Peygamberlerdeki Örneklik…

 

Peygamberler ÖRNEK olması için insanlara İYİ ÖRNEKl’ik göstermeleri için gönderilmişlerdir. Bizler insanların ve rivayetlerin anlattığı Peygamberlere değil Kuranın bize anlattığı peygamber örneklerini EMSAL almamız gerekiyor.

Şimdi şöyle bir düşünün (sırf rüyasında oğlunu keserken gördü diye gerçek hayatta oğlunu kesmeye götüren bir ÖRNEK peygamber olabilirmi? Her rüya görenin rüya ile amel etmesi ne kadar doğrudur sizce?

Yine düşünün ki Allah ayet gönderiyor ve bütün peygamberlerine MASUM öldürmeyeceksin diye TEBLİĞ ettiriyor. Allah lanet eder ve birde cehennem hazırlar diyor. Ayrıca bu yüce peygamberi kuranda YUFKA YÜREKLİ tanıtıyor. Yufka yürekli bir insan bir hayvanı dahi kesemez iken bahis ettiğimiz MASUM; canı ve kanı tek evladı ismail.

Bir MASUM u öldürmek bütün insanlığı öldürmekle eş değer diyor kuran.

Ve örnek peygamberimiz MASUM oğlunu alıp (bütün İNSANLIĞI öldürmeye mi gitti sizce?)

Bakın aslında Kuranla , sünnetullah ile hiç bağdaşmayan bir PALAVRA RİVAYET zinciri yüzünden nerede ise bu gün bir buçuk milyar müslüman alemi Hz. İbrahimin oğlunu kesmeye götürdüğüne inandırılmış. Böyle bir İFTİRAYI Allaha ve peygambere isnat etmekten Allah`tan sakınırım.

 


About the Author
Author

metafizik199

Comments (10)
  • Avatar

    metafizik199 Dec 28 2012 - 11:26 Reply

    Hz. İbrahim konusunda GERÇEKLERİ görmek ve sorgulamak isteyen arkadaşlar aşağıdaki linkleri tıklayarak AYET AYET açıkladığım TEVİLİ okumaları tavsiye olunur.

    http://www.bilimfelsefedin.org/?p=1895

    http://metafizik19.blogcu.com/hz-ibrahim-gercegi/12861182

  • Avatar

    Ali Yalçın Dec 29 2012 - 02:00 Reply

    Yazıda geçen İbrahim Peygamber ve oğlu ile ilgili Yüce Kur’an’da geçen ayetler şunlardır:
    Saffat Suresi
    100- “Rabbim, bana erdemli birini bağışla.”
    101- Biz de ona yumuşak huylu bir erkek çocuk bağışladık.
    102- Onunla birlikte çalışma çağına varınca, “Oğlum,” dedi, “Rüyamda seni boğazlamam gerektiğini görüyorum. Ne düşünüyorsun?” “Babacığım,” dedi, “Sana emredileni uygula. ALLAH dilerse beni sabırlı bulacaksın.”
    103- Böylece ikisi de teslim oldu ve onu alnı üzerine yıktı.
    104- Kendisine, “İbrahim!” diye seslendik,
    105- “Sen rüyanı uyguladın.” İyileri böyle ödüllendiririz.**
    106- Gerçekten bu apaçık bir SINAVDI.
    107- Ve biz ona fidye olarak büyük bir kurban verdik.*

    ** 37:105-107 İbrahim rüyasını Tanrı’nın emri sanınca tüm içtenliğiyle, canından çok sevdiği oğlunu kurban etmeye karar verdi. Bu, Tanrı’nın bir emri olamazdı. Tanrı ona bir hayvan göndererek onu rüyasını gerçekleştirmekten kurtardı.

