Hadisler Ya Vardır, Ya Yoktur : Duruma ya da Zamana Göre Eleme Yapılamaz!

En son, bir grup Türk hacının deve sidiği içmesi ile başlayan ve Diyanet’in Buhari’de yer alan hadisi yalanlaması ile devam eden tartışma aslında çok daha geniş bir konunun parçası. Tüm bu tartışmaları yaparken bu geniş resmi gözden kaçırmamak gerek.

Türkiye’de bilhassa son birkaç yıldır süregelen bir eğilim var: Beğenilmeyen, hoşa gitmeyen, zamana uymadığı düşünülen hadisleri elemeye, halı altına süpürmeye dair bir eğilim. Bu, İslam dini adına son derece tehlikeli bir tutum. Zira insanı tutarsızlığa ve dolayısıyla da güvenilmezliğe götürüyor. Karşınızdakinin gözünde istediğini alıp istediğini bırakan, dine keyfi şekiller veren kişilere dönüşüyorsunuz.

Recm (taşlayarak öldürmek) mesela, bu gelenekten çoktan beri uzaklaşmış, az ya da çok Batı Dünyası ile yakınlaşmış bir Türk için son derece gaddar bir eylem. Öyleyse ne yapmalı, recme dair hadisin güvenilirliğinden emin olunmadığı söylenip bu hadis görmezden gelinmeli. İslam dünyasının geri kalanında belki en çok tartışılan sözde İslami kurallardan biri recm iken Türkiye’deki en muhafazakar kesimler hatta Sunni İslam’ın temsilcisi Diyanet bu hadisi yok sayıyor. Buna çok seviniyoruz tabi, zararın neresinden dönülse kardır. Yani uydurmanın ne kadar çoğu bırakılırsa o kadar iyidir. Iyi de siz kendiniz ile çelişmiyor musunuz?

Yukarıda bahsettiğim son tartışmada da yine aynı tavrı gördük. Kabul edilmesi dinen mümkün olmayan bir uygulama, ki zaten yıllardan beri de uygulanmıyordu, birden bir grup tarafından uygulanıverince konu oluyor ve Diyanet böyle bir hadisin varlığını yalanlıyor. İnanılması güç. Bu konunun bir sürü uzmanı, meraklısı var. Kaynaklar ortada.

Zaten Diyanet’in bir de hadis projesi vardı birkaç yıl önce çok tartışılmıştı. Bu proje için “dinde reform yapıyorlar” diyenlere son derece sert çıkan Diyanet “reform yapmıyoruz bazı güvenilir olmayan hadisleri eleyip, diğerlerini de günümüz insanı için daha anlaşılır hale getiriyoruz” diyordu. Aslında bu açıkça dinde bir yeniliğe gidildiğini gösteriyordu. Bugüne kadar en güvenilir kaynaklar olarak kabul edilmiş, anlatılmış Buhari’de, Müslim’de yer alan hadisler bir şekilde kaynaklardan çıkarılacaktı. Çünkü Türkiye’deki genç nesillere o kaynaklarda yazan saçmalıkları artık kabul ettiremezdiniz. Daha kolay kabul edilebilir bir dinin şekillendirilmesi gerekiyordu. Zira karşı tarafta da “bu hadislerin hiçbirine güvenilmez, Allah Kuran’ın yeterli olduğunu söylüyor, bırakın bu hikayeleri” diyenler vardı. Tabi en başta da Kuran’ın kendisi;

 

Karşılarında okunup duran bir kitabı sana indirmiş olmamız onlara yetmiyor mu? Bunda, inanan bir toplum için elbette ki bir rahmet ve bir öğüt vardır.
(29 Ankebut Suresi -51)

Biz bu kitabı sana, her şeyin ayrıntılı açıklayıcısı, bir doğruya iletici, bir rahmet, Müslümanlara bir müjde olarak indirdik.
(16 Nahl Suresi -89)

Allah size kitabı detaylandırılmış bir halde indirmişken Allah’ın dışında bir hakem mi arayayım?
(6 Enam Suresi -114)

