Meryem Anamızın Aslında Evli Olduğunu Söyleyen………

Geçen akşam bir televizyon sohbetinde, Sayın İhsan Eliaçık, Hz. İsa konusunu anlatırken,  Hz. İsa nın aslında babasız doğmadığı, Meryem anamızın evlendiği, ama bu evliliği Yahudi hahamlarının kabul etmediği için, babasız yakıştırması yapıldığını anlattı.

Doğrusu bu sözlere ben çok şaşırdım. Bu konuya tekrar bakma ve bir yazı yazma gereği duydum. Çünkü hepimiz beşeriz yanılabiliriz. Konuyu Kur’an ayetlerinden, birlikte araştıralım.

Ali İmran
47: Meryem, “Ey Rabbim!” dedi, “BANA HİÇBİR ERKEK ELİ DEĞMEDİĞİ HALDE NASIL ÇOCUK SAHİBİ OLABİLİRİM?” Melek cevap verdi: “İşte öyle, Allah dilediğini yaratır, BİR ŞEYİN OLMASINI İSTEDİĞİNDE SADECE ‘OL’ DER VE O ŞEY HEMEN OLUŞMAYA BAŞLAR.”

Bu ayet aslında Meryem anamızın, asla evlenmediğini açıkça söylüyor. Sayın İhsan Eliaçık ın isim vererek, Meryem anamızın şu kişiyle aslında evlendiğini ama hahamların, dini otoritenin bu evliliği kabul etmediği bilgisini merak ediyorum, hangi kaynaklardan öğrendi? Rivayet kaynaklara göre, inancımızı şekillendirmemiz doğrumu? Böyle yaparsak, Kur’an ı batıl, sanı ve rivayet kaynaklardan anlamaya çalışanlardan ne farkımız olur. Bu soruları mutlaka kendimize sormalıyız.

Şimdide Kur’an da bolca geçen ve Hz. İsa dan bahsederken, özellikle nispet edilen bir sözü hatırlayalım.

MERYEM OĞLU MESİH
MERYEM OĞLU İSA.

Dikkat ederseniz Allah, anneye atıfta bulunarak Hz. İsa dan bahsediyor.  Eğer Meryem anamız evlenmiş ve Hz. İsa doğmuş olsaydı, baba nispet edilerek anılırdı. Çünkü soy erkeğe nispet edilerek anılır. Hahamların evliliği kabul etmemesi önemli değil, ÖNEMLİ OLAN ALLAH IN KABUL ETMESİDİR Kİ, BÖYLE BİR BİLGİDE KUR’AN DA YOK.

Örneğin Kur’an tüm insanlardan bahsederken, Âdemin oğulları, yani âdem soyu diye bahseder. Peygamberimizin erkek evlatlarının ölmesindeki hikmeti de, lütfen göz ardı etmeyelim.

Yine Hz. İsa nın bu durumu, bakın aşağıdaki ayette çok açık nasıl anlatılıyor.

Ali İmran
59: Allah’ın katında İsa’nın durumu KENDİSİNİ TOPRAKTAN YARATIP, SONRA OL DEMESİYLE OLMUŞ OLAN, ÂDEM’İN DURUMU GİBİDİR.

Bakın ayet çok açık bir şekilde, Hz. İsa nın durumunu, Âdem peygamberimizin durumuna benzetiyor. Bildiğimiz gibi Hz. Âdem inde babası yoktur ve Allah ın ol demesiyle topraktan, balçıktan yaratılmıştır. İsa peygamberimizin durumu da, Âdem peygamberimizin bu durumuna benzetiliyor.

Bu ayetten şunu da çıkartabiliriz. Âdem peygamberimiz nasıl bir ölümlüyse, Hz. İsa da bir ölümlüdür, asla bir daha geri gelmeyecektir.

Bu konuya farklı bir açıdan da bakalım. Eğer Meryem anamız evlenmiş olsaydı, Yahudi Hahamları bu evliliği kabul etmese bile, doğumda eşi yanında olurdu. Hatırlayınız ayetleri, Meryem anamız doğum yaparken uzak bir yere, yalnız başına çekilmiş ve yanında hiç kimse yoktu. Çünkü evli olmadığı için doğum yapmaya, bunun babası kim diyecekler diye utanıyordu.

Konuyu başka ayetlerle de, pekiştirmeye çalışalım.

Meryem
19:  Rûh/melek, “Ben, ancak Rabbinin sana gönderdiği bir elçiyim, sana temiz bir oğlan bağışlamak için geldim” dedi.
20. Meryem, “BANA BİR İNSAN DOKUNMAMIŞKEN, ben kötü bir kadın da değilim, nasıl oğlum olabilir?” dedi.

Enbiya
91: Irzını iffetle korumuş olanı (Meryem’i de an.) BİZ ONA RUHUMUZDAN ÜFLEDİK; onu ve oğlunu cümle âlem için bir ibret kıldık.

Bu ayetlerden de anlaşılıyor ki, Meryem anamız asla evlenmemiştir. Bizler Kur’an ı mutlaka Kur’an ayetlerinden yardım alarak anlamaya çalışmalıyız. Eğer emin olmadığımız bilgiler ışığında ayetleri anlamaya kalkarsak, mutlaka yanılırız.