  • Avatar

    metafizik199 Dec 29 2012 - 20:54 Reply

    Ali yalçın kardeş size yukarıda iki LİNK verdim ve okumadan YORUM yapmışınızki bu hiç ETİK değil. Lütfen DOĞRU ları öğrenmek adına açın o LİNKİ okuyun ve gerçekleri göreceksiniz. Tamamen meallere güvendiğiniz için ve örnek aldığınız mealde YANLIŞ lar olduğu için LİNKİ okumadan ( arapça -türkçe karşılığı ile ) anlıyamıyacaksınız. ayet
    1= Rüyamda seni boğazlamam gerektiğini gördüm demiyor. Ben bir rüya gördüm diyor ( rüyasını anlatmış ) ve rüyada seni boğazlarken gördüm diyor. RÜYA tamamı anlatılmamışki. 2 saniyemi rÜya gördü oğlunu boğazlarken görüyor hop uyanıp oğlunu kesmeye götürüyor…….. Yusuf suresinde hem firavunun hep iki mahkumun rüyalarını DETAYLI anlatan Allah bu ayette rüyayı anlatmamışki bakalım KURANI anladım diyenler palavralara müracaat edecekmi diye.
    2=) Hz. İbrahim rüyasında ne gördüki oğluna kızıp boğazlamaya başladı ? Büyük ihtimal peygamberliğinin EMRENOLUNDUĞU ilk gün kavmine çıkmış hakaretlere uğramış gecede oğlumdamı bana inanmıyor acaba diye düşündüğü gece uykuya dalmış ve oğlunu PUT ların arasında görünce oğlunu boğazlamaya kalmış ama uyanmış ve ertesi günü bu rüyayı anlatıp oğlundan yorum istiyor oğluda olumlu cevap verince oğluna tebliğ yapıyor.
    3) Ayette emronulan şeyi yap deyince ( emronulan şey ) nedir ? kesme emri varmı ayette yok. peki İbrahime EMRONULA ŞEY = peygamberlik yani TEBLİ emri değilmi oğlu bunu kasdetiyor. bakın lütfen yukarıda iki link verdim ve hem hz. ismail cephesinden anlattım hem hz. ibrahim gerçeği olarak iki LİNK te anlattım. lütfen okuyun ve ayet ayet gerçekleri görün.
    4=) Allahın yüzyıllardır bütün peygamberleri ile TEBLİĞ ettiği emir vardır .. ( öldürmeyeceksin ) Bir MASUMU öldürmek bütün insanlığı öldürmekle eş değer diye AYEt gönderen Allah. HZ. ibrahime oğlunu KES öldür dermi şayet hz. İbrahim rüyayı YANLIŞ anladı ise yani allah emretmedi ise ( ibrahim rüyayı yanlış anladı ise neden ayetlerde ibrahim rüyanı doğruladın deniyor. İbrahim aslında bütün insanlığı öldürmekle eş değer bir Hata yapıyorsa. İbrahim HATA yaptı denmesi gerekirdi. ibrahim rüyayı yanlış anladı ise ayetteki ( EMRONULAN ŞEY ) ne peki ?
    SON KEZ OKUMADIĞINIZ yazılara YORUM yapmayın. ayrıca internette bir çok arapça türkçe çeviriler var ve araştırdığınız şeyi karşılaştırın lütfen.

  • Avatar

    metafizik199 Dec 29 2012 - 21:08 Reply

    hz. İSMAİL diyorki =
    (Babacığım emronulan şeyi yap ) derken ben babama emredilen PEYGAMBERLİK -(Tebliğ) emrini yerine getirmesini istedim. Çünki Gece RÜYAsında beni PUTLARIN arasında görmüş ve öfkelenip (beni boğazlamaya kalkmış) ama uyanmış ve ertesi günü bana bu RÜYANIN YORUMUNU sormuştur. Bende ona olumlu cevap veripte (babacığım emronulan şeyi = TEBLİĞ EMRİ ni) yap deyince beni İSLAma davet etti ve bende KABUl edince bana NAMAzı öğretip beni SECDEYE yani (alnı üzerine ) yatırdı. Siz NAMAz da secdeye yatarken
    ^^ alnı üzerine ^^ yatmazmısınız ?

    buneyye : oğulcuğum
    innî : muhakkak ben
    erâ : gördüm
    fî el menâmi : uykuda
    ennî : muhakkak ben
    ezbehu-ke : seni boğazlıyorum
    fanzur (fe unzur) : haydi bak
    mâzâ : ne
    terâ : görüyorsun -yorumluyorsun
    kâle : dedi
    ( İşte ayetlerde bunu anlatıyor. Babam RÜYA sında beni öyle görünce boğazlamaya kalkmış ve ertesi günde benden bunun YORUM unu istemişti bende şöyle cevap vermiştim =

    yâ ebeti : ey babacığım
    if’al : yap
    mâ : şey
    tû’meru : sen emrolundun
    se-tecidu-nî : beni bulacaksın
    inşâallâhu (in şâe allahû) : inşaallah, Allah’ın dilemesi ile
    min es sâbirîne : sabredenlerden
    Çünki her gelen peygamber TEBLİĞ yaparken sıkıntılara BELA lara uğramıştır. babamda Tebliğ yaparken sıkıntılara katlandığı için bende ona DESTEK VERECEĞİMİN SÖZÜnü verdim.
    fe : böylece
    lemmâ : olduğu zaman, olunca
    eslemâ : ikisi teslim oldu
    ve telle-hu : ve onu yatırdı
    li el cebîni : alnına, alnı üzerine

    Bu ayettede ESLEMA olarak bildirilen şey ikimizinde İSLAMA TESLİM

    olduğumuzu anlatan ayetlerdi Babam bana TEBLİĞ yapıpta İSLAMa davet

    edip bende kabul edince benide yanına alarak NAMAZı öğretip SECDEYE

    yatırdı. Ayette Anlatılan^^alnı üzerine yatırmak^^ Secdeye yatırmak demekti.