Kitap’ta hiçbir şeyi eksik bırakmadık.
(6 Enam Suresi-38)

De ki “Ben sizi ancak vahiy ile uyarıyorum.”
(
21-Enbiya Suresi 45)

 

Maalesef benzer bir tavır kendilerini çoğunlukla liberal ya da modern Müslümanlar olarak tanımlayan kişiler tarafından da benimseniyor. İnsan haklarına aykırı görülen, günümüzün Batı değerlerine uygun görülmeyen hadisler “zaten bunlar kültürel, tarihsel” denerek eleniyor ancak genel olarak hadis ya da sünnet kavramları sorgulanmıyor.

Eğer amaç İslam dinini temizlemek, iftiralardan ve dolayısıyla da oluşmuş bu olumsuz imajdan kurtarmak ise yöntem bu olmamalı. Müslüman’ın duruşu net olmalı. Peygamberin sözleri, onun hayatından hikayeler diye anlatılanlar en başta Peygamberin kendisine ve tabi sonra da Allah’ın dinine hakaret. Peygamberi öylesine gaddar, öylesine acımasız gösteren hadisler var ki insan okurken utanıyor. Allah’ın Peygamberi, Allah’ın dinine göre yaşayan Peygamber bunları yapmış olamaz. Zaten Kuran’daki merhametli peygamber de buna tamamen ters bir karakterde.

Öyleyse duruş net olmalı: ya bu hadislerin hepsine inanır, ona göre yaşarsınız, hatta bu hadislerin her birinin önemini savunursunuz ya da gerçek bir yöntem benimser; bu ifadelerin, hikayelerin gerçekliği ile ilgili hiçbir kanıtımız yok, bunlar asla dini kaynak değildir dersiniz ve hepsini birden göz ardı edersiniz. Aksi takdirde güvenilmez olursunuz. Duruma göre tavır alan, dini kafasına göre şekillendiren insanlar olursunuz. Karşınızdakini de asla ikna edemezsiniz. Dinleyen, akleden adam sormaz mı sanıyorsunuz “peki kardeşim bu deve sidiği ile ilgili hadis ile ‘komşusu açken tok yatan bizden değildir’ hadisini birbirinden farklı kılan nedir?” diye. Evet kuşkusuz ikincinin verdiği mesaj insani bakımdan da sosyal açıdan da son derece faydalı. Ama bırakın bu sosyal bir mesaj olarak kalsın. Bunu Peygambere ve dine ithaf etmeye çalışmayın. Dinin tek kaynağı olan Kuran’da bununla aynı mesajı veren sözler var, Allah’ın sözleri. Onlar size neden yetmiyor?

 


About the Author
Author

Nazli

Comments (7)
  • Avatar

    muhittin bozkurt Apr 30 2012 - 08:35 Reply

    Nazlı hanım, ellerinize yüreğinize sağlık.. çok güzel yerinde bir tespit…

    ilave olarak şu ayetleri eklemek lazım:

    Allah ve ayetlerinden sonra hangi HADİSE inanacaksınız? 45/6

    İnsanlardan öylesi vardır ki, Allah yolundan bilgisizce saptırmak için HADİS eğlencesi satın alır ve onu alay konusu edinir. İşte böylelerine rezil edici bir azap vardır. 31/6

    Kur’an, uydurulabilecek bir HADİS değildir. 12/111

    HADİS geçen yerleri özellikle büyük yazdım. isteyen ayetlerin orijinalinden bakabilir. Allah hadis yerine kelime ya da lafız da kullanabilirdi ama bilinçli olarak (zaten Allah’ın her şeyi bilinçi) hadisi kullanıyor. çünkü biliyor ki insanlar birbirlerine yaldızlı sözler söyleyip birbirlerini kendilerini yoldan çıkaracaklar… Rabbimize şükürler olsun ki kuran-ı kerime talebe olduk ve her daim duamız: Rabbim bizim anlayışımızı ve ilmimizi arttır.

    nazlı hanım bu yazınızı kendi sitemde de yayımlamak istiyorum. http://www.kuranbildirisi.com...

