Eşcinsellik ve Müslümanlık…

Eşcinsellik inkar edilemeyecek bir kavram. Bunun bir kısmı tamamen dayanaksız kişisel tercih olduğu gibi, bir kısmı da psikolojiden çok; genetik faktörler, erken rahim ortamı ya da her ikisinden de kaynaklandığını açıklayan bilimsel çalışmalar var. Bu insanlardan bir kısmı toplum tarafından lanetlenen ve aşağılanan bir sınıfa ait olup da dünyasını mahvetmek istemiyor. Eşcinsel bir kaç arkadaşım da oldu. Onlarda da gördüm ki aralarında bu durumundan hiç memnun olmayan herkes gibi olmak isteyen ve bunun için çok çabalayan mutsuz kişiler de var. Yani bu demek oluyor ki bu insanlar için kendi cinsinden insanlara ilgi duyması elinde olan bir şey değil doğuştan gelen birşey. Peki Allah’ın kesin bir dille eşcinselliği yasakladığı ve ‘’eksik bırakmadım’’ dediği islam dinine göre bu konuya nasıl yaklaşabiliriz?

Günümüzün sözde dindarları eşcinselliğin üstünü kapamaya çalıyor, reddedip yok sayıyor ve lanetliyor. Kurandan da bildiğimiz gibi kendini eşcinselliğe kaptırmış toplumlar olmuş. Bunları Allah’ın elçileri uyarmış, temiz ve helal olana yönelmelerini önermiş.

Eşcinsellik konusunu kaleme döken sözde dindarlar her zaman eşcinselliği reddederek düşündüler. Eşcinsellik gerçeğini kabul ederek yazılan tek bir yazı dahi okumadım. ‘’Eşcinsel bir müslüman’’ ne yapmalı, nasıl düşünmeli? Bunu bir örnek vererek basitçe açıklamaya çalışayım.  Kleptomani, yani ihtiyacı olmamasına rağmen kendisini çalmaktan alı koyamayan insanlar. Normalin dışında ki her çizgiye psikoloji bir isim bulup hastalık olarak nitelendiriyor ya işte o mesele. Bu insanlar hiç ihtiyacı olmamasına rağmen çalmak istiyor tedavi olmaya çalışıyor ama bu çalma duygusunu kimisi bastırıyor, kimisi aynen çalmaya devam ediyor. Neden bastırmaya çalışıyor? Çünkü kendisi de biliyor ki yaptığı yanlış. Eşcinsel bir Müslümanda böyle yapmalı. Kendisini kabullenmeli toplum da onu kabullenmeli fakat Allah’ın yasaklarından da uzak durmalı. Ne yani heteroseksüel bir müslüman için cinsellikte yasak yok mu? Bir erkek yada kadın evlenene kadar (ki hiç evlenmeyenler de var) nasıl Allah’ın emri ile kendini korumakla hükümlü ise bu kardeşlerimiz de kendilerini günaha karşı korumak zorundadırlar. Sen kardeşim hemcinslerine karşı ilgi duyabilirsin açıkça görülüyor ki senin en büyük imtihanın bu. Kendine kızma kendini kabul et, fakat günahtan da korun ki Allah’ın rızasını kazanabilesin. Kiminin bu orucu evlenene kadar kiminin ölene kadar. Eğer Allah’ın sana helal kıldığı hiç kimse sana cazip gelmiyorsa belli ki onlar sana cazip gelene kadar senin orucun devam ediyor. Senin yapacağın diğer tüm Müslümanlar gibi Allah’ın sana helal kılmadığı şeylerden kendini korumaktır. Sen bu yolda yürü Allah’ın ikramı bu dünyada da ahirette de sonsuzdur. Sen bu yolda yürüdükçe kazanan sen olursun.

 


About the Author
Author

Gurkan

Comments (8)
  • Avatar

    Güray TEKİN Oct 28 2014 - 08:49 Reply

    Eşcinsellik, doğuştan veya yaratılıştan gelen bir sendrom olduğu için bu davranış veya tercihi ahlaksızlık veya sapıklık olarak yaftalamak uygun değildir. Dolayısıyla eşcinselliği dini açıdan yorumlayıp bu tür kişileri günahkar kabul etmek de yanlıştır.