    Siz Namazda secdeye yattığınız zaman ^^alnı üzerinize yatmazmısınız^^ ?
    KURBAN EMRİ vardır (toplumsal dayanışma olması için ve fakirleri gözetlemek için KURBAN gelmiştir. ama benimle zerre kadar alakası yoktur.
    (Bir masumu öldürmek bütün insanlığı öldürmekle eş değerdir diye ayeti okumadınızmı ? Allah masumu öldürene lanet ettiği ve üzerine cehennemi hazırladığı ayetleri okumadınızmı ? Allahın sünnetinde asla değişim bulamassınız. BEN MASUM DEĞİLMİ iDİM ??
    Sizleri tek yanıltan şey ise ayette geçen = Oğulcağızım ben seni boğazlarken gördüm deyince benim verdiğim (emronulan şeyi yap ) kelimesidir. KESME emri yokki ayette ? Bunu görmedinizmi ? Oysa PEYGAMBERE verilen emir TEBLİĞ emridir. Ben babama VERİLEN (tebliğ emrini ) KASTEDEREK SÖYLEDİM O SÖZÜ.

  • Avatar

    metafizik199 Dec 30 2012 - 22:20 Reply

    Hz. İbrahimden MEKTUP Var :

    Yüzyıllardır bana ve oğlum İsmaile attığınız
    iftiralar yüzünden ruhum

    acımakta ve İslam alemi adına üzüntü duymaktayım. Müsaade ederseniz

    konuyu anlamanız için bir kaç şey sormak istiyorum :

    1-) = Kuran’da gerçekten benim öz oğlum İsmaili kesmeye götürdüğüm

    yazıyormu ? ( Elimdeki bıçak taşı kesip oğlumu kesmemişmi ?

    Yazıyorsa nerde yazıyor ?

    2-) = Bir masumu öldürmek bütün insanlığı öldürmekle eş değer tutan

    Allahın sünnetinde bir değişiklik oldu ve bana ^^oğlunu kes
    ^^ mi dedi.

    Bütün insanlığı öldürmekle eş değer tuttuğu bir şeyi Bana
    emredermi ?

    Emretti ise nerde yazıyor ?

    3-) = Yada ben oğluma gelip = Oğlum : ^^bana seni kesmem

    emredildi^^ mi dedim ? Dedi isem nerde yazıyor ?

    4-) = Ben rüyamı anlattım oğlumda ^^emronulan şeyi yap ^^ dedi. Peki

    Emronulan şey ne idi hiçmi düşünmediniz de yalancı rivayetçilerin

    peşinden giderek (oğlunu kesmesi emredildi ) yada bazılarınız

    Allah emretmedi İbrahim rüyayı yanlış anladı . dediniz ?

    5= Ben bir peygamberim ve hem tebliğ yapıp Allahın dinine davet

    ettiğim gibi , Allahın emir ve yasaklarını da ilettim .
    Çalmıyacaksınız,

    Zina etmiyeceksiniz, Cana kıymayacaksınız yoksa cezanız cehennem

    olur ve Allahın lanetini kazanmış olursunuz dedim. Bir MASUM’ u

    Öldürmek (kısas,savaş,nefsi müdafa,kaza) yani bi hakkın bütün

    İnsanlığı öldürmekle eş değer deyipte aslında OĞLUMU değil bütün

    İnsanlığı öldürmeyemi gittim ? Yada Oğlum MASUM değilmi idi ?

    6-) = Şayet kavmime böyle tebliğ yapıpta sonra ertesi günü dağ

    tarafından bir elimde İsmail bir elimde KOÇ ile gelipte ^^ ben

    Oğlumu kesmeye götürmüştüm rüyamda gördüm diye sonra bir melek

    Geldi KOÇ getirdi desem , Kavmim bana ( Ya İbrahim sen ne kadar

    yalancısın dün geldin bize ne tebliğ ettin (öldürmeyeceksin
    yoksa Allahın

    lanetini kazanırsınız ve cezanız cehennem olur dedin ) şimdi
    tam aksi bir

    şey söylüyorsun. senin Allahında sende yalancısın diye beni
    kovmazlar mı

    idi ?

    7-) Öyle görülüyorki bir DELİ bir kuyuya taş attı ve yüzyıllardır

    Bu kadar akıllı çıkaramadı öylemi ?

