KURAN’DA HER ŞEY YOKTUR DİYENLERE…

 

 

Bugün sizlerle konuşmak istediğim konu, bizlere Kuran yetmez, çünkü Kuran’da her şey yoktur, özet bilgi içerir diyerek İslam’ı yaşamak ve anlamak için beşerin birçok kitaplarına bizleri yönlendiren, kuranın yetmeyeceği tezini savunan düşüncenin, doğru olup olmadığını kurandan arayıp, aslında her şeyin kuranda nasıl olduğunu göstermektir.

Bizler İslamı o kadar yanlış bir yolda yaşıyoruz ki, bunun farkına varmak için kuranı birkaç kez anlayarak okumak yeterli olacaktır, bir şartla okumalıyız, ön yargısız ve Rabbim’e dayanıp kuranın ipine sarılmak şartıyla. Bu yazıyı okuyan kardeşlerimden tek bir ricam olacak, daha önce geleneksel İslamın öğrettiklerini Kuran ayetleriyle karşılaştırdıktan sonra, Allah`ın sözleriyle bize aktarılan hadisler birbirine uymadığında lütfen eeee peygamberimizin hadisleri ne olacak? Ne yani peygamberimiz postacı mıydı demeyiniz. Peygamberimiz Allah’ın ayetlerine ters düşecek bir şey söylemeyeceğine göre, demek ki o söz peygamberimizin sözü değilmiş deme zamanı geldi artık sanırım. Kuran özet bilgidir ve orada her şey yoktur diyenlere bakın Rabbim ne cevap veriyor:

Kehf Sur54. ayet; Yemin olsun, biz, bu Kuran`da, insanlar için her türlü örneği değişik ifadelerle gözler önüne koyduk. İnsan ise varlığın, tartışmaya en çok tutkun olanıdır

İsra suresi 89. ayet; Yemin olsun, biz bu Kuran`da, insanlar için her benzetmeden nice örnekler sıraladık. Ama insanların çoğu inkâr ve nankörlükten başka bir şeyde diretmediler.

Bunlara benzer onlarca ayet yazabilirim, bakın hepsi ne diyor? İnsanlar için her türlü örneği değişik ifadelerle gözler önüne koyduk diyor. İnsanlar için her benzetmeden nice örnekler sıraladık diye çok açık ve net belirtiyor. Şimdide şu ayet hakkında düşünün lütfen. ( Enam suresi 104. ayet; Gerçek şu ki, size Rabbinizden gönül gözleri gelmiştir. Kim görürse kendisi yararına, kim körlük ederse kendisi zararına… Ben sizin üzerinize bekçi değilim. ) Burada bahsedilen gönül gözü ne olabilir dersiniz? Elbette KURAN. Kuranda her şey yoktur diyenlere sormak isterim, acaba Rabbim bizlere gönül gözü, rehber olsun diye indirdiği kuran açık ve detaylı değilse, nasıl bizlere rehberlik edecek ve gönlümüzün açıkgözleri olacak? Akıllarını ve düşünme melekesini birilerine teslim edenler, kiraya verenler elbette bunun farkında olamayacaktır, Allah böyle durumlardan bizleri korusun.

Şimdi de Kuranda her şey yoktur diyerek verdiği örnekleri tek tek kuran süzgecinden geçirelim. Önce şunu söylemeliyim. Bizler dinimizi kurandan öğrenmediğimizden bizlere öğretilenleri kuranda bulamadığımızda ne yazık ki bakın işte bunlar ya da şunlar kuranda yok. Demek ki kuranda her şey olmuyormuş düşüncesiyle farkında olmadan beşerin kitaplarını hâşâ kurandan üstün tuttuklarının farkında bile değiller. Hâlbuki formül o kadar açık ve net ki, Allah ayetinde ne diyordu? (Zühruf Suresi 44 Gerçek şu: Bu Kuran sana ve toplumuna elbette ki bir hatırlatıcı/bir düşündürücü/bir şeref/bir öğüttür. Bu kitaptan sorumlu tutulacaksınız. ) Peki, dostlar Allah sizleri bu kitaptan sorumlu tutacağım dedikten sonra, acaba hâşâ sözünde durmazda kuranda olmayan, hiç bahsedilmeyen başka şeylerden de sorumlu tutar mı dersiniz? Bunları söylerken bile üzüntü duyuyorum ama hala birileri anlamamakta ısrar edebiliyor.

Kuranda her şey yoktur diyenler şu örnekleri veriyorlar;

-Kuranda namazın nasıl kılınacağı, hangi duaların okunacağı ve rekât sayısı yoktur, demek ki bakın her şey yazmıyormuş kuranda.

-Hacca gittiğimizde neler yapacağız detaylı anlatılmamıştır, örneğin şeytan taşlamayı kuran yazmaz, demek ki her şey yokmuş kuranda.

-Zekâtlarımızı nasıl vereceğiz, ne kadarını vereceğimiz yazmıyor, demek ki kuran her şeyi yazmıyormuş.

