunuzda bizleri Allah yolundan saptırma tehlikesi ile karşı karşıya gelebileceğimiz uyarısını Allah çok açık yapıyor. Ankebut suresinde ise, Rabbim indirdiği kitabı yeterli görmeyenlere tepkisini göstererek, sizlere indirdiğim kitap yetmiyor mu diyerek bu kitabın yeterli olduğunu, sitemli bir şekilde açıklıyor. İşin en güzeli ve can alıcı ayeti ise bence şu ayet, ama her ne hikmetse bu ayeti görmezden gelmek için, bahsini bile açmıyoruz. Yüceler yücesi Rabbim sizleri bu kitaptan hesaba çekeceğim, bu kitaptan sorumlusunuz diyor, ama hala isimlerinin önünde kocaman kocaman unvanlar olan insanlar, kalkıp ne diyorlar bizlere? Bu kitapta her şey yoktur, bu kitap özet bilgidir. İslamı anlayabilmek ve yaşayabilmek için hadis kitaplarına ve fıkıh kitaplarına ihtiyaç vardır. Kuranı sizler okuduğunuzda anlayamazsınız, onu veli kişiler anlar. Peki, bu sözler yalnız yukarıda yazdığım üç ayete bile uyuyor mu sizce? Bu zihniyete göre Rabbim bizleri kurandan sorumlusunuz demesine rağmen, anlayacağımız kitap değil, herkesin okuduğunda anlayamayacağı kitap göndermiş oluyor. Peki, nasıl sorumlu olacağız anlayamıyorsak diye soranlara da, bozgunculuk yapma dine nifak mı sokmaya çalışıyorsun diye yıllarca susturmuşlardır.

Gelelim konumuza, yine kuranı birçok kez anladığım dilden okuduğumda ise, Rabbim`in bizlere indirdiği kuran hakkında bakın nasıl bir kitap olduğunu hangi ayetlerle anlatıyor, birkaç örnek verelim. ( Nisa Suresi 82. ayet; Kuran`ı, iyice okuyup düşünmüyorlar mı? Eğer o, Allah`tan başka birinin katından gelseydi, elbette ki onun içinde birçok ihtilaf bulacaklardı. ) Bu ayete baktığımızda demek ki Rabbim bizleri bu kitabı okuyup daha sonra düşünmemizi akıl etmemizi emrediyor. Ama hangimiz okuduk anlayarak lütfen kendimize bir soralım önce? Diğer birçok ayetinde buna benzer ayetlerin sonunda bakın neler söylüyor Allah? (Eğer aklınızı işletirseniz Allah size ayetlerini açık-seçik göstermiştir. Ali İmran 118) (İşte Allah, ayetleri size böyle açıklıyor ki düşünüp anlayasınız. Nur sur. 61) (Hâlâ aklınızı çalıştırmayacak mısınız? Enbiya sur. 10) (Sadece aklı ve gönlü işleyenler düşünüp ibret alır. Rad sur. 19) (Hâlâ düşünmüyor musunuz? ” Enam sur. 50) (Hala aklınızı işletmeyecek misiniz? Araf sur. 169) Şimdide kuranın nasıl bir kitap olduğunu bakın ayetlerinde nasıl açıklıyor.

Nahl sur. 89: ….. Sana bu Kitap`ı indirdik ki her şey için ayrıntılı bir açıklayıcı, bir kılavuz, bir rahmet, Müslümanlara da bir müjde olsun.

İsra suresi 89. ayet; Yemin olsun, biz bu Kuran`da, insanlar için her benzetmeden nice örnekler sıraladık. Ama insanların çoğu inkâr ve nankörlükten başka bir şeyde diretmediler.

Kehf Sur54. ayet; Yemin olsun, biz, bu Kuran`da, insanlar için her türlü örneği değişik ifadelerle gözler önüne koyduk. İnsan ise varlığın, tartışmaya en çok tutkun olanıdır.

Nisa Suresi 174. ayet; Ey insanlar! Size Rabbinizden apaçık, çok parlak ve güçlü bir kanıt gelmiştir. Biz size, her şeyi açık seçik gösteren bir ışık gönderdik. 175. ayet; Allah`a inanıp O`na sarılanları O, kendisinden bir rahmetin ve lütfun içine sokacak ve onları kendisine ulaşan dosdoğru bir yola kılavuzlayacaktır.

