Miraç Kuran’da = İslam’da Var mı?

Bu gün Cuma namazında fetvanın konusu Miraç Kandili idi. Tüm müslüman aleminin kutsiyet atfederek kutladığı bu günün hikayesi sadece hadislere dayanmaktadır. Peygamberimizin göğe yükselerek Allah’ın huzuruna kabul edilmesi olarak anlatılan  Miraç olayı aslında Kuran’da yoktur.  Kuran’da, İsra Suresi’nde anlatılan, Peygamberimizin Mescid-i Haram’dan (Mekke) Mescid-i Aksa’ya kadar geldiği anlatılır.

Kuran’da bahsedilmeyen, sadece hadis kaynaklarında var olan bu olayın, kuran’da yer almadığını ve bu konuya uydurma hadislerin karıştığını bilmek çok önemlidir.   Uydurmaların karıştığı “Miraç hadisi”ne göre Peygamberimiz Miraç sırasında Allah’ın huzurunda iken kendisine ümmeti için elli vakit namaz farz kılınmıştır. Bu emirden sonra aşağı inerken yolda rastladığı Hz Musa kendisine akıl vermiş, ümmetin buna güç yetiremeyeceğini söylemiş ve Allah’tan indirim istemiesini söylemiştir. Bu pazarlık namaz vakitleri beş vakite düşene kadar bir aşağı bir yukarı şeklinde devam etmiş ve sonunda Peygamberimiz artık daha fazla indirim istemeye utandığından beş vakitte sınırlanmıştır. Bu hadis aslında hem Allah’a hem de Peygamberlerine çok büyük bir hakaret içermektedir. Allah, insanların kaç vakit namaza güç yetireceğini hesaplayamaz, bunu ancak Hz Musa akıl erdirebilir (Haşa), Hz Musa’nın aklı sayesinde ancak doğru açığa çıkar(Haşa).

Yani Miraçla ilgili anlatımlar, Allah’a ve Peygamberlerine hakaret içermektedir. Bu hadislerin anlatılması bile utanç veren bir olaydır.

Bilinçli Müslümanlar, “gece yürüyüşü” anlamındaki ayetin İsra Suresi 1. Ayetinde geçtiğini ve sadece

 

“Bütün varlıkların tespihi o kudretedir ki, ayetlerimizden bazılarını kendisine gösterelim diye kulunu, gecenin birinde Mescid-i Haram’dan, çevresini bereketlendirdiğimiz mescid-i aksa’ya (o en uzak secdegaha) yürütmüştür. Hiç kuşkusuz, O’dur İşiten ve Gören”

 

şeklinde olduğunu bilir.


About the Author
Author

Feryal

Comments (9)
  • Avatar

    fatih barlin Jun 17 2012 - 17:02 Reply

    gerçekten bu milletin iftiralara karşı uyarılması gerekiyor yazınız güzel biz balıkesirde kuran çalışması yapıyoruz ve aylık ücretsiz dergi çıkarıyoruz istek olursa sizede ücretsiz dergi gönderebiliriz ayrıca barış kulvarı adı altında sitemiz var dergileri ordanda okuyabilirsiniz saygılar…

  • Avatar

    ahmet er Jun 20 2012 - 18:53 Reply

    cuma namazında fetvanın değil hutbenin konusu olur

  • Avatar

    sedatvural3 Jun 26 2012 - 09:40 Reply

    O, en yüksek ufukta idi.
    8- Sonra (Cebrâil ona) yaklaştı ve (aşağıya doğru) sarktı.
    9- Onunla arasındaki mesâfe, iki yay kadar, yâhûd daha az kaldı.
    10- (ALLÂH), kuluna verdiği vahyi verdi.
    11- Onun gördüğünü kalb(i) yalanlamadı.
    12- Onun gördükleri hakkında şimdi kendisi ile tartışacak mısınız.
    13- Andolsun onu bir kez daha görmüştü.
    14- Sidretü’l- Müntehâ’nın yanında.
    15- Ki Cennetü’l- Me’vâ onun yanındadır.
    16- Sidre’yi kaplayan kaplıyordu.
    17- (Peygamberin) gözü şaşmadı ve sınırı aşmadı.
    18- Andolsun ki o, Rabbinin âyetlerinden en büyüğünü gördü. Gerçeği ve hakikati yalnız ALLAH c.c bilir bu ayette çok açık O diyorsa doğrudur…sidre ve meva cennetin de görmek ne demek?