Konuyu daha fazla uzatmamak için devam etmedim daha çok şeylerin olmadığını iddia ediyorlar, ama her nedense bunun tersini düşünmeyi yani yanlıştan doğruya gitmeyi hiç düşünmüyorlar. Ne demek yanlıştan doğruya sözü derseniz birlikte yapalım. Bize bir söz söylendiğinde onu test ederiz inanmadan önce. Örneğin birisi ben 18 yaşını doldurdum derse kanıtlamasını isteriz ve çıkar bakalım nüfus kâğıdını deriz ve baktıktan sonra doğruysa inanırız. Bu örnekleri çoğaltmak mümkün. Peki din ve iman adına bizlere söylenen sözleri neden kontrol etme gereği duymuyoruz dersiniz? Yoksa kontrol edilecek veri, bilgi, güvenilecek rehber elimizde yok mu? (HÂŞÂ) Ya da elimizdeki rehber çok açık ve net değil mi de bizler böyle bir kontrol mekanizmasına müracaat etmiyoruz? Hani Allah bizleri kurandan hesaba çekecekti ne oldu Rabbin bu sözü? Unuttuk mu, hatırlamak mı istemiyoruz? Madem birileri kurandan her şeyi bulamadıkları için tedirginler, acaba kimler Rabbin katında çok güvenli de onun sözlerine iman edelim? Bu konuda emin olan var mı aramızda? Hangi mezhep imamının sözleri Rabbin korumasında bilen varsa söylesin de aydınlanalım. Rahman güveneceğiniz, dayanacağınız yalnız ben varım dedikten sonra, nasıl olurda bunun tersini söyleriz. Kimin takvaca üstün olduğunu, kimin doğru yolda olduğunu Allah yalnız ben bilirim diye bizleri uyarıyor, nasıl olurda birilerini veliler edinip ardına düşeriz ve kuranda olmayan sözlerini Allah emri diye alırız, doğrusu anlamakta zorlanıyorum.

Şimdide gelelim kuranda olmadığını söyledikleri konulara. İşin ilginci onlara tam tersi soruyu sormak gerekirken, bizler Kuranı savunmaya kanıtlamaya geçiyoruz. Hâlbuki Rabbim sizleri kurandan hesaba çekeceğim demişken, onlara sormak gerekir, sen kanıtla senin kuranda olmayan ve inandıklarının Allah emri olduğunu demek gerekir. Neyse biz yinede zoru seçelim ve anlatalım Allahın izniyle.

Kuranda en çok bahsedilen konulardan birisi de namazdır. Allah hem çok bahsedecek hem de bunun nasıl olacağını izah etmeyecek doğrusu bu da ilginç bir yaklaşım ve savunma tarzı. Namaz kılmak İbrahim peygamberden bu yana her topluma farz kılınmıştır. Örneğin Bakara suresi 83 ayetinde İsrail oğullarına da namazın farz olduğunu söyler kuran. Ali İmran 39. ayette namazın bizden önceki ümmetlere farz olduğunu anlarız. Namaz kılarken yapacağımız hareketleri Allah bizlere anlatmıştır. Bakın Meryem anamıza nasıl namaz kılacağını hatırlatıyor tamamen şeklini bile tarif ederek. (Ali İmran 43: Ey Meryem, Rabbine divan dur, secdeye kapan ve rükû edenlerle birlikte rükû et. ) Yani Allahın huzurunda saygıyla ayakta dur, buna kıyam duruşu diyoruz. Devamında da yine secde ve rüku duruşunu anlatıyor. Tevbe suresi 112 ayette de namazın en önemli unsurlarını söyler ( …rükû edenler, secdeye kapananlar…) (Hac sur. 26: Bir zamanlar İbrahim için, o evin yerini, şöyle diyerek hazırlamıştık: Bana hiçbir şeyi ortak koşma, evimi; tavaf edenler, kıyamda duranlar, rükû-secde edenler için temizle. ) Ayet ne kadar güzel açıklıyor, hatta İbrahim peygamberimizden bahsederek. Kabeyi hazırlaması için emir verdiğinde o evi tavaf edenlerin nasıl namaz kılacağını bile açıkça söylüyor. Kıyamda duranlar yani ayakta saygı duruşunda duranlar, rükû yani saygıyla eğilenler Allah önünde, secde edenler yine Allahın karşısında saygıyla yerlere kapananlar dua edenler için hazırlanıp temizlendiğini belirtiyor. Daha bu konuda birçok ayet var ama anlayana bunlar yetecektir sanırım.