    • Avatar

      Gökhan Apr 30 2012 - 16:55 Reply

      Sözüne/hadisine şeklinde de çevirileri vardır tıpkı sünnetinde/yasasında, şeriatında/kanunda dendiği gibi eş anlam. Güzel bir değinmede bulunmuşsunuz ben o ayeti o şekilde de anlatırsam daha iyi anlayabilir bazı kişiler ille ki o şekilde konuşmayı kabul ediyor sanırım (mesela Allah doğru yola iletir değilde sıratı müskime iletir Rabbim diyorsun o zaman seni çok bilgili birisi zannediyor). Kelime haznesine öğrenmek (araştırarak sürekli), eş anlamlı kelimeleri bulup, özellikle meal kıyaslamak (bazı durumlarda) bize fayda sağlıyor çünkü ben Arapça bilmediğim için elimden gelen en iyisi bu Arapça sözlüklere/çeviriye de bakılabilir..

  • Avatar

    Nazli May 2 2012 - 09:50 Reply

    Muhittin Bey,
    katkınız için teşekkürler. Yazıyı pek tabii ki sitenizde kullanabilirsiniz.

  • Avatar

    TUNA GÜLEÇ Sep 15 2012 - 19:04 Reply

    Hadislerin bu kadar Kur’an’ın önüne geçmesine inanamıyorum. Cuma günü gittiğim caminin hocası namaz öncesi vaazında kur’anın anlatacağına sürekli hadislerden örnek veriyor.. Ben 38 yaşındayım kendiğimi bildiğimden beri hep aynı şeyleri anlatması beni artık delirtiyor ki yaşı benden çok olanlar nasıl bunları dinlemeye devam ediyor çok şaşırıyorum. Bazen camiye gitmek bile bana azap veriyor ki ben oraya huzur bulmaya gitmek istiyorum. Şimdi bana tepki gösterebilirsiniz. Ben oraya Kur’anın mucizesini duymak istiyorken, hadislerden başka bir şey bahsetmemesi üzüyor. Tabiki bir de insanlarımızın temizliğine yeterince önem vermemesi beni derinden üzen başka bir sorun. Bende çalışan birisiyim kardeşim yanına çorap almak ve ayağını yıkadıktan sonra temizini giymek bu kadar mı zor diyerek konuyu biraz dağıtmış oluyorum kusuruma bakmayın.Herkese iyi günler diliyorum saygılar.

  • Avatar

    Mahmut009 Aug 6 2016 - 14:26 Reply

    Hadis diye birşey yoktur

    Yüce Allah ın indirdiği kuranda yazılı olan bu sureleri anlamayacak kaç kişi var hepsini tek tek kontrol edebilirsiniz kuran mealinden

    Bu Kuran uydurulacak bir hadis (söz) değildir. Aksine o önündekini tasdikleyici, her şeyi detaylandıncıdır. İnanan bir topluluk için kılavuz ve rahmettir.

    12-Yusuf Suresi 111

    Şimdi sen bu hadise (söze) inanmazlarsa, belki de arkalarından kendini eritircesine üzüleceksin.

    18-Kehf Suresi 6

    İşte bunlar, Allah’ın ayetleridir ki onları sana gerçek olarak okuyoruz. Hal böyleyken Allah’tan ve ayetlerinden sonra hangi hadise inanıyorlar?

    45-Casiye Suresi 6

    Kimin hadisi (sözü) Allah’tan daha doğru olabilir?

    4-Nisa Suresi 87

    Eğer doğru sözlüler iseler onun benzeri bir hadis getirsinler.

    52-Tur Suresi 34

    İnsanlardan öyleleri vardır ki, Allah yolundan bilgisizce saptırmak ve o yolu oyalanma aracı yapmak için hadis eğlencesi satın alırlar. İşte böylelerine rezil edici bir azap vardır.