    8-)= Şimdi aklınızdan peki Saffat suresi 102 ve 107 nin
    gerçek TEVİLİ

    ne idi diye geçiriyorsundur. Tabiî ki anlatacağım.
    İşte rüya ve gerçek :

    Bana Allah tarafından peygamberlik EMREDİLDİĞİ ilk gün idi.
    Eşime ve Oğluma:

    Ben ,kavmime çıkıp TEBLİĞ görevinde bulunacağım diyerek evden ayrıldım

    Heyecanla kavmime çıkıp TEBLİĞe başladım fakat her peygamberde olan tepki

    bana da oldu ve bağrışmalar ve hakaretlere maruz kaldım ve ben Kuranın anlattığı

    gibi YUFKA yürekliyim.Moralimin çok bozuk olup eve döndüğüm O günün gecesi

    yatağa yattığım sırada acaba benim oğlum İsmail de benim peygamberliğime

    inanmıyor diye düşünürken uykuya dalmışım.

    Rüyamda oğlum İsmail i putların yanında gördüm ve İsmail bana

    dönüp baba bende senin peygamberliğine inanmıyorum dediği anda ona

    öfkelenerek üzerine yürüdüm ve boğazlamaya (ZBH ) kalktım. Fakat

    kan ter içinde uyandım ve sabahı zor yaptım. .

    Sonra ertesi günü düşündüğümde ^^ Dinde zorlama yoktur ^^

    ilkesini hatırlayarak şayet oğluma tebliğ yapıpta oğlum
    kabul etmesse

    tıpki Hz Nuhun oğlunu gemiye almak için zorlamadığı gibi bende oğlum

    İsmaili zorlamayacaktım. Lakin önce oğlumun bu konudaki fikrini
    almak için

    rüyayı anlatmam ve onun bu konudaki yorumunu dinlemem gerekti.

    Oğlum İsmaili yanıma alarak bir kenara çekildik ve ona hem TEBLİĞ

    görevini yapmak hemde dün gece gördüğüm rüyayı yorumlaması için

    önce rüyamı anlattım

    Saffat suresi 102 = Fe lemmâ belega meahus sa’ye kâle yâ buneyye innî
    erâ fîl menâmi ennî ezbehuke fanzur mâzâ terâ, kâle yâ ebetif’al mâ
    tû’meru setecidunî inşâallâhu mines sâbirîn(sâbirîne).
    ________________________________________
    fe : böylece
    lemmâ : olduğu zaman, olunca
    belega : erişti
    mea-hu : onunla beraber
    es sa’ye : çalışma
    kâle : dedi
    yâ : ey
    buneyye : oğulcuğum
    innî : muhakkak ben
    erâ : gördüm
    fî el menâmi : uykuda
    ennî : muhakkak ben
    ezbehu-ke : seni boğazlıyorum
    fanzur (fe unzur) : haydi bak
    mâzâ : ne
    terâ : görüyorsun -yorumluyorsun
    kâle : dedi
    ^^Oğulcağızım ben bir rüya gördüm (rüyasını anlatır) seni boğazlıyordum.
    İsmailde = Babacığım öyle şey olurmu ben senin peygamberliğine ve Allaha

    İnanıyorum( sen EMRONULAN ŞEYİ yap ) dedi.

    Bana EMRONULAN ŞEY peygamberlik EMRİ idi tabii. Daha EMREDİLELİ

    bir gün bile olmamıştı. . Burada emronulan şey (sanki oğlumu boğazlamakmış

    gibi lanse etmişler rivayetçiler ) Aslında bütün endişe ve sıkıntılardan

    arındım ve oğluma sarılarak onunla kutlaştık ve onu İSLAMa davet ettim.

    yâ ebeti : ey babacığım
    if’al : yap
    mâ : şey
    tû’meru : sen emrolundun
    se-tecidu-nî : beni bulacaksın
    inşâallâhu (in şâe allahû) : inşaallah, Allah’ın dilemesi ile
    min es sâbirîne : sabredenlerden

    Oğlum kavmime çıkıp tebliğ görevi yaparken beni izlemiş ve kavmimin

    bana yaptığı sıkıntıları görmüş ve bunun için bende senin yanında

    sıkıntılara katlanacağım ve benide sabredenlerden bulacaksın demişti.

    SAFFAT suresi 103 =

    Fe lemmâ eslemâ ve tellehu lil
    cebîn(cebîni).
    ________________________________________
    fe : böylece
    lemmâ : olduğu zaman, olunca
    eslemâ : ikisi teslim oldu
    ve telle-hu : ve onu yatırdı
    li el cebîni : alnına, alnı üzerine

    Bu ayettede ESLEMA olarak bildirilen şey ikimizinde İSLAMA TESLİM

    olduğumuzu anlatan ayetlerdi Ben oğluma TEBLİĞ yapıpta İSLAMa davet

    edip oğlumdakabul edince onuda yanıma alarak NAMAZı öğretip SECDEYE

    yatırdım. Ayette Anlatılan^^alnı üzerine yatırmak^^ Secdeye yatırmak demekti.