    • Avatar

      Corapsiz Jan 29 2015 - 15:44 Reply

      MİRAÇ. Din anlayışımızda, sonsuza dek sürecek bir anlaşmazlık. Kur’an meallerinde hala aynı yakıştırmaları yapıyoruz. Okuduğumuz ayetten neyi anlıyorsak/anlamak istiyorsak parantez içine onu yazıyor ve okuyanı yönlendiriyoruz.
      NECM Suresinde Cebrail’in ismi geçmez. Ama bazı mealciler 10. Ayette de parantez içinde Cebrail yazıp, Muhammed’i Cebrail’in kulu yapmışlardır.
      En önemlisi; 13. Ayette “Andolsun ona bir kez daha göstermiştik.” diyerek İsra sure 1. Ayete atıfta bulunuyor. İyi de İSRA suresi NECM suresinden sonra indi. Bu çelişki değil mi?
      Doğrusunu Allah bilir. Her okuyan aklını kullanır, anladığını yaşar ve hesabını buna göre veririse sorun yok. Yeter ki Allah Kur’an’dan ayırmasın.

  • Avatar

    ahmet Jul 4 2012 - 11:32 Reply

    derginizin 1 ve 2 sayılarını okudum çok güzel bir çalışma olduğunu gördüm ve meal çalışmanız olduğunuda öğrendim ücretsiz gönderdiğinizi sitenizden öğrendim eğer dergi ve meallerinizden gönderirseniz seven kişilere ulaştırırız saygılarımızla allaha emanet olun

  • Avatar

    hakan d. May 23 2014 - 12:56 Reply

    s.a mirac hadisesinin geçtiği ayet isra 1. ama orada bir isim yok. bir kısım ayetleri gostermek için peygamberimizin gittiğini düşünüyoruz. bu düşünceyi yine hadisten aliyoruz. ama 2. ayette musayada kitab verdikle başlıyor. bir kısım ayetler musa peygambere gösterilmiş olamaz mı? saygilar…

  • Avatar

    Mete Aydemir May 23 2014 - 14:29 Reply

    “Bu vahyi o’na müthiş güçleri olan Cebrail öğretti. O üstün yetenekli melek doğruldu. O en yüksek ufukta idi. Sonra yaklaştı ve sarktı. Araları iki yay aralığı kadar veya daha da yakın oldu. Böylece O’nun kuluna vahyettiğini vahyetti. Gözünün gördüğünü gönlü yalanlamadı. Onun gördükleri hakkında şimdi kendisi ile tartışacak mısınız? Onun bir başka inişini Sidretu’l-Münteha’nın yanında görmüştü. Ki Cennetü’l- Me’vâ onun yanındadır. O zaman Sidre’yi bürümekte olan bürüyordu. Gözü kaymadı ve sınırı aşmadı. Andolsun o, Rabbinin en büyük ayetlerinden bir kısmını gördü.” (Necm, 53, 5-18)
    Yukarıdaki ayetler Miraç ile ilgili değil mi?

  • Avatar

    mehmeta May 25 2014 - 20:36 Reply

    aynen kayılıyorum bu görüşe: “s.a mirac hadisesinin geçtiği ayet isra 1. ama orada bir isim yok. bir kısım ayetleri gostermek için peygamberimizin gittiğini düşünüyoruz. bu düşünceyi yine hadisten aliyoruz. ama 2. ayette musayada kitab verdikle başlıyor. bir kısım ayetler musa peygambere gösterilmiş olamaz mı?”

  • Avatar

    misafir Jan 23 2015 - 16:32 Reply

    Mete Aydemir ve sedatvural arkadaşlarımızın sorusunu bende soruyorum cevaplayabilecek olan varmı?saygılarımla

Leave a reply

Name (required)

Website