Aliimran sur. 105; Kendilerine açık-seçik kanıtlar geldikten sonra, çekişmeye girip fırkalar halinde parçalananlar gibi olmayın. Böyle olanlar için çok büyük bir azap vardır.

Sizlere yukarıdaki ayetlere benzer yüzlerce ayet sayabilirim, dikkat edin hepsinde ne diyor Allah? Ayrıntılı açıklayıcı, kılavuz, müjde, her benzetmeden nice örnekler, her türlü örneği değişik ifadelerle gözler önüne koyduk, apaçık çok parlak güçlü bir kanıt, her şeyi açık seçik gösteren bir ışık. Bu sözleri Allah kuran için söylüyor ve bakın ne diyor nereye sarılın diyor? (Allah`a inanıp O`na sarılanları O, kendisinden bir rahmetin ve lütfun içine sokacak ve onları kendisine ulaşan dosdoğru bir yola kılavuzlayacaktır. ) Peki, hani kuranda her şey yoktu, kuran özet bilgiydi, yalnız kuranla olmazdı. Ama Rabbim kurana sarılanları o kitap dosdoğru yola kılavuzlayacaktır diyor. Bizlere ise doğruya kılavuzlayacak kitap olarak özellikle söylenen beşerin yazdığı kitaplar gösterilmiyor muydu? Rabbim bu kitabı ben koruyorum diyor, acaba bizlerin okumasını istedikleri kitapları kimler koruyor dersiniz?