    Siz Namazda secdeye yattığınızzaman ^^alnı üzerinize yatmazmısınız^^ ?

    Saffat suresi 106 =
    İnne hâzâ le huvel belâul mubîn(mubînu).
    ________________________________________
    inne : muhakkak ki
    hâzâ : bu
    le : elbette, kesin olarak
    huve : o
    el belâu : belâ,
    el mubînu : apaçık

    Peygamberlik gerçekten Cefa isteyen ve BELA lara katlanılması

    gereken bir GÖREV idi. O kadar sıkıntılar çektikki O dönemde. Yaşayan bilir.

    Saffat suresi 107 =
    Ve fedeynâhu bi zibhın azîm(azîmin).
    ________________________________________
    ve fedeynâ-hu : ve ona fidye olarak verdik
    bi zibhın : kurbanı
    azîmin : büyük – şerefli

    ayetlerdeki AZİM kelimeside sadece büyüklüğü temsil etmez ŞEREF li

    manasıda vardır ve benim adımla anılacak ve kıyamete kadar sürecek

    ŞEREFLİ bir KURBANLIK olayı müjdelenmişti. Benim peygamberliğime

    karşı fidye olarak verilen bir şeydi bu. KURBAN emri vardı ama benim

    oğlum İsmail ile hiç alakası olmayan bir şeydi. Demekki bu
    rivayetçiler

    gerçekten USTA birer yalancı idi ki sizin gibi aklı ile
    sorgulayan insanların bile

    etkisine alabilmişler. Umarım ahiret günü gelipte bütün Peygamberler

    ŞAHİT olarak getirilince Allah bana gerçek rüyayı anlattıracaktır.

    Peki o zaman kafalarınız önde eğik olmıyacakmı. Vay bizeki
    bilmeden

    neler demişiz bu yalancılar tarafından dememeniz için bence ilk

    yapılacak iş bu TEVİL i İnsanlara anlatmak ve ayet ayet açıklamak ve

    Allahın masumu öldürmeyeceksin emrinin olduğunu ve ne Allahın,

    nede Allahın emir ve yasaklarını kavmine anlatan bir peygamberin

    bu sünnetullahı değiştiremiyeceğini bildirmendir.

    Saygılar Allaha emanet olun.

    NOT : Bu ayetlerin TEVİL ini yapmak için yüce bir peygamberin ağzından

    anlatıyormuş gibi yapmam umarım affedilebilir bir şeydir.

    Fakat yüzyıllardır, yapılan İftiraları görüp karşılaştıkça onların

    yalanları ve iftiralarının yanında affedilebilir bir şey olur
    diye düşünüyor ve

    hatam varsa önce Allahtan sonrada yüce bir peygamberden
    özür diliyorum.

  • Avatar

    Temel akcay Jan 1 2013 - 09:19 Reply

    Rabbim hepimize cok Kuran okumayi ,okudugunu dogru anlamayi ve anladigimiz ile ibadet etmeyi nasib etsin…
    Her seyi Gercek mahiyeti ile bilen ve biz hicbirsey bilmezken ,bize bildigimiz herseyi ogreten Alemlerin Rabbine hamd olsun….
    Temel akcay
    01.01.2013

  • Avatar

    Temel akcay Jan 1 2013 - 10:49 Reply

    İbrahim peygamberle ilgili yorumlariniza gelince….
    Buraya yazacaklarim benim dusuncelerimdir.Ben sadece Rabbim bana ne ogrettiyse onu bilirim.Herseyi gercek mahiyetiyle bilen Rabbimdir.Gercek hic suhpe yokki Kuran dadir..

    Saffat surssinde Rahman peygamberlerini anlatir.Onlari over,onlara verdigi degerden ve diger insanlara nasil ustun kildigindan bahseder.
    “Alemler icinde Nuh’a Selam olsun”
    ….
    “İbrahimde Nuh’un izinden gidenlerdendi”
    “Rabbine tertemiz bir kalple gelmisti”
    ……
    “Ve, ya Rabbi!bana salih bir evlat bagisla diye dua etti.”
    “Bizde ona yumusak huylu ,uysal bir evlat mujdesi verdik”

    ibrahim oglumu cok sevdi..oyle cok sevdiki o onun icin herseyden daha degerleydi.disardan bakanlar onun ogluna verdigi sevgiyi gorebiliyorlardi..Rahman’inda ifade ettigi gibi ,o yumsak huylu bir insandi ve duygusaldi.
    Simdi lutfen gozunuzu kapayip hizlica dusunup ve bana aniden cevap verin.hayatta en sevdiginiz varlik nedir?belkide bu yaziyi okuyan % 99 insan KİZİM veya OGLUM diyecek.
    Cocugu olanlar cok iyi bilirler ,onlar bizim herseyimiz..