    31-Lokman Suresi 6

    Ey inananlar, yemeğe çağrılmadan Peygamber’in evlerine girmeyiniz… Yemeği yiyince dağılın, bir hadise dalmayın. Böyle davranmanız Peygamber’i rahatsız eder.

    33-Ahzab Suresi 53

    Hani Peygamber eşlerinden birine gizli bir hadis söylemişti. Derken o bunu haber verdi. Ayllah da ona bunu açığa vurunca, o da bir kısmını açıklamış bir kısmından vazgeçmişti.

    66-Tahrim Suresi 3

    Buda sizin hadisciniz bütün ansiklopedilerde bulabilrisiniz

    Muhammed ibn İsmail el Buharî veya İmam Buharî (Özbekçe: Imom al-Buxoriy ; Arapça: محمد بن إسماعيل البخاري d. 21 Temmuz 810, Buhara – ö. 31 Ağustos 869 Hartenk, Semerkand), Buharalı Fars[1] bir muhaddistir. Yazdığı Sahih-i Buhârî diye bilinen (Arapça: الجامع الصحيح, El-Camius-Sahih) eser, sonradan Ehl-i Sünnet için güvenilir hadis kaynaklarını teşkil eden ve Kütüb-i Sitte diye anılan serinin ilk kitabıdır.

    21 Temmuz 810 yılında günümüzde Özbekistan’da bulunan Buhara şehrinde doğmuş, 869 yılında ölmüştür. Genç yaşta annesinin terbiyesi altında Arapçayı ve Kur’an’ı öğrenmiştir. Mekke’ye ilk gidişi hac amacıyla 16 yaşında annesi ve kardeşi ile birlikte olmuş, annesi ve kardeşi Buhara’ya dönerken kendisi ilim öğrenme isteğiyle Mekke’de kalmıştır (Hicri 210/Miladi 825).[2][3] Babasından kalan servet, onun hiç kimseye muhtaç kalmadan ilim öğrenmesine vesile olmuştur. İmam olarak anılan Buhârî, İslâm dininin en büyük muhaddisi sayılır. İslâm Peygamberi’nin vefatından 178 yıl sonra Dünya’ya gelen Buhârî, hadisleri halk içinden duyduğu ve kendi araştırmaları ile kaydetmiştir.

    Bana dünya üzerinde en doğru hadisi yazacak birisi varmı
    Kuranda hangi ayette geçiyor ayet ismi ve numarasıyla verebilecek kim var

  • Avatar

    Mahmut Aug 6 2016 - 16:01 Reply

    Peygamber Kur’ana uyuyorsa Kur’an dışına çıkmıyor demek oluyor bu. Öyleyse bizimde kaynağımız Kur’an olsun ki hem Allah’ın dinine hem peygamberin sünnetine uymuş olalım. Başka kaynak aramaya ne gerek var? Peygamberlerin sünneti de bizzat Kur’an içinde açık net.

    Doğru söyleyenlerden iseniz kitabınızı getirin. Yazın burada doğru olan hadisleri.
    Benim kitabım bakın ne diyor…

    Rabbin asla unutkan değildir.
    19–Meryem Suresi 64

    154– Size ne oluyor, nasıl hüküm veriyorsunuz? Hiç mi öğüt almıyorsunuz? Yoksa sizin apaçık olan bir deliliniz mi var? Şayet doğru söylüyorsanız kitabınızı getirin.
    Saffat Suresi 154-157

    36– Neyiniz var? Nasıl hüküm veriyorsunuz? Yoksa okuyup, ders almakta olduğunuz bir kitabınız mı var?
    İçinde keyfinize uyanın sizin olduğu.
    68-Kalem Suresi 36,37

    Onlara ayetlerimiz apaçık belgeler olarak okunduğunda bizimle karşılaşmayı ummayanlar derler ki: “Bundan başka bir Kuran getir veya bunu değiştir.” De ki: “Benim onu kendiliğimden değiştirmem asla mümkün değildir. Ben sadece bana vahyedilene uyuyorum. Eğer Rabbime isyan edersem büyük günün azabından korkarım.”
    10–Yunus Suresi 15

