Hicri ve Miladi Takvim

Hicri ve Miladi Takvim

Bilidiği üzere Miladi Takvim bir yılı 365, 25 gün kabul eder. Bir gün ise 24 saattir, bir günün hesabı ise şöyle yapılır. Güneş ışınları dünya üzerine 0(sıfır) meridyenine düştüğü vakit başlangıç olarak kabul edilir ve dünya kendi etrafında bir tur atıp tekrar 0(sıfır) meridyenine geldiği vakit bir günü tamamlamış olur ve bu süre 24 saattir.

Hicri Takvim ise 354 gün kabul edilir ve Miladi Takvim den 11 gün eksik olduğu için Miladi Takvim sabit kaldığı halde Hicri Takvim her yıl 11 gün önceye çekilerek günlerin ve ayların yerleri sürekli değişir. Bunun ise iki takvim arasındaki gün farkından kaynaklandığı ve Ramazan Orucunun bütün senenin günlerine yayılmasının rahmet olduğu gibi bir söylemle üzeri kapatılır.

AMA BU BANA GÖRE BÖYLE DEĞİLDİR!!!

Çünkü gözden kaçırılan bir husus var, o da şudur. Bir miladi gün 24 saat ama bir Hicri gün 24 saat 50 dakikadır.
İnsaflı bir şekilde oturup birlikte hesap edelim.

Bir dünya gününün nasıl hesaplandığını yukarıda anlattım, şimdi bir ay gününün nasıl hesaplandığına bakalım.
Ay ışığı dünya üzerinde 0(sıfır) meridyenine düştüğü an başlangıç kabul edilir. Dünya kendi etrafında dönüp aynı ay ışığının 0(sıfır) meridyenine ışığı düştüğü an bir hicri gün olur. Bu süre ise 24 saat 50 dakikadır, şimdi insaflıca kendinize şu soruyu sorun. “ 24 saat ile 24 saat 50 dakika eşitmi?“Elbette eşit değil,
Ama birbirine eşitmiş gibi kıyas yapılarak 11 günlük bir fark varmış gibi gösterilmiyor mu?

Ayrıca ay hem kendi etrafında, hemde dünya etrafında 29. 5 günde turunu tamamlar. Her iki takvimde de esas olan dünyanın kendi etrafında dönüş hesabıdır, birinde güneş esas alınır, birinde ay esas alınır. Burada dünyanın güneşe göre 365 gün aya göre 354 günde dönüş hesabı sadece matematiksel bir hatadan kaynaklanır. Bana göre bu hata kasıtlı yapılmıştır, maksat Allahın emirlerini çiğnemektir.

Şimdi yukarıda ki bilgiler ışığında bu matematiksel hatayı tesbit edelim. Bir hicri yıl 354 gün, ama bir hicri gün 24 saat 50 dakika, 354*24. 8=8779, 2 Bu rakam bir hicri yılın toplam saat sayısıdır. Miladi ve Hicri takvimlerin günlerinin saatleri eşit değildi bunu eşitlemek için miladi takvimin saatine bölelim.

8779, 2: 24=365. 8 Miladi gün buluruz ki bu da her iki takvimin eşit olduğunu gösterir. Ayrıca olaya başka bir açıdan bakmak gerekirse, ay ve dünya birlikte hareket ederek güneş etrafında dönmekteler yani ikisi birlikte aynı yörüngeyi takip ederek ve ay dünya etrafında dönerek bu işlemi gerçekleştirmekteler. Sanki ay dünyadan 11 gün geriden geliyor yada başka bir yörüngede 354 günde dönüyor gibi bir mantık doğru değildir.

Burada üzerinde durulması gereken esas konu ise Haram Ayların yerlerinin değiştirilmesinin KÜFÜR olduğudur. Tevbe Suresinin 36 ve 37. Ayetleri bu konu hakkında gayet açık ve nettir. Yani her yıl 11 gün önceye alınan Hicri Takvim uygulaması rahmet değil küfürdür.