    Rahman kitabinda acik ifadelerle derki ” biz sizi bazen canlarinizla,bazen mallarinizla,bazende evlatlarinizla sinariz”

    Musa zamaninda erkek cocuklari oldurulen muminler icinde buyuk bir imtihan vardi…bunlar Rahmanin ifadeleri ( ayet nr yazmiyorum ,okuyanlar anlayacaklardir).

    Rabbi İbrahimi sinadi.bu buyuk bir sinavdi…Rahman ondan hayatta en cok sevdigi seyi istedi,evladini..oysa İbrahimin tek sahibi oldugu sey evladiydi..

    tevbe suresi 111
    “Subhesiz Allah mu’minlerden Cennet karsiliginda canlarini ve mallarini satin almistir…..”

    Aslinda bu İbrahimin sinavi degil ,ardindan gelecek Tum inanlara bir dersti..

    Rahman İbrahime acikca sordu..Benimi daha cok seviyorsun ,yoksa oglunumu?
    iste bu bir insanin hayatta karsi karsiya kalacagi en zor soru.Bir tarafta seni yoktan var eden ve herseyin sahibi olan Rahman,diger tarafta oglun,canin…
    simdi lutfen dusunun …siz inanmadiginiz bir ugurda savasirmisiniz,kendinizi ,hayatinizi riske atarmisiniz?asla degilmi…

    iste Rahman tum muminlere İbrahimin nasil Allah’a karsi inancli oldugunu anlatmaya calisyor..Siz gormediniz beni ama gorenler var,beni bilenler var…diyor…

    İbrahimde seni seviyorum elbette Ya Rabbi diye cevap verince ,oyleyse oglunu benim icin feda edermisin?Benim icin canini verirmisin?benim icin en sevdigin seyden hic dusunmeden vaz gecermisin?
    Bir insan bir insana sevgisini nasil gosterir,en kiymetli sevgi nedir?zor olan sevdigimiz,deger verdigimiz seyleri paylasmaktir.Biz insanlar ancak cok sevdiklerimize en kiymetli seylerimizi veririz..
    İbrahim hic dusunmedi bile.
    “Namazim ,ibadetlerim hayaTim ve olumum Alemlerin Rabbi olan Allah icindir”

    O cok iyi biliyorduki Herseyin sahibi zaten Allah’ti .o cocukta Allah’in ona emanetiydi.Ve o cok iyi biliyorduki .Rahman her isi bir hikmetle yapar.O gercegi gercek mahiyetiyle bilir.
    o cok iyi biliyorduki İbrahimin Rabbi insanlara zulmetmez..
    o cok iyi biliyorduki ibrahimin Rabbi sonsuz merhamet sahibiydi.
    Kehy suresi 75″ Hizir Musaya :” ben sana benimle arkadasliga sabredemzsin demedim mi” dedi.Hizir kucucuk bir cocugu oldurdugunde Musa ona( kehy 74)….”herhangi bir cana kiymamis ,tertemiz bir cocugu oldurdun! oylemi?kuskusuz sen,cok kotu bir sey yaptin !dedi”…oysaki Hizirin Allahin izniyle bildikleri vardi ,oysa Musa hic birsey bilmiyordu..
    Rahman herseyi bilir,biz bilmeyiz..

    İbrahim Allemlerin Rabbine sonsuz bir guvenle ve inancla bagliydi.O cok iyi biliyorduki Rabbi her isi bir hikmetle, bir olcuyle yapardi.O Rabbinin emrini hic sorgulamadi ..Tipki Peygamberin savasin emrini sorgulamayip olen Bedir aslanlari gibi …

    İbrahim hic dusunmeden “Elbette ben seni seviyorum” dedi..Sahip oldugum hersey senindir.sen beni yaratansin ,sen beni yoktAn var edensin..Benimde ,oglumunda Alemlerinde sahibi sensin….diye ekledi…

    Cunku İbrahim, konusmasi gibi ,Rahmanin da var olduguna inaniyordu..

    Aslinda o ayetlerde sinanan İbrahim degildir.Sinanan biziz..dusunen bir mu’min İbrHimin kissasini okurken sunu dusunur..Acaba ben ne kadar inaniyorum?Rabbim benden en sevdigim seyleri istese verirmiydim?İnsan burada nefsiyle basbasa kalir…ve dusunur..Ayette İbrahim anlatilir ama ders almasi gereken aslinda insanlardir..
    Hud suresi 103″Elbette bu kissalarda,ahiret azabindan korkanlar icin bir ders vardir”

    Rahman ayetlerini Kitabinda boyle aciklRki insanlar anlasin…

    Rahman İbrahime bir koc gonderir,ve onu Lutfuyla onurlandirir.sanki bize” siz kendinizi ne saniyorsunuz?””yaptiklarinizla ovunmeyin,boburlenmeyin..bir gun gelirde sizdende en sevdiginiz seylerinizi uyrumda feda etmenizi istersem ,yaparmisiniz ,dusunun? ve sahip oldugunuz herseye ve sizi bagislayan Rabbinize hamd edin”der….