    İçinde Allah’ın hükmünün bulunduğu Tevrat yanlarındayken, nasıl oluyor da senin hakemliğine başvuruyorlar.
    5-Maide Suresi 43

    İncil bağlıları Allah’ın onda indirdiğiyle hükmetsinler. Allah’ın indirdiğiyle hükmetmeyenler sapkınların ta kendileridir.
    5-Maide Suresi 47

    Kendilerine okunmakta olan Kitab’ı sana indirmemiz onlara yetmiyor mu?
    29–Ankebut Suresi 51

    Kitap’ta hiçbir şeyi eksik bırakmadık.
    6–Enam Suresi 38

    Biz bu kitabı sana, her şeyin açıklayıcısı, bir doğruya iletici, bir rahmet, Müslümanlara bir müjde olarak indirdik.
    16–Nahl Suresi 89

    Hüküm yalnız Allah’ındır. O kendisinden başkasına kulluk etmemenizi emretmiştir. Dosdoğru olan din işte budur. Ama insanların çoğu bilmiyorlar.
    12– Yusuf Suresi 40

    26– Kendi hükmünde hiç kimseyi ortak kılmaz. Rabbinin kitabından sana vahyedileni oku. O’nun kelimelerini değiştirecek hiçbir kudret yoktur.
    18-Kehf Suresi 26,27

    Rabbinin sözü hem doğruluk, hem adalet bakımından tamamlanmıştır. O’nun sözlerini değiştirecek hiçbir kuvvet yoktur.
    6–Enam Suresi 115

    Allah size kitabı detaylandırılmış bir halde indirmişken Allah’ın dışında bir hakem mi arayayım?
    6–Enam Suresi 114

    Sen de aralarında, Allah’ ın indirdiğiyle hükmet.
    5-Maide Suresi 49

    De ki “Ben sizi ancak vahiy ile uyarıyorum.”
    21–Enbiya Suresi 45

    Bu Kuran, bana, sizi ve ulaştığı kimseleri uyarmam için vahyolundu.
    6–Enam Suresi 19

    Böylece biz seni, kendilerinden önce nice ümmetlerin gelip geçtiği bir ümmete, sana vahyettiklerimizi okuman için gönderdik.
    13-Rad Suresi 30

    Bunları Kuran’da türlü türlü şekillerde (sarf) açıkladık ki öğüt alıp hatırlasınlar. Fakat bu sadece kaçışlarını artırıyor.
    17–İsra Suresi 41

    Andolsun bu Kuran’da her örnekten insanlar için türlü türlü açıklamalarda (sarrafna) bulunduk. İnsanların çoğu ise tanımamakta ayak diretmektedirler.
    17–İsra Suresi 89

    Bak iyice kavramaları için ayetleri nasıl türlü şekillerde açıklıyoruz (nusarriful).
    6–Enam Suresi 65

    Bilgiyle uzun uzadıya, etraflıca açıkladığımız (fassalna), inanan bir toplum için doğruya iletici ve rahmet olan bir kitabı onlara getirdik.
    7–Araf Suresi 52

    Bu bir kitaptır ki, Hakim ve Her şeyden Haberdar olan, ayetlerini hüküm ifade edici (muhkem) kılmış ve sonra detaylandırıp (fussilet) açıklamıştır.
    11–Hud Suresi 1

    33– Onların sana getirdikleri hiçbir örnek yoktur ki, biz sana gerçeği ve en güzel yorumu (ahsena tefsir) getirmiş olmayalım.
    25-Furkan Suresi 33

    Ey Rabbim! Benim toplumum bu Kuran’ı devre dışı tuttular.
    25– Furkan Suresi 30

  • Avatar

    Mahmut Aug 6 2016 - 20:07 Reply

    Yüce Allah ın indirdiği kuranda yazılı olan bu sureleri anlamayacak kaç kişi var hepsini tek tek kontrol edebilirsiniz kuran mealinden

    Bu Kuran uydurulacak bir hadis (söz) değildir. Aksine o önündekini tasdikleyici, her şeyi detaylandıncıdır. İnanan bir topluluk için kılavuz ve rahmettir.