Şimdi de genel olarak düşünelim tüm İslam âlemi namazı aynı şekilde mi kılıyor? Kuranın emrettiği ana konular hepsinde aynıdır değişmez, nedir bunlar? Kıyamda durmak yani Allahın huzurunda saygı duruşunda durmak, eğilmek rükû etmek ve secdeye kapanmak aynıdır. Peki, ne gibi değişiklikler var derseniz, örneğin bir kısmı kıyam duruşunda ellerini bağlamaz yana salar, bir kısmı bağlar. Bir kısmı şekil ve oturuş kalkışta küçük değişikler eklemiştir. Ama hiçbirine yanlış ya da hatalı kimse diyemez. Çünkü hepsinde istenen Allahın kıyam, rükû ve secdesi vardır. Şimdide bakın namazlarda hangi dualar okuyacağımız yazmıyor kuranda diyenlere cevap verelim. Allah müzzemil suresinde (O halde Kuran`dan, kolayınıza geleni okuyun!) diye açıklık getirir. Demek ki namazda okunacak duaların sabitlenmesi ve öyle okumazsan kabul olmaz denmesi asla mümkün değildir. Çok daha açık anlatmak gerekirse bakın Rabbim namazla benden nasıl yardım isteyin diyor ayetinde. ( Bakara 45: Sabra ve namaza sarılarak yardım dileyin. Hiç kuşkusuz bu, kalbi ürperti duyanlardan başkasına çok ağır gelir. ) ( Bakara 153: Ey iman sahipleri! Sabra ve namaza sarılarak yardım dileyin. Hiç kuşkunuz olmasın ki, Allah sabredenlerle beraberdir) Allah namazla kendisinden yardım dilenmesini istiyorsa namazlarda şurasında şu duayı okuyacaksın demek kurana asla uymaz. Rahman namazla benden yardım dileyin diyor ama birçok ayetinde de nasıl dileyeceği örneğini de veriyor. Birkaç örnek verelim. (Bakara 201: Onlardan kimi de şöyle yakarır: “Ey Rabbimiz, bize dünyada da güzellik ver, âhirette de güzellik ver! Ve bizi ateş azabından koru. ) ( İsra 80: Şöyle yakar: “Rabbim! Beni, gireceğim yere doğruluk-dürüstlükle sok, çıkacağım yerden doğruluk-dürüstlükle çıkar. Katından bana yardımcı bir güç/kanıt ver. ) Demek ki namazlarımızda ne okuyacağımız bizlere kalmış, çünkü Rabbim öyle söylüyor. Bunu sabitleyip kimse illaki şunu okuyacaksın diyemez. Bakın o da açıklanıyormuş hem de ne kadar güzel, hiç sıkmadan, özgür bırakılarak içimizden geldiğince Rabbe yakarırcasına. Rekât sayısına gelince. Kuran hiçbir zaman Allahın huzurunda ne kadar kalacağını sınırlamamış ve bir miktar belirlememiştir, tek bir şartla. En kısa kılınacak namazı bizzat peygamberimiz eşliğinde tarif etmiş kıldırmış ve bu da bir rekâttır. Savaş ve zorluk halinde kılınan namazı bizzat peygamberimiz eşliğinde anlatmıştır kuran onu da hatırlayalım. ( Nisa 102: Sen içlerinde olup da onlara namaz kıldırdığın vakit, içlerinden bir grup seninle namaza dursun; silahlarını da alsınlar. Bunlar secdeye varınca, diğerleri arkalarında beklesinler. Sonra namaz kılmamış olan diğer grup gelip seninle birlikte kılsınlar. Dikkatli olsunlar, silahlarını yanlarına alsınlar. Kâfirler isterler ki, silahlarınızdan ve teçhizatınızdan habersiz olasınız da üstünüze bir çullanışla çullanıversinler. Eğer yağmurdan gelen bir sıkıntı varsa yahut hasta-yaralı iseniz silahlarınızı bırakmanızda sizin için bir sakınca yoktur. Ama tedbirinizi alın, dikkatli olun. Allah, kâfirler için rezil edici bir azap hazırlamıştır. ) Bizler bize öğretileni kuranda bulamadığımızda bundan sorumlu değiliz diyeceğimize, eeee bakın demek ki söylenen doğruymuş, demek ki her şey yokmuş kuranda deme gafletinde bulunuyoruz. Allah ben her şeyden örnekler verdim ki anlayasınız diyorsa gerçekten her örnek var demektir ama anlamak isteyene. Şimdi yazacağım ayet yukarıda verdiğimiz örneğin açıklayıcısı bir ayettir. ( Nisa 101: Yeryüzünde dolaştığınız zaman, küfre sapanların size tedirginlik vermesinden korkarsanız, namazı kısaltmanızda sizin için bir sakınca yoktur. Şu bir gerçek ki, küfre batanlar sizin için açık bir düşmandır. ) Demek ki zor anlarımızda namazın kısaltılmasının kolaylığını açıkça belirtiyor, peki diğer zamanlarda ne kadar kılacağımızı neden söylemiyor dersiniz? İşte onu da bizlere bırakıyor, tıpkı zekât konusunda bizleri serbest bıraktığı gibi o konuya gelince anlayacaksınız. Her izahı yapan Allah bizleri bu konuda sınırlamadıysa, bizlere rahmetiyle rahatlatıp özgür bıraktıysa, bizler bunu anlamayarak bakın her şey kuranda yazmıyor mu dememiz gerekir sizce? Eğer böyle bir emri olsaydı bizlere bunu da açıklar ve söylerdi, bunu aklımızdan çıkarmayalım ve sanki bunun açıklanmaması eksiklikmiş gibi göstermeyelim, yoksa Rahman a saygısızlık yapmış olacağımızı da aklımızdan çıkarmayalım. Bu konuyla ilgili sizleri düşünmeye davet edecek bir şey söylemek istiyorum. Allah sabah namazı vakti yani fecir vaktinde okunan kuran, kılınan namazda da kuran okunduğuna göre namaz, şahitlidir diye bildirir bizlere kuranda. Bu sözden bu vaktin önemli olduğu anlaşılır Rabbin katında, Peki neden 2 rekât farz namaz kılarız bu Rabbin özenle bahsettiği vakitte de, öğlen ya da diğer vakitlerde 4 rekât farz kılarız hiç düşündünüz mü? İşte kurana göre değil de beşerin öğretisine göre yaşamaya devam edersek, nereye varacağımızı Rabbin huzuruna gittiğimizde göreceğiz, bence herkes aklını başına almalı gibi geliyor bana, ne dersiniz?