    Rabbi İbrahimden en zorunu istedi,ve İbrahim en zorunu basardi…Sanki Rahman bu ayetlerde bana” ya sen ,ya sen …senden evladimi istemiyorum,sadece benim icin namaz kil ve oruc tut..sana verdigim guzel ve temiz yiyeceklerden benim icin birazcik harca ve Bana sana verdigim can,mal ve evlatlar icin sukret “diyor gibi geliyor….

    dogrusunu Rabbim bilir..

    Ey buyuk Allah’im…
    sen merhamet edenlerin en yucesisin.
    sen bagislayanlarin en yucesisin.
    sen dualarimizi isiten ve dualarimiza cevap verensin..
    senden İbrahimin yuregindeki Allah sevgisini istiyoruz…
    Senden İbrahimin yuregindeki Allah korkusunu istiyoruz…
    Dualarimizi ve ibadetlerimiz kabul buyur..

    temel akcay
    01.01.2013

  • Avatar

    metafizik199 Jan 1 2013 - 19:11 Reply

    Temel akçay kardeşim, çok iyi niyetli bir müslüman olduğundan şüphem yok. İnan yok. Ne kadar iyi niyetle yazdığınıda tahmin edebiliyorum.. Yalnız…. Bir kaç sorum olacak
    1=) Yukarıdaki yazının altında yine bana ait olan ve hz. ismailden mektup ve hz. ismailden mektup adı altında iki YORUM var. Aslında saffat 102-107 ayetlerinin Tevilini yaptığım iki yazıyı Büyük ihtimalle okumamışsın okudunmu ?
    2) Zaten okusa idin yukarıda aynen rivayetçilerin Masalları gibi MAsAl anlatmazdın. aşağıda soracağım şeylerin cevabını NET olarak verirsen bu MASALlArı anlıyacaksın diye umuyorum.
    3=) yukarıda sana ait bir yazı var. ( Rahman İbrahime acikca sordu..Benimi daha cok seviyorsun ,yoksa oglunumu? İşte MASAl burda başlıyor Kuranda nerde böyle bir ifade yada yazı bana DELİl getirirsen sevineceğim. ben Kuran araştırmacısıyım. Yüzlerce kere araştırıp düşündüğüm halde görememiş olabilirmiyim ?
    4=) Hz. İbrahime oğlunu kes emri Kuranda yok iken siz hangi PALAVRACI rivayetçilere inandınız ve Allah oğlunu kesmesini EMRETTİ diyorsunuz. ayet lütfen?
    5=) hz. ibrahim hangi ayette oğlunu alıp kesmeye götürdü yazıyor DELİL ayet lütfen yazarmısınız ?
    6=) Hz. ibrahim oğluna gelip (oğulcağımızım seni kurban etmem emredildi diyormu ? diyorsa hangi ayette yazıyor ?
    7=) Allah = biz ibrahime oğlunu kesmesini emir ve vahy ettik diyormu ayetlerde ? diyorsa nerde diyor Delil ayet yazarmısınız ?
    8=) hz. ibrahim oğluna rüyasını anlatıyor ( oğlu emronulan şeyi yap ) diyor. Oğluna kes emri yok iken ayetlerde emronulan şey nedir diye düşündünüzmü ? hz. ibrahime ne emredilmiştir gerçek hayatta ( peygamberlik ve TEBLİĞ emri ) değilmi. Oğlu bu EMRİ kasdetiyor. Çünki ayette oğlunu KES emri yok.
    9=) Bu soruların cevabını yukarıdaki iki YAZIMda açık açık ayet ayet yazdım zaten ama MAAlesef siz yazıları ve idddianın kaynağını okumadan YORUM yapıyor ve bildiğiniz MASAL ları anlatıyorsunuz. Önce okuyun yukarıda yaptığım açıklamalarda kurana ters bir şey var ise bana DELİL getirirsiniz. okumadan YORUM yapmak hiç ETİK değil. sizi uyarıyorum..
    10=) bir MASUM u öldürmek bütün insanlığı öldürmekle eş değer diye ayet gönderen ve bütün peygamberlerine bunu TEBLİĞ yaptıran Allaha siz İftira ettiğinizin farkına bile varmadan sırf palavra rivayet kültürü ile Kuranda KES emri olmadığı halde ALLAH emretti diyorsunuz ya hz. ibrahim gelip ahirette RüyAnın tamamını anlattığı halde ne yapacaksınız merak ediyorum. Geri dönüşünüzde olmıyacak.
    11= ) Allah biz ibrahime oğlunu kesmesini emir ve vahy ettik diye AÇIK bir ayet gönderse idi yada hz. İbrahim gelip (oğulcağızım bana seni kesmem emredildi) dese idi ve BEN itiraz edeydim yahu arkadaşım bakın AÇIK AÇIK ayet var derdiniz. tekrar soruyorum KES EMRİ nerde ) yokki. Oğluna rüyasını anlatmış ( oğlu emronulan şeyi yani TEBLİĞ emrini yap ) diyor aslında. Ama maalesef rivayet kültürü ile sanki oğlunu kesmesi emredilmiş gibi HİKAYELEr ve MENKİBELER uydurmuşlar ve sizde maaşallah yukarıda bunu MASAL gibi anlatıyorsunuz. Oysa yukarıda ben AYET AYET delilleri ile anlatıyor ve allahın sünnetinde asla değişkilik olmıyacağını söylüyor ve yüzyıllardır peygamberlerine ( MASUM ÖLDÜRMEYECEKSİN ) diye tebliğ yaptıran allahın MASUM ismiali kes öldür demiyeceğini KURAN IŞIĞINDA biliyor ve iddia ediyorum.
    Şimdi bakın numara numara sorular sordum yukarıda ve tamamen MASALlardan değil Kurandan DELİL lerle konuşacağız ve delimiz kuran olacak masal rivayet yada palavralar değil. Cevaplarını beklediğim gibi nerede HATA yapıyorsun anlarsın diye umuyorum.
    Yemin ediyorumki Allahın emri olmadığı halde aslında ALLAHA iftira ediyor ve yüce bir peygamberin oğlunu kesmeye götürdüğünü kuran yazmadığı halde siz ibrahim oğlunu aldı kesmeye götürdü diyerek İbrahim peygambere iftira ediyorsun farkında olmadan. İbrahim peygamber ahirette hepinizden davacı olacaktır diyorum ve sayfayı yukarı çek ve ayet ayet açıklamayı al kuran mealini hatta internette 30-40 mealin olduğu sitelerde ayet ayet karşılaştır. soracağın her şeyi açıklamaya hazırım yeterki MASAllardan değil kuran ayetlerinden olsun.