Meryem anamız Allah tarafından, özenle büyütülen çok özel bir kadındı. Onun geleneklerine uygun olmayan, toplumun kabul etmeyeceği bir evlilik yapmasını düşünmek ve söylemek, Meryem anamıza büyük saygısızlık olur. Meryem anamız Hz. İsa yı dünyaya getirip, halkın içine götürdüğünde bakın toplum ne diyor.

Meryem
27: Nihayet onu kucağında taşıyarak kavmine getirdi. DEDİLER Kİ: “EY MERYEM! HAKİKATEN SEN İĞRENÇ BİR ŞEY YAPTIN!”

Meryem Anamız, doğan çocuğunu Kavmin arasına götürdüğünde,  bu çocuk nasıl oldu, senin annen iffetli bir kadındı dediler. Eğer Meryem anamız evli olsaydı, hahamların onaylamadığı bir evlilik olsa bile, halk bunu bilirdi. Evlenme töreni, toplumun gözü önünde olur gizlice olmaz ve topluma evlenen çiftler açıkça tebliğ edilir. Böyle bir durumun olmadığını da görüyoruz.

Bizlere anlatılan her şeyi, lütfen Kur’an dan dikkatle araştıralım. Kur’an hiç kimsenin tek elinde değildir.  Allah sizleri Kur’an dan imtihan ediyorum, Kur’an dan sorumlusunuz diyorsa, onun onayını almayan hiçbir bilgiyi kabul etmeyelim. Bunu yapmak içinde, Kur’an ı anlayarak, düşünerek bizzat bolca okuyalım.

Saygılarımla
Haluk GÜMÜŞTABAK


About the Author
Author

halukgta

Comments (5)
  • Avatar

    cuma Aug 13 2014 - 04:49 Reply

    diline sağlık kardeşim

  • Avatar

    Ayse Hatipoglu Sep 3 2014 - 17:54 Reply

    Merhaba, hz Meryem’in evliligi ile ilgili rivayetler hristiyan anlatimlarina dayaniyor. Buna gore Hz Meryem hamile kaldiginda evli degildir evet ama sonrasinda Yusuf isimli ve Imran Ailesi’nin tanidigi dindar bir adamla evlenmistir. Bu kisi Aziz Yusuf yani Saint Joseph’tir.(Peygamber olan Hz.Yusuf Joseph King olarak gecer)
    Hristiyanlar, bu azizin Hz Meryem’i korudugunu ve hz Isa’nin mucizevi dogumunu kabul eder. Gunumuzun rasyonel Hristiyanlari ise bebegin Yusuf’tan olduguna inanarak aslinda Hristiyanligi reddeder. Ihsan Eliacik’in bu bilgiler dogrultusunda yorumladigini dusunuyorum. Muslumanlarin cevirdigi bir Hz.Meryem dizisinde de boyle bir Yusuf karakteri vardir. Ancak neticede bu hristiyan ilahiyatidir, tarihi gercekligini bilemiyoruz.

  • Avatar

    Gökhan Dec 1 2014 - 15:38 Reply

    Resul’ün annesi bizim annemiz değildir. Çünkü bizler onun öz çocukları değiliz. Bu anne , baba gibi hitaplar İslâmiyette bulunmamaktadır.Kur’an-ı Kerim’e uyalım ve başkalarına iyiliği söyleyip te kendimizi unutmayalım ayetini ve nefslerimizi temize çıkarmamak ve dosdoğru olmak ayetlerini hatırlatmak istiyorum.

    • Avatar

      Müslim Dec 7 2014 - 14:04 Reply

      Yanılıyorsunuz;
      “Peygamber, müminlere kendi canlarından daha yakındır. Eşleri, onların ANNELERİDİR. Akraba olanlar, Allah’ın Kitabına göre, (mirasçılık bakımından) birbirlerine diğer müminlerden ve muhacirlerden daha yakındırlar; ancak, dostlarınıza uygun bir vasiyet yapmanız müstesnadır. Bunlar Kitap’ta yazılı bulunmaktadır.” Ahzab suresi, 6.ayet

      • Avatar

        Gökhan Dec 8 2014 - 13:08 Reply

        Yorumunuz için Yüce Rabbim razı olur umarım her işin hayrını ancak O bilir.

        Yorumunuz üzerinde uzunca düşündüm. Burada bir detaya dikkat çekmek isterim, Resullerin arasını emir gereği asla açmam ancak İsa Resul’ün annesidir Meryem hanım, zevce nikahlı eş demektir “ve ezvâcu-hu” Meryem hanım, İsa Resül’ün annesidir bu nedenle böyle bir ifade kullanmam gerekmiyordur diye düşünüyorum. Ayrıca Kur’an-ı Kerim’de ismi geçen tek bayan olduğundan kendileri, başka Resüllerin sahibi olduğu eş ismi zaten yer almamakta ve anne diyebileceğim kimse mantık olarak bulunmamaktadır düşüncesine vardım. Sevgi ve saygılarımla.

Leave a reply

Name (required)

Website