Hac konusuna gelince, insanlar beşerin öğretisini beyinlerine o kadar kazımışlar ki, onu kuranda bulamadıklarında ne yazık ki eksik diyebilmektedirler. Şeytan taşlamak kuranda geçmiyor diye kuranı yeterli görmeyenler, hala haçta şeytan taşlarken yapılan izdihamdan ölenlerden ders almamış görünüyorlar. Bakın Allah Hac konusunda o kadar çok detayı vermiş ki kuranda. Bakara suresi 189 ayette haccın vaktini ayın hareketlerinden belirlendiğini açıklıyor. Bakara suresi 158. ayette hacca gidildiğinde sefa ve Merve tepelerinin ziyaret edilmesinde bir sakınca olmadığı açıklamasını yapıyor. Düşünün tepelerin seyahatinden bahseden Rabbim, şeytan taşlama konusunu söylemez miydi olsaydı? Burada kurban kesileceğini belirtiyor. Hacca gittiğinizde cinsel ilişkiye girmeyeceksiniz diye belirtiyor ayetinde. Savaşmak yasaktır diyor. Bakara 199. ayetinde Kabeyi dönerek tavaf edilmesini söyler Allah. Bakara 203. ayetinde de hac ziyaretini isteyen iki günde bitirebilir onlara günah yoktur der, geç dönene de günah yoktur diye açıklar. Ama bizler her ne hikmetse yüksek maliyetlere çıkarmak için sanki haftalar ve günlerle planlamalar yapılarak böylece herkesin gitmesini de engellediklerinin farkında bile değillerdir. Allah hac zamanının bilinen aylardadır diyerek açıklamasına rağmen (haram aylardan bahsederek) onu görmezden gelip, peygamberimizin hayatında bir kez gittiği hac gününden başka günün kabul edilmeyeceğini söyleyerek bu kutsal görevin önüne koskoca bir duvar örmüşlerdir, sebep olanların hesabı çetin olacaktır eminim. Dünyadaki tüm Müslümanları bir güne sığdıran zihniyet aklın ve mantığın zihniyeti değilse, Yüce Rabbin emri zaten asla olamaz, artık bunun farkına varmanın sizce zamanı gelmedi mi dersiniz? Bakın Allah hac görevi için kuranda onca açıklamayı yaptığı halde, hala kuranın açıklamalarını yeterli bulmayanlara ne söylemek gerekir acaba? Yorumu sizler yapınız.

Zekât konusuna gelince. Kuran ben her şeyden nice açıklamaları değişik ifadelerle verdim diyorsa bu konuda da açıklama yapmıştır, önce acaba beşerin bu konuda öğretisi nedir onu hatırlayalım. Hatırlarsınız bizlere altının, paranın, ziynetin 1/40ını zekât olarak vereceksiniz diye öğrettiler. Köylünün ektiği ve biçtiği mahsulünde 1/10 unu vermesi gerektiği öğretildi şimdiye kadar. Garip köylüm parası ve altını olandan dört kat fazla zekât vermekten hiç erinmedi, itiraz da etmedi hep verdi. Bazen düşündü acaba ben neden fazla veriyorum diye. Büyüklerimiz öyle söylemişse vardır bir hikmeti dedi ve sustu. Ama keşke Rabbin bizler için indirdiği rehbere bir baksaydı gerçekleri nasıl görecekti o zaman. Bakın Rabbim nasıl zekât vereceğimizi ne kadar güzel açık ve net bizlere söylemiş, ama hala anlamayanlara sözüm yok. ( Bakara 219: …. ” Ve sana neyi infak edeceklerini de soruyorlar. De ki: “Helal kazancınızın size ve bakmakla yükümlü olduklarınıza yeterli olanından artanını verin. ” Allah, ayetleri size işte böyle açıklar ki, derin derin düşünebilesiniz. ) Sizce bu ayetten her şey anlaşılmıyor mu? Kazancınızın size ve bakmakla yükümlü olduklarınıza yeterli olanından artanını verin dedikten sonra, hala eeee bakın ne kadar vereceği yazmıyor denir mi? Diyorlar işte söyleyecek bir şey de bulamıyorum doğrusu.

Demek ki kuranda her şey varmış, zaten var olduğunu söyleyen ben değilim, Yüceler yücesi Rabbim. Allah bunu söylemesine rağmen acaba bunun tersini söylemek nasıl bir düşünce olabilir? Allah kuranda insanların yaptığı yanlışları anlatır ve onlardan örnekler verir. Bu şekilde de bizlerin aynı hataya düşmemizi engellemeye çalışır, bizlere kitaplar ve elçiler gönderip uyarır. Sizlere sormak isterim, kuran o kadar ince detaya bile girer ki bakın birkaç örnek sizlere, yazacağım bu detayları yazan bir kitap için hala her şey yoktur denir mi takdirinize bırakıyorum.

