TANRI’NIN DOĞUM GÜNÜ KİTABINA ÖVGÜ

Bu kitap ve devamı (Levh-i Mahfuz) çok tartışılıyor. Çöpe atın diyen de var, baş tacı yapın diyen de. Son kararı kendiniz verin. Ben sadece ilgili kitapta çok ilginç bir yere değineceğim.


Kur`an`ın indiği dönemi düşünün, bir kafir aşağıdaki ayeti eleştiriyor ve “Allah bu kadar insanı nasıl bir araya getirecek ey Muhammed, bunun bir örneği var mı!!!!” dediğini düşünün. bu ve benzeri eleştiriler, ayetlere çok yapılır.

BAKARA 148 Herkesin bir yönü vardır, ona döner. O halde hayırlarda yarışın. NEREDE OLURSANIZ OLUN ALLAH SİZİ BİR ARAYA GETİRECEKTİR. Allah her şeye güç yetirendir.

Elbette 1400 yıl önce bir örnek getirmek çok zor: İnsanlar hem çok uzakta hem de bir arada olacaklar? bunun bir örneği var mı?

Evet, var. Zaman, Kur`an`ın en büyük kanıtlayıcısıdır. Zaman geçtikçe, dünya tarihinde Kur`an ayetlerine bir bir örnekler sıralanır adeta.

İşte sorunun cevabı: İNTERNET.

Bu yorum, Tanrı`nın Doğum Günü Kitab`ındadır. Buradaki yazıyı ise ben kurguladım.

Facebook ve messenger benzeri yazılımlar, dünyanın dört bir yanındaki insanın aynı anda ses ve görüntü ışınlamasıyla bir araya geldikleri ortamlar değil midir? Ve bu, Kur`an`dan örnek aldığımız ayeti kanıtlamaz mı?

“NEREDE OLURSANIZ OLUN ALLAH SİZİ BİR ARAYA GETİRECEKTİR. ”

Her nerede olurlarsa olsunlar, mesela facebookta, chat (sohbet) odalarında insanlar bir araya gelmiyor mu?

Kur`an`da işte bu şekilde üstü örtük ve imalı bir şekilde “İNTERNET” kavramının gizli olması muhteşem bir iman delilidir bence. Tekrar söylüyorum, ilgili ayet indiğinde Hz. Muhammed`e itiraz eden bir kafir olduğunuzu ve bir örnek istediğinizi düşünün (Her nerede olursak olalım bir araya gelmeye dair) İşte, şu ahir zamandaki internet, bu ayete bir örnektir.

Elbette ilgili ayet, insanların kıyamet gününde bir araya gelmelerini kast eder ama daha henüz dünyada iken internet aracılığıyla bile insanların artık bir araya gelmeye başlamaları, ayetteki anlamın kıyametteki bir araya gelişten önce bile ortaya çıkmaya başladığını göstermez mi?

Ben internetin Kur`an`da örtük olarak ima ediliğine inanıyorum. Kur`an`da teyp bandı, kamera ve ses kaydedicinin de ima edildiğine inanıyorum. Basit bir akılyürütme ile bu, ikna edici şekilde gösterilebilir.

Kur`an`da, bilimsel bir çok icadın fikir temelleri mevcuttur.

İnternet, ses ve görüntü aktarımı ile bir araya gelişi sağlıyor. Geriye bir tek maddi olarak ışınlanıp mekanda bir araya gelmek kalıyor. Ona da az kaldı galiba…

(Bu kitaba bir eleştiri de yazmıştım. Ne kadar tartışılsa da her kitaptan, insandan öğrenilecek bir şey vardır. “Peygamberimiz ne demiş: İlim Çin`de de olsa alınız. ” Yani ilim çok uzakta da olsa, ilmi veren kişinin kafa yapısı size çok uzak da olsa, ilmi bâtıldan ayırd edip alınız… )

Yazar : Onur

 


About the Author
Author

Dini Yazilar

Comments (2)
  • Avatar

    Gökhan May 12 2012 - 18:55 Reply

    En doğrusunu Allah bilir, Allah bize genel bir örnek vermiş olabilir. Bizler böyle yaparsak geçmişe yönelik kötü amaçlı sorgulamalar yönelebilir, bizde hayır efendim internetti diye der isek. Göster o zaman, açıkla derler. Açıklayamayız, yani kastım eb doğrusunu Allah bilir’i cümle sonuna eklemeyi unutmamamız ve bu sözün hakkını vermemizdir.

    Örnek: -Kesin şurda şudur demiştir bu ayette.
    +Açıklayabilirmisin bunu?
    -Bir araya geliyoruz işte şuan
    +Tamam öyle de eskiden nasıl bir araya geliyorlarmış?
    -Eskiden şu varmış ondan.
    +Şimdi o yok mu peki onun gibi şeyler? Bence bizim sokak olabilir bu. Niye anlamı değişti ayetin?
    – ….

    Bu arada konu başlığının manasını çıkaramamakla birlikte, Levh-i mahvuz korunmuş levha demek yani taş yazıt gibi bir manası olmak ile birlikte Kuranda bu şekilde göslemleyemedim. Ayrıca, Allah katında olan bir kitabı dünyada nasıl bulanlar ve çöpe atın diyenler oluyor burada iki çatala ayrılan ama ikiside yanlış yollar var kumpas yani tuzak, fitnedir , bilinmeyen şeyin ardıdır.

  • Avatar

    T.Taşpınar May 14 2012 - 22:41 Reply

    Bahsedilen kitabın adı İslam inancı ile bağdaşamaz.Doğmamış ve doğurulmamış bir varlığın doğum günü de olamaz…doğum günü olan bir varlık ezeli ve ebedi olamaz ve de doğum günü olanın ölüm günü de olur…?!!!ve bu varlık ALLAH (C.C) olamaz..

Leave a reply

Name (required)

Website