Şimdi de bu kadar geniş bir açıklamadan, kuranın anlatış biçimini izah ettikten sonra anlatmak istediğim konuya bakalım. Ne demiştik başörtüsü Allah emri midir? Allah emridir diyerek bakın bu ayette Allah başörtüsünü farz kılmıştır dedikleri Nur suresi 31. ayete şimdi de birlikte bakalım ve delil gösterdikleri cümleyi yazalım, daha sonrada benim vereceğim örneklerle karşılaştıralım. Ama kararı siz vereceksiniz ben değil. Çünkü insanın bizzat kendisinin düşünmesini ve karar vermesini Allah emrediyor. Nur suresi 31. ayette geçen cümleyi ve orada verilen emri yazalım. (Örtülerini göğüs yırtmaçlarının üzerine vursunlar. ) Ama başörtüsünü emrini savunan kişiler burada geçen kelimenin başörtüsü olduğunu ısrarla söyledikleri için şimdide onların istedikleri şekilde yazalım. (Başörtülerini göğüs yırtmaçlarının üzerine vursunlar. ) Şu anda her şeyi unutalım ve önce yukarıda yazdığım ayetleri düşünelim. Burada emredilen konu nedir? Yani bu cümleyi dilbilgisi kurallarına göre incelediğimizde cümlenin yüklemi nedir? Yani konunun özü ve anlatılmak istenen ne? Başın örtülmesi mi? Yoksa göğsün örtülmesi mi? Burada hem başın örtülmesi hem de göğsün örtülmesi diyenler var ki buradan başörtüsü Allah emridir diye çıkarmak istiyorlar. Diyelim bir an yine her şeyi unutup burada iki emir veriliyor diye biz de kabul edelim. Kabul ettiğimizde açık olarak göğsün örtülmesi, gizli bir anlamla da aslında başın örtülmesi emrini çıkarabiliriz diyelim. Peki, Allah gizli anlamlarla, dolaylı olarak bir emir verebileceğini söylüyor muydu ayetlerin de? Yukarıda size sadece altı tane ayet örneği verdim ki bunlara yüzlercesini daha verebilirdim, hiç birisinde bu şekilde bir emir ve yasak vermeyeceğini, tam tersine açık ve anlaşılır bir şekilde verileceğini söylediği gibi ne diyordu? (Yemin olsun, biz bu Kuran`da, insanlar için her benzetmeden nice örnekler sıraladık. ) (insanlar için her türlü örneği değişik ifadelerle gözler önüne koyduk) Dostlarım, kardeşlerim bu sözlere bu şekilde dolaylı bir emir verileceği hiç anlaşılmadığı gibi, tam tersini söylüyor Allah. Diyelim orada dolaylı bir şekilde anlattı, madem her benzetmeden nice örnekler verdim, her örneği değişik ifadelerle anlattım diyor da, acaba daha sonra kuranın hiçbir yerinde nedendir dersiniz, kadın saçını örtmelidir namahremdir asla demiyor? Bu sizin dikkatinizi çekip sorma gereği duymadınız mı? Şimdide bundan başka birkaç örnek daha vermek istiyorum konu daha iyi anlaşılması için. Diyelim ki Allah kuranda şöyle ayetler göndermiş olsaydı bizler bundan ne anlamalıydık? ( Kadınlar gömleklerini giydiklerinde, gömleklerinin boyunu göbeklerinin altına kadar uzatsınlar ki göbekleri görünmesin. ) Şimdi soruyorum size bu ayetten neyin emredildiğini anladınız? Eğer hem gömlek giymek, hem de göbeğin örtülmesi farzdır diyorsanız o zaman Nur suresi 31. ayette başörtüsü de farzdır demekte haklısınız derim. Yok, bu ayette Allah göbeğin örtülmesini emrediyor diyorsanız o zaman Nur suresi 31. ayeti daha dikkatle okuyun ve karar verin derim. Bu örnekleri çoğaltabiliriz. Daha önce de verdiğim örneği tekrarlamak istiyorum. Yine Allah kuranda şöyle bir ayet indirseydi acaba bunu nasıl anlamalıydık dersiniz? ( Ey inananlar, namaza durmaya başladığınızda elinizde veya ayağınızda bir kanama başlarsa çoraplarınızla kanayan yeri sarın ve kan durmuş ise namazınıza devam edin. ) dese Allah, buradan hangi farz emri anlamalıyız? Yine eğer iki emir var, birisi çorabın giyilmesinin farz olduğu, diğeri ise kanama durduktan sonra namaza başlamalıyız emrinden bahsediliyor diyorsanız, evet Nur suresi 31. ayette geçen başörtüsü de farzdır diyebiliriz. Yok, hayır burada çorabın farzlığından bahsetmiyor, yalnız namaza durmadan önce kanın durdurulması isteniyor diyorsanız, lütfen Nur suresi 31. ayet üzerinde biraz daha düşünün derim. Tam burada size bir tartışmamız esnasında bana cevaben yazdığı Sayın Sami Hocaoğlunun yazısından bir alıntı yapmak istiyorum. Aslında bana cevap verirken bile kendi düşüncesinin yanlışlığını kendisi söylüyordu farkında olmadan. Bakın bana nasıl bir örnek vermişti. ( (Nur 31. ayetin başörtüsünü emreden cümlesi aslında neyi emretmektedir? Açık ve net olarak şunu: Cahiliye döneminde bir aksesuar olarak başın üzerinden sırta atılan örtüyü bütün bir boynu ve gerdanı da kapatacak şekilde mazbutça örtmeyi. ) Bu sözlere baktığımızda doğru bir gerçeği önce söylediğini görüyoruz, o da Arapların başın örtülmesi erkekte de kadında da hem aksesuar yani geleneklerinde geçen bir giyim, hem de iklim şartlarının bir gerekliliği. Demek ki zaten Araplarda başın örtülmesi gelenekmiş. Peki, eğer başın örtülmesi daha önce gelenekse, Allah başın örtülme emrini verirken, başınızı o gelenekten örttüğünüz örtünüzle biraz da göğüslerinizi kapatın diye mi verir başörtüsü emrini, yoksa daha önce doğru dürüst takmadığınız o aksesuarı, bundan sonra benim emrim olarak bu şekilde takacaksınız ve kadın asla saçını göstermeyecek mi diye emreder? Karar sizlerin hesabı kimse kimsenin yerine vermeyecek. Bakın Diyanet`e sorduğum bu konu ile ilgili soruma nasıl bir cevap vermişti bir alıntıyla onu da aktarayım. (İslâm dini tesettüre böyle önem vermekle birlikte, örtünmenin şekli konusunda ayrıntıya girmemiş, bunu örf ve âdete bırakmıştır. Böylece her çağda ve her bölgede bu emrin yerine getirilmesine imkân verilmiştir. Sonuç olarak tesettür evrensel, sürekli bir hüküm; örtünmenin şekli ise yereldir.