Allah namaz kılarken okuyacağımız duanın ses tonunun ne şekilde olacağını anlatır. Ne çok yavaş ne çok hızlı orta bir kararda okuyun der. Aynı anneyi emen sütkardeşlerin birbiriyle evlenemeyeceğini belirtir. Sizce çevrenizde bir düşünün kaç kişiyi ilgilendirir bu konu, onu bile yazıyor kuran. Yolda kasıla kasıla yürüme diye ikaz eder bizleri. Bir annenin çocuğunu 24 ay emzirebileceğini anlatır. Mirasımızı nasıl dağıtacağımıza açıklık getirir. Birbirimizden borç alınca hem yazın hem de şahitler olsun der. Daha neler neler. Allah bunları atlamadan yazıyor ve önemsiyor da, birilerinin dışarıdan öğrettikleri kuranda çıkmayınca mı kuranda her şey yazmaz deniyor, el insaf lütfen artık kendimize gelelim, eğer uyumaya ve körlüğe devam edersek Allah bir gün bizlerin cezasını da vereceğini unutmayalım. Çok güzel bir söz geldi aklıma. (Geçmişi hatırlayamayanlar, onu bir kere daha yaşamak zorunda kalırlar. ) Geçmişte yapılan hataları Allah kuranda açıkça verir, bunları masal olsun diye anlatmaz. Kuranın 3/2 si böyle ibretlerle doludur. Eğer masal okur gibi okur da ondan ibret almazsak oradaki kavimlerin sonunu bizlerde yaşarız Allah korusun. Kuranda her şey yoktur özet bilgidir demek, Allahın bir güneş ve rehber olsun diye gönderdim dediği kurana apaçık bir saygısızlık yapılmış olacağını unutmamalıdır. Rabbimden dileğim geçmişinden ders alan, gönül gözleri açık, gönlü mühürlenmemiş kulları arasına bizleri alması dileklerimle.

SAYGILARIMLA
Haluk GÜMÜŞTABAK

 


About the Author
Author

Dini Yazilar

Comments (19)
  • Avatar

    TekGemidenGelenler Jan 24 2012 - 19:38 Reply

    Çok teşekkürler.

    ” Namazı dosdoğru kılın. ” demektedir Kur’an-ı Kerim bende bu yüzden ayrılığa düşmemek için doğru bildiğim çevremde düzgün olduğunu gözlemlediğim kişilerin kıldıkları şekilde kılıyorum evet namazdan namaza fark var ama hepimiz namazın namaz olabilmesi için gerekli temel hareketleri yapıyoruz çok şükür hepimiz eşitiz ve öncesindeki temizlik kurallarına da uyuyorum çok şükür temizlik kuralı gözlemlediğim mantıklı olan sıralamadır, temiz oluncaya kadar temizlemek. İyilik gibi kim ne kadar iyilik ederse, temizlenir ibadet ederse kendinedir diye düşünüyorum, sabah namazı içinse ne kadar kılarsak evet daha iyi olabilir, Allah bilir Kur’an-ı Kerim’de sabah namazı için yazmış Allah.

  • Avatar

    zehra çakır Jun 6 2012 - 05:57 Reply

    merhaba, Verdiğiniz bu değerli bilgiler için teşekkürler ve allah razı olsun ,bende günümüzde yaşanan islam dininin zorlayıcı olduğunu düşünüyorum.ve bazen bıktırıyor.Allah denildiğinde çoğu arkadaşım korkuyor.akıllarına hemen cehennem geliyor.Aslında rabbimin ne kadar bağışlayıcı olduğu,tövbeleri kabul ettiği sadece kul hakkını karışmadığını.Gönülden yapılan ibadetin ne kadar değerli olduğunu bilmiyorlar.keşke bilseler.Ne yazıkki kuran alınır ve eve asılır.Koruyucu niyetle hemde,evet korur ama okursan özünü anlarsan ,allah dersen,ve allahın sevgisini kazanmaya çalışırsan.Kuranı kerim koruyuculuktan çok allahın insanlara gönderdiği rehber olduğunu çoğu insan bilmemektedir.Kuranın değil allahın izniyle korunursun.Kuranda islam ne kadar kolaylaşsada,sağ olsun bizin din adamlarımız o kadar zorlaştırmıştır.Ben kısa ve öz şunu söylemek istiyorum.Allahın olmadığı he yer,ister dünya ister ahiret olsun cehennemdir.Allahın olduğu her yer cennettir.İslam dininin gönül ve akıl dini olduğu unutulmuştur.Allah sevgisinden mahrum kalmamak dileği ile ….

