Bir hadis sahih ise, bu gerçekleri yansıtıyor anlamına gelmez. Bu sadece şu demek: şu hadis Buharinin sistemine göre sahih. Buhari ise peygamberin vefatından 200 sene sonra geldi. Ne peygamberi ne de sahabeyi gördü. Hadis zinciri ne kadar zayıf bir sistem olduğu şu örnekle anlaşılır
1. Peygamber bir şey dedi ve yaptı
2. Sahebe gördü
3. Sahabe A kişiye söyledi
4. A kişi B kişiye verdi
5. B kişi C kişiye verdi
6. C kişi D kişiye verdi
7. Buhari de D kişiden duydu ki D dedi ki C kişi B kişiden duymuş B kişi de A kişiden duymuş ki sahabe demiş ki peygamber şöyle böyle demiş veya yapmış.
Yani sonuç olarak her şey D kişiye bağlı. Bu D kişi de ne peygamberi gördü ne de sahabeyi gördü 200 sene sonra yaşadığına göre. Buhariye göre bu insanlar çok samimi ve dürüst müslümanlar olmalı sahih olması için. Ama Buhari bunu nerden anlayacak ki? Kuran diyor ki münafıkler için:
‘Onları gördüğünde gövdeleri hoşuna gider. Bir şey konuşsalar sözlerine kulak verirsin.’ (Kuran 63:4)
Yani sen iyi bir müslüman sanarsın ama halbuki münafıkın tekidir. O yüzden hiç bir zaman bilemezsin kim nasıl bir insan diye. Hele hele içten nasıl biri hiç bilemezsin.
Kuran durmadan münafıklere karşı uyarıyor. Bunlar müslüman derler kendilerine, ama öyle bir gizlice zarar verir ki 2000 sene ayakta uyuyar ümmet. Münafıkler her zaman vardı var olacaktır aramızda. Bu Kuran ayetleri peygamberimizin zamanında indi. Kuran müslüman diye geçinen münafıklara karşı uyarıyor bizleri. Yani sahabe sandığınız insanlar bile münafık olabilir. Çünkü Kuran bunlar kendilerine iman ediyoruz derler, halbuki münafıkların ta kendileridir. Ve bu insanlar peygamberin çevresinde yaşayan insanlardı. Sahabe diye geçinen insanlardı. Peygamber zamanında böyleyse, kim bilir Buhari zamaninda nasıl bir ortamdır.
Müslümanlar sanıyor ki Mekke fetih edildikten sonra peygamberimizin zamanında, Mekke temizlendi. Halbuki bunlar açık olan müşriklerdi. Ama en tehlikelisi gizli munafıklardır. Ve bunlar her zaman aramızda olacak. Peygamberin yanında oldukları gibi. Ama nerde öğüt alan.
Yani hadis böyle demiş şöyle demiş, geçersizdir Kuran’ın açık hükümlerinin yanında. Uydurma haramları dine sokmak Allah’ı bırakıp şeytana kul olmaktır. Kuran der ki böyle ekstra haramlara karşı,
‘Söyle: “Allah şunu haram etmiştir diye şahitlerinizi getirin.” Eğer tanıklık ederlerse sakın onlarla birlikte tanıklık etme! (Kuran 6:150)
Gördüğümüz gibi Allah diyor ki öyle şu şahit şöyle demiş bu şahit böyle demek yeterli değil Allah’ın dinine bir şey sokacaksan. Bildiğimiz gibi zaten Buhari de şahitlere bakarak hadisleri topluyor. O yüzden böyle fazladan haram duyunca hemen bu ayeti okuyun: ‘Söyle: “Allah şunu haram etmiştir diye şahitlerinizi getirin.”
Ve elbet müşrikler yine de Allah’ın kitabında ve ayeti olmadığı halde tanıklık edecekler. O zaman Kuran diyor ki: Eğer tanıklık ederlerse sakın onlarla birlikte tanıklık etme! İşte gerçek bir müslüman bunu yapmalı Kuran’a göre. Bu ayet gösteriyor ki hiç bir şahitlik sistemi yetmez Kuran dışı haram koymak için. Kuran diyor ki: ‘Eğer tanıklık ederlerse sakın onlarla birlikte tanıklık etme!’
İşte bu yol Allah’ın yoludur. Ama eğer bu ayetleri görmezlikten gelirseniz, Allah’ın yolunu bırakırsanız başka görüşlere giderseniz, şu ayeti de okuyun:
‘Bu Benim dosdoğru yolumdur, onu izleyin, başka yolları izlemeyin! Yoksa bu hal sizi O’nun yolundan uzaklaştırıp parçalara böler. Sakınıp korunasınız diye O bunu önermiştir size.’ (Kuran 6:153)
Ve elbet müşrikler yine de Allah’ın kitabında ve ayeti olmadığı halde tanıklık edecekler. O zaman Kuran diyor ki: ‘Eğer tanıklık ederlerse sakın onlarla birlikte tanıklık etme! İşte gerçek bir müslüman bunu yapmalı Kuran’a göre. İşte bu yol Allah’ın yoludur. Ama eğer bu ayetleri görmezlikten gelirseniz, Allah’ın yolunu bırakırsanız başka görüşlere giderseniz, şu ayeti de okuyun:
‘Bu Benim dosdoğru yolumdur, onu izleyin, başka yolları izlemeyin! Yoksa bu hal sizi O’nun yolundan uzaklaştırıp parçalara böler. Sakınıp korunasınız diye O bunu önermiştir size.’ (Kuran 6:153)