Hicri Takvim uygulamasındaki ilk başlangıç bile bana göre şaibelidir. Kaynaklar hicretin ilk gününün Rebiul evvel Ayına denk gelmesi üzerine bunu iki ay geriye alarak Muharrem ayının başına denk getirmek suretiyle zaten baştan büyük bir hataya imza atmışlardır. 16 Temmuz 622 yılında Hicret edildiği bilgisi eğer doğru ise 18 Aralık 624 yılında ilk Ramazan Orucunun tutulduğunu tahmin ediyorum. Bu da demek oluyor ki her yıl Ramazan Ayını Aralık Ayı içinde aramamız gerekiyor.

Benim dediğim tarih tam doğrudur demiyorum, konunun uzmanları net tarihi bulurlar diye düşünüyorum. Ama şu bir gerçek, şu an uygulanan sistem yanlıştır. Artık nasibi olan nasibince arasın. Benden uyarması…

Birol Çetin

 


About the Author
Author

Dini Yazilar

Comments (5)
  • Avatar

    Gökhan Feb 16 2012 - 17:30 Reply

    9:36 – Doğrusu, Allah katında ayların sayısı oniki aydır. Gökleri ve yeri yarattığı günkü Allah yazısında (böyle yazılmıştır). Bunlardan dördü haram aylardır. Bu da doğru olan dinin hükmüdür. Bu sebeple bunlar hakkında nefislerinize haksızlık yapmayınız. Müşrikler size karşı topyekün savaştıkları gibi siz de onlara karşı topyekün savaş açın. Ve iyi bilin ki, Allah müttakilerle beraberdir.

    Bence şuanda kullanılan takvim bir uzlaşma, kişilerin kişilerin sınırlarını algılayabilmesi açısından daha uygun. Çünkü biz ayrı onlar ayrı kullanırsa, o zaman haram ay olduğunu onlar bilmek istemeyebilirler böyle olursa düzenli olarak karşılıklı bilinç daha çok olur diye düşünüyorum. Bildiğim kadarıyla siz hicri takvime sarılın diyen bir Ayette yok. Mescid-i Haram’a gitmenin mevsimi de belirtmek isterim ki yok öyle bir hüküm. Ama bizler dine ilaveler yaparak karıştıyoruz ve insanlara dini anlaşılmaz gösteriyoruz.

  • Avatar

    osman kaçmaz Jul 4 2012 - 10:28 Reply

    Günlük ibadetlerimizi dünyanın kendi ekseninde bir dönüşünün içinde güneşten alınan veya alınamayan ışık sürelerine göre(5 vakit namaz) hesaplanarak ifa ediyoruz.Ancak yıllık ibadetlerimizi ise ayın dünya etrafındaki bir turuna göre (oruç,hac) ve güneş etrafındaki turu içinde 12 aylık kameri yıl dönemi içinde(zekat) hesaplanarak ifa ediliyor.Esas olan hangi ibadetin hangi zaman dilimine göre uygulanacağını takip etmektir.
    Bence asırlardır islam aleminde uygulanmakta olan usul doğrudur.

  • Avatar

    semih Oct 25 2014 - 09:09 Reply

    Sayın Birol Çetin,
    Çok önemli bir konuyla ilgili yazınıza gönülden katılıyorum.Tövbe suresi 36.ayetten sonra 37. ayette bu ayların yerlerinin değiştirilme işinin büyük bir küfür(inkarcılık) olduğu ve böyle yapanların iyiye ve güzele yönlendirilmeyeceği bildiriliyor.Müslüman aleminin bunu iyice bir düşünmesi gerektiği inancındayım.Saygılar

  • Avatar

    Ahmet Mar 30 2017 - 05:51 Reply

    24 50 yi nerden bulduğunuzu açıklar mısınız? Teşekkürler.

  • Avatar

    Halil Munzil Jun 19 2018 - 18:49 Reply

    Hicri seneler 353 ve 354 ve 355 çeker. 29 gün 6 saat ila 29 gün 20 saat ki hicri 12 ay 351 ila 358 gün olur ki 29ardan 348 30ardan 360 gündür. 353 / 354 / 355 gün ile 365/366 gün arası 11 gün değil 10 ila 13 gündür. Matematik ve takvim bilgisi sallama söyleniyor. 

Leave a reply

Name (required)

Website