  • Avatar

    saklı kalsın :) Apr 15 2013 - 14:58 Reply

    Her şey iyi tamamda bize tanım lazım yoksa niye anlam araştıralım
    yani güzel açıklanmış da “tanım” niye yok

  • Avatar

    metafizik199 Apr 16 2013 - 09:38 Reply

    (Tanım yok) derken neyi kasdettiniz. Bu TEVİLin tanıdık olmadığınımı ?
    Yüzyıllardır yahudi geleneğinden gelen anlatılarla müslümanlıkta bu tarz
    anlatımlar olunca (saffat102-107 ayetleri) bu şekilde yorumlanmış ve
    ilk bakışta sanki (rüya anlatılmadığı için) oğlunu gerçek hayatta da
    boğazlanması istenmiş anlaşılıyor Kabul ediyorum. Lakin Kuranın bütünü,
    Allahın muradı ve Allahın sünnetini bildikçe ve ayetler üzerinde düşündükçe
    Bunun ÖYLE OLMADIĞINI anlıyabiliyorsunuz.
    Allah yüzyıllardır hem ELÇİ gönderecek her peygamberi ile öldürmeyeceksin
    emrini tebliğ ettirecek.öldürene lanet edecek hatta cehennemi hazırladım diyecek
    sonrada kalkıp (YUFKA YÜREKLİ ) peygamberine oğlunu (masumu) kes öldür diyeecek
    Bu şekli ile bakınca Kuranda çelişki olur. Şayet rüyayı peygamber yanlış anladı derseniz yine çelişki olur nedenmi bakın= ( Bir masumu öldürmek bütün insanlığı öldürmekle eş değerse peygamber aslında (masum oğlunu alarak ) bütün insanlığı öldürmeye gidecek ve Allahta İbrahim (rüyanın doğru olanını yaptın ve buna karşı bir de ÖDÜL verdim diyecek. Tam tersi Böyle bir olay olsa idi İbrahim HATA YAPTI denmesi gerekirdi. (Hem Oğluna bıçak sallıyacak bir insanı bize nasıl YUFKA YÜREKLİ tanıtır Allah ? Yoksa Allah yalanmı söylüyor gerçekleri örtüyor diye ÇELİŞKİ olur.

Leave a reply

Name (required)

Website