  • Avatar

    deli Oct 29 2014 - 21:05 Reply

    Eşcinsellik hakkında bu sitede yazılanlara baktım ve en ılımlı yaklaşan yazı bu fakat eşcinselleri yada herhangi başka türlü bir cinsel yönelimi değerlendirirken lütfen doğuştan, şu yüzden bu yüzden diye direkt nedenler koymayın. Çünkü bu böyle bir şey değil neden herkes bu konunun uzmanı gibi davranıyor çözemiyorum gerçekten. Burada geçmeyen ama değinmem gereken bir başka konu ise şu ki eşcinsellere olan önyargının( negatif tutumun) şişman insanlara olan önyargı ile aynı, şu ki, nasıl ki şişmanlar bu durumlarını kontrol edebilir diye düşünerek kontrol edilebilir ön yargısı malesef eşcinsellere de yapılıyor çoğu zaman. Benim isteğim odur ki eşcinsellere hüküm veren yazarların öncelikle derin bir araştırma içerisine girmesi gerekiyor. Hükümden kastım hem dini hem bu peşin hükümler( kontrol edilebilir vs. )

  • Avatar

    B.Bilal Oct 30 2014 - 12:24 Reply

    Selam.
    Eşcinselleri anlayabilmek için eşcinsel olmak gerekmez.
    Hiçbir bebek eşcinsel doğmaz.
    Fiziksel doğum anormallikleri istisna olup, genel kuralı bozmaz.
    Bir insan Allah’tan ne kadar uzaksa, sapkınlığa o kadar yakındır.
    Samimi bir kalple Allah’a bağlı biri, asla sapkınlığa meyletmez.
    Ortalama yetmiş yıllık ömründe alacağı haz için, sonsuz ahiretini heba etmez.
    Eşcinsellik duygusal bir hastalık olup, tedavisi Allah’a sığınmaktır.
    Güzel bir yazı olmuş, elinize sağlık.

    • Avatar

      deli Oct 30 2014 - 23:51 Reply

      Eşcinselleri anlamak için eşcinsel olmak gerekmez cümlesi çok iddalı öncelikle. Bunu belirtmek isterim. Ki ben de cevabımda konuyu derinlemesine araştırmayan kişilerin hüküm vermemesine dikkat çekmiştim şimdi tekrar sormak istiyorum, duygusal “hastalık” derken biraz daha açabilir misiniz? Ayrıca, diyelim ki hastalık, nezle olunca bile doktora giden aciz insanlar değil miyiz biz? Tabi ki insan Allah’a sığınacak. Hiç bir bebek eşcinsel doğmaz bile doğru değil interseks bireyleri ne yapacağız eşcinsellikten bile öte biyolojik bir durum bu.
      Her şeyden öte eşcinsel bireylere ya da diğer cinsel kimliklere yaplıan bu Allah’tan uzaklaşmışsın tavrını göstermeye kim izin veriyor birisi bence bunu da açıklasın. Diyelim ki bu birey transeksüel( biyolojik cinsiyetini değiştirmiş) birey, bu kişiye yapılan bu tavır onu Allah’a yaklaştırır mı? Üstelik bu tavrı ona gösterme hakkını insanlara kim verdi? Lut kavmi uyarılmadan mı afete uğradı? Seçenekler sunulmadan mı afete uğradı. Allah’ın yaratıp başka şekilde sınadığı bireylere karşı yapılan bu tutum kimse kusura bakmasın ama tamamen peşin hükümlülük ve bilgi eksikliğinden kaynaklanıyor.
      Diğer bir yandan cinsel kimliği ya da yönelimi farklı olup hem dünya üzerinde müslüman olan bunu kimselere söyleyemeyen bunun verdiği acıyla yaşayan çok insanda var. İnsanlardan bahsederken ne de kolay Allah’tan sapmış diye bahsediliyor. Onları o haliyle kabullenip yardım etmek içimize almak, herkesin sınavı farklı demek farklı( ki yazı az çok bunu yapmayı hedeflemiş gibi), bunu bir sapkınlık olarak göstermek çok ayrı. Onlarda diğer insanlar gibi müslüman olabilirler yaşabilirler ve ölebilirler, değişmeye ihtiyaçları yok.
      Bir eşcinselin hakkını savunmayan müslüman diğer marjinal grupları da savunmaz. Oysa hak haktır, herkes için birdir. Bu gizli negatif tutum kırılmalı bu bireylere karşı.
      Not: Yazı baştan sona önyargı ile okunacak biliyorum ama heteroseksüel( karşı cinse ilgi duyan ) bir bireyim, sadece cinsiyet psikolojisi alanında dersler alıyorum ve araştırmalar yapıyorum.