  • Avatar

    UĞUR DURBAK Aug 2 2012 - 15:09 Reply

    Yukarıdaki anlatılan ve ayetlerle örneklendirilen yazıyı yazan kardeşimi tebrik ederek sözlerime başlamak istiyorum. Din Allah katında islamdır insanların aslında gözden kaçırdığı şu önemli detaya değinmek istiyorum. Allah Din’ e (İslama) Sahip Çıkılmasını istemez din’ e (İslama) uyulmasını ve katiyen tabii olunmasını ister ve bunun ölçülerini gerekliliklerini olmazsa olmaz kurallarını Peygamberler aracılığı ile kitaplarla insanlara göndermiştir, bunu ayetlerde görmemiz mümkündür. Din ‘e sahip çıkmak kimsenin haddi değildir Din Allah’ın Dinidir ve O’ ona sahiptir elbette. Şu açıdan biraz düşünmenizi istiyorum, Din’ e ihtiyacı olan bizmiyiz Yoksa Her türlü eksiklikten pak ve uzak olan Yüce Rabbimizmi? (Haşa). Tabiki bizler yani insanlar, Dolayısı ile onun kudretli ve Güçlü bir sahibi varken biz kim oluyoruzda Din’e sahip çıkıyoruz öyle değilmi? İşte Yüzyıllardır Süregelen en büyük hata insanların Allah’ın Din’ine teslim olmak yerine ona sahip çıkma gayesini göstermesidir. çünkü insanın bir şeye sahiplenmesi zamanla insanlarda sahiplendiği şeyin yetki ve tasarruf hakkının kendinde olduğu düşüncesini meydana getirir. ve buda Din adına vahiy dışı hükümlerin havada uçuşmasına sebeb olur ki bunuda günümüzde ve dünyada maaselef görmekteyiz. Oysa Din’ hakkında tek tasarruf sahibi tabiki Yüce Rabbimizdir. Falan tarikate falan cemaate ve falan topluluklara göre din yoktur din kendisi esastır ve herkes bu esasa dayalı yaşamak zorundadır. Geneleksel yapıdan çıkıp Kur’an ‘nın yapısına uyulmadığı sürece Allah’ın Kurtuluş diye tabir ettiği yola asla giremeyiz. Şeklen İslama tabi olup ruh’en şeytana tabi olmak müminlik olamaz, akıl gibi verilmiş en büyük nimetlerden birini kur’anı düşünerek okumak ve hayata geçirmek yerine kur’an dışı kaynaklarla bu nimeti heba etmek tepemize pislik yağmasından başka birşey getirmeyecektir. Bir takım çervrelerin bizim gibi düşünen ve islama tabi olmuş kardeşlerimiz için söyledikleri peygamberi devre dışı bırakmak istiyorlar söylemi bizim için sadece üzüntüyle karşılanan ibretlik bir vaka olduğunu buradanda belirtmek isterim. Kur’an dışında bir peygamber profili ve ahlakı yaratmaya çalışmak ne bizlere ne sizlere, nede gelecek genç nesillere ışık olmayacaktır. bu vebal gerçekten ağır bir vebaldir buradan tekrar tekrar düşünmelerini tavsiye ediyorum ve yazımı sabırla okuyan değerli kardeşlerimize selam ediyorum, Allah zalimler topluluğuna karşı mücadelede tüm inanlara yardım etsin…

  • Avatar

    selmab Aug 6 2012 - 01:10 Reply

    çok şükür uyanış başladı,kuran duvarlardaki süslü kılıflardan cıkarılıp yeniden “oku”nmaya başlandı…bizden önceki helak olan nesillerin bizden daha güçlü ve heybetli olduğunu bildiren rabbim,işte bizlerinde aynı bizden öncekiler gibi sınanmadan canımızı almayacagını söylerken,anlıyoruz ki işin altında yatan asıl mesele,yüzyıllardır her toplumun başına gelen aynı mesele,rabbani yoldan nasıl sapıldığına dair imiş,rabbim o dosdoğru yolundan ayırmasın hiç bizleri…

  • Avatar

    sevda Aug 9 2012 - 00:20 Reply

    Verdiğiniz bilgilere çok teşekkür ederim tamamen size katılıyorum

  • Avatar

    gizemligercekler.com Oct 18 2012 - 00:37 Reply

    Allah razı olsun senden kardeşim, ne kadar güzel yazmışsın. Hakkını helal et. Herkes Yüce kitabımız Kur’an’ı okumalı, anladığı dilde en az bir kez okumalı(-ki okudukça daha çok okuyasınız gelecek). Siz yeter ki samimiyetle hidayet isteyin, bakın nasıl verecek Alemlerin Rabbi rahmet sahibi Ya’Rab. Elmalılı Hamdi Yazır tefsiri için günümüze kadar gelmiş en sağlam kaynak olduğu kabul edilir. Okuyunuz, İslam okumayı, araştırmayı, öğrenmeyi emreder. Cahilleri sevmez. İslam öcü gibi gösterildi yıllarca bize, bir kez güzelliğin tadına varsanız o zaman anlarsınız. Ruhunuzu Kurtarın, silkinin şeytanın egemen olduğu faniliklerden, aklınızı kullanın…

  • Avatar

    gönül nuru Jan 30 2013 - 21:42 Reply

    Elinize sağlık. Çok güzel bir yazı olmuş. Hıristiyan papazlar 500 sene öncesine kadar bir benzerini yapıyorlardı. Halka İncil’in o zamanlar yazılı olduğu Latince’yi öğretmiyorlar, dolayısıyla istedikleri gibi vaaz verebiliyor, istedikleri eylemleri gerçekleştirebiliyorlardı din adına…
    Ama Arapça’nın ana dil olmadığı ülkelerdeki hocaların bir önemli farkı olduğunu düşünüyorum Türkçe okumamızı istemelerinde… Bu da bence şu ayetlerin anlaşılmasını istememelerindendir:
    Bakara 178…..Azhap 53….Nisa 34….. Bu ayetlerdeki net anlam nedir? Bu ayetleri kendi dillerinde okuyanların, Kur’an-ı Kerim’in evrenselliğinden şüpheye düşeceklerinden mi korkulur?
    Saygılarımla

  • Avatar

    simsek Jan 30 2013 - 23:51 Reply

    SEVGİLİ HALUKGÜMÜŞTABAK
    sizi hayranlıkla takip ediyorum.yazılarınızı özenle okuyorum.sizin yazılarınızı dosyalıyorum.bu yazınız da giğerleri gibi ayrıntılı olmuş.izah tarzınızı çok beğeniyorum.
    sizi ile nasıl irtibata geçebilirim.benim hotmeil hesabım.cemfvz2012@hotmail.com
    sizi tanımak isterim.
    saygılarla