İslam`ın bütün emir ve yasaklarına uyulması, her Müslüman dan beklenir. Ancak inkâr edilmeksizin bunlardan bir veya birkaçına riayet edilmemesi kişiyi dinden çıkarmadığı gibi, diğer dinî görevlerini yerine getirmesine engel teşkil etmez. Örtünme emri de bu çerçevede değerlendirilmelidir. ) Buda Diyanetin sözleri, ama her ne hikmetse kuranın ayrıntıya girmediğini söyleyip örf ve adete bıraktığı doğru açıklamalarından sonra, yine de başın örtülme emrinin kurandan çıktığını söyleyebilmektedirler. Bunu da düşünün doğruyu bulabilmeniz için sizlere KURAN YETER bunu söyleyen Yüceler yücesi Rabbim. Bunun tersini düşünen kurana ve Allah a karşı çıktığını bilmeli ve ona göre hareket etmelidir. Rabbim`in doğru yoluna ulaşmak isteyen onun kitabına sarıldığında doğruyu bulacağını söylüyor bunu da unutmayalım. Lütfen size söylenenlere değil Kuranın ayetlerine bakınız.

SAYGILARIMLA
Haluk GÜMÜŞTABAK

Yazar : haluk GÜMÜŞTABAK

 

1 Puan2 Puan3 Puan4 Puan5 Puan6 Puan7 Puan8 Puan9 Puan10 Puan (28 Oy, ortalama: 8.93 / 10)
Loading ... Loading ...

Yazar Hakkında
Author

Dini Yazilar

Yorumlar (20)
  • Avatar

    alpselcuk Dec 6 2011 - 14:39 Reply

    sayin haluk bey ben almanyada yasiyorum ve basörtüsü ile ilgili ayetleri incelerken bu makalaeyi okudum tevafuken,ben ilahiyatci falanda degilim bu arada,islami sonradan yasamaya calisanlardanim,eger sizin dediginiz gibi sadece kurani okuma ve uygulama noktasinda hareket edersek din adina bircok noktayi es gecmis olmazmiyiz?örnegin efendimiz (sav) zamaninda kuran ayet ayet iniyor ve efendimiz kendisi hem yasayarak hem anlatarak kurani tefsir ediyordu,yani uygulama boyutunu bilhassa kendisi yasiyarak ayrintilarina indiriyor ve kurani anlamalarina vesile oluyordu,günümüzdede onun yasantilari örnek alarak ayetleri nasil anlamamiz gerektigini ögrenebiliriz(hadislerden).
    saygilarla muharrem ayiniz mübarek olsun

  • Avatar

    sulestc Aug 30 2012 - 17:55 Reply

    sayın haluk abi ben 13 yaşındayım ve başımı örtmeye karar verdim ama bir sorunum çevremdekiler benim olduğumu düşünüyorlar.
    ben aslında daha erken kapanmayı düşünüyordum ama ben nasıl durucağını bilmiyordum bazı arkadaşlarımı görünce karar verdim
    sizce,ne yapmalıyım

  • Avatar

    kapanmaya gerek yok Sep 16 2012 - 01:48 Reply

    diğer siteleri araştır kapanmak sonradan sokulan bir şey

  • Avatar

    Nagehan Su Sep 18 2012 - 21:03 Reply

    benim anlamadığım bu örtünme konusunda son olarak şunu yazacağım,kadının göz-dudak gibi karşı cinste daha etkileyici olan kısımları açıkken;saç neden kapatılır,halbuki saç kapatılacaksa o zaman yüzün özellikle göz ve dudakların hayli hayli kapatılmısı emredilmesi gerekir…ikincisi ise saç;tırnak gibi kestirip atılabilecek bir vücut kısmıdır,peki bir kadın saçlarını kestirirse o zaman da başörtüsü takmak zorunda olacak mıdır,kulak işitme organıyken neden kapatılır?

  • Avatar

    Fikret Arman Sep 20 2012 - 22:04 Reply

    Gönülden şükranlarımı sunuyorum. Rab’bimin başörtüsünü farz kılmadığına başından beri inananlardanım. Okuduğumda da bu anlamı hiçbir zaman çıkarmadım. Yüce Allah İslam dini adına böyle küçük şeylerle uğraşırmı? Yazıda verilen örnekler muhteşem… Anlayana başörtüsünün bittiği yerdir diye düşünüyorum. Ama bu savaşın yüzyıllar süreceğine de inanıyorum. Allah hepimizin yardımcısı olsun.