    12-Yusuf Suresi 111

    Şimdi sen bu hadise (söze) inanmazlarsa, belki de arkalarından kendini eritircesine üzüleceksin.

    18-Kehf Suresi 6

    İşte bunlar, Allah’ın ayetleridir ki onları sana gerçek olarak okuyoruz. Hal böyleyken Allah’tan ve ayetlerinden sonra hangi hadise inanıyorlar?

    45-Casiye Suresi 6

    Kimin hadisi (sözü) Allah’tan daha doğru olabilir?

    4-Nisa Suresi 87

    Eğer doğru sözlüler iseler onun benzeri bir hadis getirsinler.

    52-Tur Suresi 34

    İnsanlardan öyleleri vardır ki, Allah yolundan bilgisizce saptırmak ve o yolu oyalanma aracı yapmak için hadis eğlencesi satın alırlar. İşte böylelerine rezil edici bir azap vardır.

    31-Lokman Suresi 6

    Ey inananlar, yemeğe çağrılmadan Peygamber’in evlerine girmeyiniz… Yemeği yiyince dağılın, bir hadise dalmayın. Böyle davranmanız Peygamber’i rahatsız eder.

    33-Ahzab Suresi 53

    Hani Peygamber eşlerinden birine gizli bir hadis söylemişti. Derken o bunu haber verdi. Ayllah da ona bunu açığa vurunca, o da bir kısmını açıklamış bir kısmından vazgeçmişti.

    66-Tahrim Suresi 3

    Buda sizin hadisciniz bütün ansiklopedilerde bulabilrisiniz

    Muhammed ibn İsmail el Buharî veya İmam Buharî (Özbekçe: Imom al-Buxoriy ; Arapça: محمد بن إسماعيل البخاري d. 21 Temmuz 810, Buhara – ö. 31 Ağustos 869 Hartenk, Semerkand), Buharalı Fars[1] bir muhaddistir. Yazdığı Sahih-i Buhârî diye bilinen (Arapça: الجامع الصحيح, El-Camius-Sahih) eser, sonradan Ehl-i Sünnet için güvenilir hadis kaynaklarını teşkil eden ve Kütüb-i Sitte diye anılan serinin ilk kitabıdır.

    21 Temmuz 810 yılında günümüzde Özbekistan’da bulunan Buhara şehrinde doğmuş, 869 yılında ölmüştür. Genç yaşta annesinin terbiyesi altında Arapçayı ve Kur’an’ı öğrenmiştir. Mekke’ye ilk gidişi hac amacıyla 16 yaşında annesi ve kardeşi ile birlikte olmuş, annesi ve kardeşi Buhara’ya dönerken kendisi ilim öğrenme isteğiyle Mekke’de kalmıştır (Hicri 210/Miladi 825).[2][3] Babasından kalan servet, onun hiç kimseye muhtaç kalmadan ilim öğrenmesine vesile olmuştur. İmam olarak anılan Buhârî, İslâm dininin en büyük muhaddisi sayılır. İslâm Peygamberi’nin vefatından 178 yıl sonra Dünya’ya gelen Buhârî, hadisleri halk içinden duyduğu ve kendi araştırmaları ile kaydetmiştir.
    dahası var

    Dünyada 110 milyar insan yaşamış şuan 8 milyar insan yaşıyor kuran tüm dünyaya indirilmedimi? Bu kadar insan anlamıyor mu kuranı ? Sadece peygamberimiz anlıyorsa neden hadis kitabı yazmadı? Bu hadilseri yazan kişiler peygamber efendimizin yazamadığı kitabı nasıl yazdı ? Bu kişiler peygamberin yerine geçmiş olmuyor mu? Allah bize neden anlamadığımız bir kitabı yolladı ozaman ve Allah bizin anlayıp anlayamayacağımızı bilmiyormu ? Kuranda size bu kitaptan hesap sorulacak diyor ben hadisleri okudum sadece mi diyeceğim.? miraç ta allah bize kaç rekat namaz kılacağımızı bilmiyorduda peygamber efendimiz neden gidip pazarlık etti Bizi yaratan Allah bizim neye dayanacağımızı bilmiyormu?