  • Avatar

    B.Bilal Nov 1 2014 - 11:03 Reply

    Selam.
    Sn.deli;
    Interseks doğumların dünya nüfusuna oranı yüzde kaç olabilir ki ?
    Evrensel eşcinsel hareketine bakarsak, onların içindeki interseks bireylerin oranı oldukça düşüktür. Zaten ben de interseks bireyleri istisna ettim.
    Diğer çoğunluk, LGBT çoğunluğu ruhsal hasta diye düşünüyorum.
    Zihinsel yanlış yönlenme, aile ve çevrenin olumsuz etkisi.
    İşte bu yüzden hiçbir bebek eşcinsel doğmaz.
    Eşcinsellik duygusal, kültürel, sonradan edinilen bir rahatsızlıktır ve tedavisi kesinlikle yaratıcıya sığınmaktır.
    Uzman olmanıza saygı duyuyorum.
    Bir konuda fikir beyanı için ille de uzmanlık şart olmasa gerektir.
    Yoksa hiçbirimiz oy kullanamayız, siyasetten anlamıyoruz.
    Eşcinseller yok edilmeli dediğimi düşünmüyorsunuz herhalde çünkü bu yaratıcıya karşı gelmek olur.
    Ancak LGBT’yi normalleştirme çabaları, iyiniyetli olarak görülemez.
    Bir teist, yaşadığı toplumda cinsel bozulmayı teşvik edici olamaz.
    Teist değilseniz boşuna yazmış oluyorum.
    Cinsiyet psikolojisi okuyormuşsunuz, o halde bir sorum olacak size.
    Toplumda kadın ne kadar açılırsa, erkek o kadar kapanır.
    Erkek gittikçe kadınsılaşır. Örneği Avrupa’da. İki erkekten biri mutlaka eşcinseldir.
    Bunu açıklayabilir misiniz ?
    Not:Kadının açılmasını sadece elbisesini çıkarmak olarak düşünmeyin.

  • Avatar

    kuran müslümanı Dec 1 2014 - 07:06 Reply

    Bu konuda zorlama yorumlarla hem kendini hem de insanları kandıranları görüyoruz maalesef. Hiç bir insan ender görülen fiziki anormallikler dışında eşcinsel doğmaz bu büyük bir yalan ve iftiradır. Hayret verici bir ikiyüzlülük var bu konuda bu sapkınlığa karşı sevgi kelebeği rolleri kesenlere sorsanız hiç biri çocuğu böyle olsun istemez. Yada daha beteri anne babanız bir yaştan sonra kalkıp ben eşcinsel oldum dese ne düşünürsünüz? Bir parça dürüst olun hepiniz üzülür ve iğrenirsiniz.
    Günümüzde sıkça kullanılan cinsel tercih lafı tam bir akıl tutulması ve fitne. Ne tercihi? O zaman birisi çıkıp bende küçük çocuklardan hoşlanıyorum bu da benim tercihim derse ne cevap vereceksiniz? Lut kavmide cinsel tercih mi kullanıyordu? Aklınızı başınıza toplayın eşcinsellik Kuranda pis, rezil bir iş olarak tanımlanan büyük bir günahtır. İnsan fıtratına aykırıdır.
    A’râf, 80. Ayet: Lût’u da Peygamber olarak gönderdik. Hani o kavmine şöyle demişti: “Sizden önce âlemlerden hiçbir kimsenin yapmadığı çirkin işi mi yapıyorsunuz?”
    A’râf, 81. Ayet: “Hakikaten siz kadınları bırakıp, şehvetle erkeklere yaklaşıyorsunuz. Hayır, siz haddi aşan bir toplumsunuz.”