    Selam ve dua ile,

  • Avatar

    Muzaffer USTA Oct 7 2012 - 11:57 Reply

    yıllardır anlatmaya çalıştığım ama çoğunluğun beni deli sanmasına sebeb olan konu bire bir aynı düşünceler yalnız olmadığımı öğrenmek büyük zevk hatta bir kademe yükseltmek istiyorum : kuran dururken başörtüsünü ve ilmuhal kitaplarını putperestce savunmak küfürdür bence dinime

    • Avatar

      Erol Nov 16 2012 - 23:52 Reply

      Belkide bunu bilen çok,ancak açıklayacak yürek yok.cünkü başörtüsü dinimizde yok dediğin anda,bunca insan salakmı,anlamıyormu diyorlar,ama Kuran’a aykırı ise “Evet” derim ben.Reform değil “KURAN’A DÖNÜŞ”
      Saygılarımla Erol

  • Avatar

    sibel Nov 5 2012 - 12:13 Reply

    ben her şeyi anladım da peki kadınlar neden namaz kılnca başını örtüyor madem örtü farz değil diyorsunuz tercih meselesi diyorsunuz o zaman kapalı olmayan kadınlar saçı namaz kılsın buna ne diyorsunuz?

  • Avatar

    Ayse Nov 14 2012 - 01:42 Reply

    Benimde Sibel hanımın aklına gelen konu kafama takıldı, bu konudada yazarın görüşlerini alırsak sevinirim .

    • Avatar

      tuğrul Nov 30 2012 - 22:11 Reply

      Konu yazarının cevap iletip iletmediğini bilemiyorum fakat cevap yazmak istedim izin verirlerse: Ben Kurandan ve Allahın bana bahşettiği akıl ve vicdanımdan öte mezhep tanımam ama günümüz insanları için mezhepler-imamlar-hocalar çok önemli olduğu için mezhep üzerinden örnek veriyorum: internette İmam Maliki-namazda başörtüsü diye bir aratma yaptığınızda kendisinin namazda başörtmenin kadınlar için şart olmadığını savunduğunu, diğer mezhepler arasında da başın yarısı açık olsa-kapalı olsa durumuyla ilgili farklı görüşler olduğunu görürsünüz. Namazda başınızı örtmeniz belki saçınızın önünüze düşmesini engeller belki de çıkış sebebi odur

      • Avatar

        tuğrul Nov 30 2012 - 22:40 Reply

        ayrıca şartmış gibi sunulan popüler başka bir konu daha var: Kuran dinlerkende başörtmenin Kurani bir dayanağı yoktur. Ufacık çocukların okulda seçtikleeri derslerde bunu yapmasının yolu açılarak İslamiyet’e hizmet edildiği zannediliyor ama onun yüzlerce güzelliğinin üzerine yeni örtüler sererek zarar veriyorlar

  • Avatar

    tuğrul Nov 15 2012 - 14:22 Reply

    Allah’ın istediği cinsel çağrışım yaratmayacak şekilde giyinmektir. Bunu başını örtmeden yapan milyarlarca kadın var dünyada. Hem müslüman olup başını örtmeyen hem de başka dine mensup olduğu için başını örtmeyen şekilde. Bugün başı açık olduğu halde dikkat çekmeden, Kurani tabirle ”incitilmeyecek” şekilde giyinen binlerce kadın yok mu? Kim iddia adebilir bunların giyimi Allahın rızasına uygun değildir diye? Sonsuzluğu yaratan Allah, bir yandan müslüman kadınlardan hem de saçları görünmeyecek şekilde kafasını örtmesini isteyecek ve bir yandan da dünyanın İslam coğrafyası dışında ki onlarca ülkesinde müslüman olmayan ve müslümaların durumuna bakarak müslüman olması ihtimali olmayan milyonlarca başı açık günahkar (!) kadın yaratacak. Böyle bir şey olabilir mi? Türlü ülkede türlü başörtme biçimi dahi bunun beşeri bir eklenti olduğuna kanıttır bence. Kimi ülkelerde saçı yarım açık, kiminin yüzü dahi kapalı, kimi burka içinde, kimi bizim ülkemizde ki gibi içe artı önlem olarak ilave örtü takmakta, kimi yerel elbisesiyle. Hangisi doğru o zaman? Allahtan akıl ve izanın hakimiyetini ve İslamiyet’in üzerinde ki örtünün kalkmasını niyaz ederim.

