Bir Takva Göstergesi Olarak Yemin

Bir Takva Göstergesi Olarak Yemin

Yemin diyoruz üstüne şarkılar, şiirler, ilişkiler, şahitlikler, samimiyet inşa ediyoruz ama hakikatken samimi, içten, Allah’ı şahit kılıp verdiğimiz sözün, akitin altını dolduruyor muyuz, yoksa anı kurtarmak için maddi veya manevi, küçük ya da büyük fark etmeksizin bir menfaat elde etmek için Rabbimizi mi dünyevi çıkarlarımıza konu ediniyoruz!  Yemin-Şahitlik bir elmanın iki yarısı gibi, Ahiretle Dünyevi bir bütünlük gibi, gücü oradan (daha&helliip;)
Ahiret İnancı ve Takva-2

Ahiret İnancı ve Takva-2

2.Takva Peki takva (yahut fiil şekli itte) kelimesi, cahiliye devrinde ne anlama geliyordu? Takva kelimesi, cahiliye devrinde takva kelimesinin özü, “hayvan olsun, insan olsun, canlı varlığın, dışarıdan gelecek yıkıcı bir kuvvete karşı kendini savunma davranışıdır. Her şeyden önce işaret edelim ki kelime cahiliye devrinde “Hanifler” çevresi ve şair Züheyr ibn Ebi Sülmâ gibi hayli Yahudi dininin etkisinde kalmış olanlar hariç, (daha&helliip;)
Ahiret İnancı ve Takva-1

Ahiret İnancı ve Takva-1

Ahiret İnancı ve Takva 1.Ahiret İnancı Cahiliye devrinde ahiret fikrine ilgi gösterilmemiştir. Cahiliye Arapları, sadece ölümle uğraşmışlar, ondan öteye gitmemişlerdir. Onlara göre, vücut toprağa girince çürür, toz toprak olur. Ruh da bir rüzgar gibi uçup gider. Şu şiir onların bu konudaki inançlarını özetlemektedir: “Biz sadece toprak altına giren cesetlerle rüzgar gibi (uçup giden) ruhlardan ibaret değil miyiz?” Araplara göre de (daha&helliip;)
Ahiret İnancı ve Takva

Ahiret İnancı ve Takva

Ahiret İnancı ve Takva 1.Ahiret İnancı Cahiliye devrinde ahiret fikrine ilgi gösterilmemiştir. Cahiliye Arapları, sadece ölümle uğraşmışlar, ondan öteye gitmemişlerdir. Onlara göre, vücut toprağa girince çürür, toz toprak olur. Ruh da bir rüzgar gibi uçup gider. Şu şiir onların bu konudaki inançlarını özetlemektedir: “Biz sadece toprak altına giren cesetlerle rüzgar gibi (uçup giden) ruhlardan ibaret değil miyiz?” Araplara göre de (daha&helliip;)