  • Avatar

    Gökhan Dec 1 2014 - 13:52 Reply

    Kafalarında birden çok soru var insanların. Cevap alabilcekleri bir kitap. 24 saat içinde okumaya vaktim yok diyor ise daha görünür bir yalan olamazdı. Elbetteki güzel sözlen vazgeçmeyin , sabredin benim şimdiye dek yaptığım bir hataydı canımı sıkan Kötü değildi ana doSdoğruda olmak için Yüce Allah’a bırakmak lazım bazı şeyleri..sabredip beklemek, ve diğer ayetleri aynen uygulamaya devam etmek hayatımızın her alanında.

    Yüce Allah yarattının değiştirilmesini emretmemiştir. O yüzden öyle olan için bir sıkıntı görememekteyim. Benim inancım bu yönde, kuzey kutbu sorusuna da Kur’an-ı Kerimden buldum geceleri yıldızlar ile süsleyen, gökyüzünde ince çizgi belirten , kar’ı ve buzun eritildiğinde su olmasını sağlayan Yüce Allah’a şükür..başka sorular istiyorum arıyorum

  • Avatar

    Muhammed Selman Gökçe Feb 4 2017 - 13:14 Reply

    Hepinizin görüşünü belirttiği için çok teşekkür ediyorum. Ama bu konu alkol bağımlısı veya kilolu olmak gibi bir şey değil. Bir birey alkolikse, bu birey alkolik doğmamıştır değil mi? Bu durumda alkolik olmak günahtır, sebbi ise alkolik olana kadarki süreç içerisinde bu durumu engellemek için bir kalkınmada bulunmamıştır. Ama bahsettiğimiz eşcinsellik konusu çok farklı bir durumdur ve toplumun büyük bir kısmı yanlış pencereden bakmaktadır. Eşcinsel olmak vardır, eşcinsel olana kadar bir süreç veya irade söz konusu değildir, bu durumda üst te söz ettiğim gibi eşcinselliğe günah diyemeyiz. Ama bu durumda fiili bir durum söz konusu olmaktadır. Demek istediğim “alkolik olana kadar irade söz konusudur ve alkolik birey bir kere daha alkol alırsa günahtır, çünkü irades onu alıkoymuştur, fakat eşcinsel “olana” kadar bir irade söz konusu değildir fakat eşcinsel münasebette bulunmak günahtır, çünkü irade devreye girer.” ” Hiçbir bebek eşcinsel doğmaz” diyen arkadaşlarımızada Allah akıl fikir ihsan eylesin. Nasıl bu kadar emin olabilirsiniz ki? Bu durum Allah’ın verdiği bir sınav olmasaydı hadis ve Kur’an da da bu konuyla ilgili hükümler/çözümler bulunmazdı. Nasıl bir aptal sonradan , “lanet edilen, dışlanan, fobi maruzu ” statüsünde bir tabakaya mensup olmak ister ki? Ben kendimden örnek vereyim; elhamdülillah Müslümanım inancım tam namaz kılan birisiyim. Ama kendimi bildim bileli eşcinsel olmam beni Allahtan 1 kere bile uzaklaştırmadı, aksine bunun bir sınav olduğunun farkında olduğum için her seferinde daha da yaklaştım . O yüzden çoluğunuzun çocuğunuzun başına gelebilecek bir musibet üzerine bu kadar kolay ahkam kesmek akıl vari değil. Kelimelerinizi cümlelerinizi özenle seçin. İyi günler dilerim , Allah’ın rahmeti ve bereketi üzerinize olsun .

Leave a reply

Name (required)

Website