    Yüce Allah ın indirdiği kuranda yazılı olan bu sureleri anlamayacak kaç kişi var hepsini tek tek kontrol edebilirsiniz kuran mealinden

    Bu Kuran uydurulacak bir hadis (söz) değildir. Aksine o önündekini tasdikleyici, her şeyi detaylandıncıdır. İnanan bir topluluk için kılavuz ve rahmettir.

    12-Yusuf Suresi 111

    Şimdi sen bu hadise (söze) inanmazlarsa, belki de arkalarından kendini eritircesine üzüleceksin.

    18-Kehf Suresi 6

    İşte bunlar, Allah’ın ayetleridir ki onları sana gerçek olarak okuyoruz. Hal böyleyken Allah’tan ve ayetlerinden sonra hangi hadise inanıyorlar?

    45-Casiye Suresi 6

    Kimin hadisi (sözü) Allah’tan daha doğru olabilir?

    4-Nisa Suresi 87

    Eğer doğru sözlüler iseler onun benzeri bir hadis getirsinler.

    52-Tur Suresi 34

    İnsanlardan öyleleri vardır ki, Allah yolundan bilgisizce saptırmak ve o yolu oyalanma aracı yapmak için hadis eğlencesi satın alırlar. İşte böylelerine rezil edici bir azap vardır.

    31-Lokman Suresi 6

    Ey inananlar, yemeğe çağrılmadan Peygamber’in evlerine girmeyiniz… Yemeği yiyince dağılın, bir hadise dalmayın. Böyle davranmanız Peygamber’i rahatsız eder.

    33-Ahzab Suresi 53

    Hani Peygamber eşlerinden birine gizli bir hadis söylemişti. Derken o bunu haber verdi. Ayllah da ona bunu açığa vurunca, o da bir kısmını açıklamış bir kısmından vazgeçmişti.

    66-Tahrim Suresi 3

    Hakka suresi

    69.40. Kuşkusuz Kur’ân, şerefli bir peygamberin (Allah’tan) getirdiği sözdür. 69.41. O bir şair sözü değildir, siz çok az inanıyorsunuz.
    69.42. Bir kâhin sözü de değildir, ne de az düşünüyorsunuz!
    69.43. O, âlemlerin Rabbi tarafından indirilmedir.
    69.44. O, bize isnâden bazı sözler uydurmaya kalkışsaydı,
    69.45. Elbette biz onu bundan dolayı kuvvetle yakalardık.
    69.46. Sonra da onun şah damarını keser atardık.
    69.47. O vakit sizden hiçbiriniz ona siper de olamazdınız.
    69.48. O hiç kuşkusuz, takva sahipleri için unutulmayacak bir öğüttür.
    69.49. Bununla beraber biz biliyoruz ki sizden inanmayanlar var.
    69.50. Kuşkusuz bu Kur’ân kafirler için bir pişmanlık vesilesidir.
    69.51. Gerçekten o, şüphe götürmez bir bilgidir.
    69.52. O halde, haydi tesbih et Rabbinin yüce ismiyle

    Hadiscilerin hiç biri hiç bir ansiklopedide yok adamkarın kendi bile yokken yazdıklarına nasıl inanacaklar ve ben bunların hangi ilmini öğreneceğim kayıtları bile doğru dürst yok hangi ilim kimden sertifika almışlar kim eğitmiş neden peygamberimiz öldükten 178 yıl sonra doğan ve 210 yıl sonra arabistana gidem adamdan ne öğreneceğim hadis ilimi diye birşey yok

    Birde varsa bildiğiniz sağlam kaynaklara daynan kaynak adıyla be ayet numarasıyla bir hadis yazabilirmisiniz saygılar

Leave a reply

Name (required)

Website