  • Avatar

    Erol Nov 16 2012 - 23:56 Reply

    Lütfen Kuran’ı okuyup anlayın,hiç zor değil.

  • Avatar

    simsek Dec 2 2012 - 10:42 Reply

    tugrul arkadaşa teşekkür ederim.yazısına canı gönülden katılıyorum.
    kuranı anlasaydık kıldan tüyden işlerle uğraşmazdık…..
    yaratıcı buca asırdır insanlığı yaratmış.saçın kapanmasından ne isteyebilirdiki.?
    saç kapanması sıcaktan korunma olan örtünmeyi örfü kıyafeti bizlere din diye yutturamazlar.
    din erdemli olmak ahlaklı yaşamaktır.

  • Avatar

    simsek Dec 24 2012 - 13:45 Reply

    sayın haluk gümüştabak yazılarınızı özellikle burda bulup okuyorum.yine çok güzel anlatmışsınız.cevabı okuyucuya bırakmışsınız.benim kuran dan anladığım bir bütün olarak bunu da nur süresi 31 ayetinden anladığım.kadınlarımızın başörtülerinin farz olmadığıdır.abdes tarifini en ince ayrıntısına varıncaya kadar anlatan Allah kadınların saçlarının örtünmesini anlatamazmıydı veya saçlarınızı örtün diyemezmiydi…

  • Avatar

    özlem Dec 29 2012 - 16:40 Reply

    Şuana kadar hep bilinçli bir şekilde kapanmayı düşünüyordum..Öyle ki etrafımdakilerin hiçbiri başörtünün hakkını vermiyor diye düşünüyordum..Şimdi bu yazıyı okuyunca kafam karıştı..
    Bende aslında bi anlam veremiyorum kadınların saçları erkekleri cezbediyorsa ve bunun için kapanılması gerekiyorsa erkek de kadını etkiliyor o zaman erkeğinde mi kapanması gerekecek..? Başörtü gerçekten farz ise bu konuda erkekler neden serbest erkeklerde karşı cinsini etkileyerek günaha girmiş olmazmı erkeklerin dokunulmazlığımı var ? Bu konuyu iyi araştırmam lazım. Allah herkese doğru yolu göstersin İnşAllah..

  • Avatar

    CeOr Mar 13 2013 - 21:37 Reply

    alpselçuk , peygamber efendimizin Kuran dışında bir yaşamı olmamıştır ki.Peygamberimiz Kuran’a göre yaşamıştır , çevresinede bunu yaymıştır.Yani zaten Kuran’ı kimse bilmiyordu açıklamak zorundaydı hem yayması hemde insanları inandırabilmesi için açıklamak , anlatmak zorundaydı.Uzun lafın kısası Kuran Allah’ın emirleridir sözleridir eksik veya anlaşılmaz olamaz peygamber efendimizin Kuran’dan başka yaşamı olmadığına ve peygamberliği boyunca Kuran’ı anlatıyor uyguluyor olduğuna göre zaten peygamberimize baktığında karşına yine Kuran çıkacaktır, Allah’ın söylediği kesin sözler varken neden bunun dışında bir bilgilendiriciye ihtiyaç duyasınki?

  • Avatar

    işte Apr 10 2013 - 17:13 Reply

    sonunda :) çok doğru bir yazı olmuş mantıklı ve benim çok önceden bildiğim cahiliye dönemine hitabı anlamında güzel bir yazı olmuş ,hem insanlara fikrinizi belirtip hem de düşünüp anlamaya sevk etmişsiniz :)

  • Avatar

    Derya May 13 2013 - 16:23 Reply

    en kesin çözüm daima yüce kitabımızı okumaktan geçer okuyun gönlünüz ferahlasın gerçeği öğrenin

Yorum yaz

İsim (gerekli)

Websitesi