  • Avatar

    simsek Jan 31 2013 - 00:05 Reply

    hotmail hesabımı yanlış yazmışım.
    düzeltiyorum. cemfcz2012@hotmail.com

  • Avatar

    şecaat Apr 30 2013 - 07:06 Reply

    allah razı olsun kardeşler. din allahindir. ve kuran. herşeyi açıklar öyleyse bize yeter. mutevazi hadis bile olsa allahın kitabından başka hiç bir kitap ilahi koruma altına alınmamıştır. ve hepsi normal tarih kitabı hukmundedir. yalnız benim bir sorum var kuranı anlamada yorumlamada yine kuranı bize tarif ettiği yol yordam yöntem vardır. örneğin. allah yerlerde ve gökte ilahlar = aliheten olsaydı allahtan başka fesat olurdu diyor. arapça alihe. deyince en az 2 değil üçanlasilir. peki bu ayetten allahtan başka bir ilah daha olsa idi ki toplam iki ilah yapar haşa. o ikisinde yerler ve gökler fesat olmazdi hukmune varma mizah engel ne olabilir. neuzubillh. hatta numaramı verem ararsaniz sevinirim.5346175897turkcell

  • Avatar

    Yılmaz Çolak May 14 2013 - 17:14 Reply

    Allah senden razı olsun inan bu yorumu yazarken gözlerimdeki yaşa engel olamıyorumgözlerimdeki yaşın tek sebebi kendime içinde olduğum bu sapık salak saçma halime ama allahın izniyle vesilerler sayesinde sizin gibi vesileler sayesinde gerçekleri doğruları bulmaktan vaz geçmeyeceğim tekrar söylüyorum akan göz yaşlarım eyvah diyemeyen dilimin gözüme yansımasıdır. Tekrar allah razı olsun.

  • Avatar

    bilgisiz profesör May 16 2013 - 19:04 Reply

    Allah sizden bin kere razı olsun. gözümü açtınız. ben anlamını bilmediğim sureler ile sağda solda gördüğüm kitaptaki namaz ile ibadet ederken gözümü açtınız. şuanda namaz kılarken yüce Rabbime türkçe yakarıyorum ve kendimi daha huzurlu ve ona yakın hissediyorum. sizin sayenizde Allah ‘ a bir adım daha yaklaştım. Allah sizden razı olsun inşallah tv programlarına çıkan sahte hocalardan hadislere dayanarak hüküm veren sahte ilim adamlarından Allah bizi kurtararıda dinimizi sadece Kuran-ı Kerime göre yaşarız. Allah En Büyüktür ( Allahuekber ).

  • Avatar

    arayan adam Aug 4 2013 - 08:50 Reply

    makaleniz gerçekten ufuk açıcı ..çok teşşekürler..Rabbimden dileğim geçmişinden ders alan, gönül gözleri açık, gönlü mühürlenmemiş kulları arasına bizleri alması dileklerimle.

  • Avatar

    Mehmet Kuş Feb 21 2015 - 12:02 Reply

    Allah razı olsun, okuduğun en güzel yazı bu konuda. Allah bizi saptırmaya çalışanların oyunlarından uzak tutsun. Amin.

  • Avatar

    Lale Jun 14 2015 - 00:34 Reply

    Yorum yapmadan geçemeyeceğim. Ellerinize sağlık. Çok bilgilendirici ve gözlükleri çıkarmayı sağlayan bir yazı olmuş.

  • Avatar

    Kübra Aug 21 2015 - 11:41 Reply

    Emeğimize sağlık Allah razı olsun. Çok güzel bi makale olmuş gerçekten elimden geldiğince bu yazıyı önce yaşayıp sonra da yaymaya çalışacağım. Çoğunluk karşısında yalnız değilim çok şükür Allah ‘ ım.

  • Avatar

    Fetih Jun 21 2017 - 08:23 Reply

    Merhabalar,
    Herkes gibi benimde kafama takılan bazı sorular vardı. Biraz araştırma yapmak istediğimde sizin yazınızı gördüm, paylaştığınız bilgiler için teşekkür ederim, ancak sorulan sorulara verdiğiniz cevaplarla bile bana yeni sorgulamam gereken düşünceler bıraktınız.
    1. İbrahim peygamber dünyaya gönderiler 28 büyük peygamberden 6.ncı sırada
    2. Hz. Meryem İsa peygamberin annesi ” yani 24.ncü peygamber”
    3. İsrail oğulları herhalde yahudilerden bahsediyorsunuz yani Hz Musa 14.ncü peygamber

    Şimdi dört büyük peygambere dört büyük kitap gönderilmiştir “Hz. Musa,Hz. Davut,Hz.İsa ve Hz. Muhammet” Doğumları yaşamları farklı zamanlarda olan peygamberlere, en son Gelen Peygamberimize ve İslamiyete gönderilen bir kitapta yani Kuran’ı Kerimde nasıl oluyorda aşağıdaki sözler yazıyor bunu bana açıklaya bilirmisiniz. Yani Hz. Meryem öldükten sonra gelen Kuran’ı Kerimde nazıl namaz kılması gerektiği ile ilgili bilgi olması ne işe yarar zaten yapamamıştır zaten kılamamıştır…

    Kuranda en çok bahsedilen konulardan birisi de namazdır. Allah hem çok bahsedecek hem de bunun nasıl olacağını izah etmeyecek doğrusu bu da ilginç bir yaklaşım ve savunma tarzı. Namaz kılmak İbrahim peygamberden bu yana her topluma farz kılınmıştır. Örneğin Bakara suresi 83 ayetinde İsrail oğullarına da namazın farz olduğunu söyler kuran. Ali İmran 39. ayette namazın bizden önceki ümmetlere farz olduğunu anlarız. Namaz kılarken yapacağımız hareketleri Allah bizlere anlatmıştır. Bakın Meryem anamıza nasıl namaz kılacağını hatırlatıyor tamamen şeklini bile tarif ederek. (Ali İmran 43: Ey Meryem, Rabbine divan dur, secdeye kapan ve rükû edenlerle birlikte rükû et. ) Yani Allahın huzurunda saygıyla ayakta dur, buna kıyam duruşu diyoruz. Devamında da yine secde ve rüku duruşunu anlatıyor.

  • Avatar

    Göksel Nov 6 2017 - 22:12 Reply

    Ben Kuranda herşey yoktur mesela bilgisayar yazmaz,cep telefonu yok,televizyon yok vs. vs diyenlere Allahın şu sözlerini söylüyorum,yeryüzündeki bütün ağaçlar kalem ve bütün okyanuslar mürekkep olsa hatta bir o kadarı daha olsa Allahın sözleri bitmez ve ekliyorum peki diyorum Allahın bu sözü size neyi söyler,anlamayıp bakıyorlar,açıklıyorum ama açıklarken tekrar soruyorum Kuran kaç sayfadır,ses yok,hiç okudunmu gerçekten doğru bir şekilde tercüme eden birisinin mealini,yine tık yok,ama arapca okuduk diyor aradan çatlak sesler,o zaman diyorum siz daha rahatlıkla 1 ayda anlayarak yavaşca okuyup bitirebileceğiniz kitabımızı hiç okumamışken yeryüzündeki ağaç ve okyanusları hayal eden ve onlardan kalem ve mürekkep düşleyin ve düşünüzü 2 ile çarpıp başlayın o kadar kalem ve mürekkeple yazmaya,dünyayı kaç defa dolaşacak uzunlukta ciltler dolusu kitap eder değilmi,işte diyorum Allahın söylemek istediği bu,o şekilde bir Kuran inse kimsenin ömrü yetmezdi okumaya ve yine derki herşeyin anlamını kendine göre çıkaranlar var oysa gerçek anlamı yalnız ben bilirim,siz ve biz sadece okuduğumuzdan sorumluyuz,rabbim yazmadığı şeyden bizi sorumlu tutmaz,Kuran tek gerçek kaynaktır ve peygamber sadece elçidir,emir veren,kitabı yazan yada yaratan değildir,hadisi şerif dedikleri şey ise tamamen saçmalıktan ibaret peygambere hakaretten başka birşey değildir,Allah zaten Kuranda o bizim söylediğimizin üstüne birşey koymaz ve eksiltmez der,görevi sadece elçiliktir der,bakın yahudiler,hristiyanlar museviler hep kendilerine inenleri değiştirip kafalarına göre din çıkarmış ve insanlara onu dikte etmişler,işte bizdeki mezhep uydurmasıda budur ve hadislerde o mezeplerin tutunması için peygamberi kullanan sahte oluşumlardır,din tektir o da Kuranda yazan İslamdır,gerisi sadece kulların uydurduğu hikayedir,lütfen kanmayın ve Kuranın yolundan çıkmayın,saygılar.

  • Avatar

    Muhatif Oct 28 2018 - 07:02 Reply

    Yazı güzel , dayanaklar güzel , ifade hoş ama yetersiz. Şu zamanda deist kelimesi size neyi hatırlatıyor? Yani gün geçtikçe kan kaybediyoruz.
    Dinimizdeki kurallar sürekli değişiyor. En başta diyanet yapıyor.
    Ayrıca heryerde müslümanlık aynı yaşanmıyor. Katılmıyorum bu ifadeye gitmeden görmeden konuşuyorsunuz. Hele ki pakistan giderseniz inanamayacaksınız.
    Türkiyede yaşayan araplar “siz neler saçmalamışsınız ” diyor.
    Basit olan kuran en zor kitap oldu. Şimdi ise Arapça Peygamberimiz döneminde kullanılan dilin de arapça olmadığı belirtiliyor.
    Önce Kuran bilgi kitabı dendi dünyanın yuvarlak olduğu yazıyor dendi. Dil bilimciler iması bile yok dedi. Şeytan taşlama 1 idi 3 oldu. Kabenin çevresi kabeden büyük ingiliz otelleriyle doldu. Arap yarımadasının bitişiğindeki somali açlıktan ölürken kurban etleri ya gömüldü yada başkalarına peşkeş çekildi.
    Ben küçükken gelen vahiyler sadece ezberletiliyordu. Yakın zamandaki yeni ifadelerde yazdırma da eklendi. Daha 30-40 yıl öncesi öğretilerle şimdikiler arasında bir dünya farklılık var. Tarikatlar vs ayrı bir mesele.
    Her geçen gün hıristiyanlara benzeyip insanların yüreğini kaybediyoruz. (En yakın örnek kutlu doğum haftası) (Fetö demeyin bana Diyanetin aklı neredeydi deyin)
    Bu sebepten ki Deist dediğimiz insanlar sadece Allaha sığınmayı seçmiş ve kendilerini bu şekilde savunan insanlar olarak görüyorum.

Leave a reply

Name (required)

Website