İBADET’mi?

DİN denince yüzyıllardır hep İBADET anlaşılmış ve hoca efendiler tarafından hep İBADET anlatılmış. İlmihaller yazılarak bu İBADETlerin nasıl yapılması gerektiği, Namazın nasıl kılınacağı, abdest alırken neye dikkat edileceği ne dua okunacağı gibi DETAYlara onbinlerce kitap yazılmış.

Kuran da arapça indiğine göre arapça okunması gerektiği öğütlenmiş, Kuran`ı ne kadar güzel okursak sevap alacağımız tembihlenmiş hatta yarışmalar düzenlenmiş. Şu hoca ne kadar da güzel okuyor Kuran`ı, yüreğimize işlendi diyerek o hoca ve onun gibiler poh pohlanmış ve Kuran`ın maksadı anlaşılmadığı ve anladığı lisandan okunmadığı için yüzyıllardır İBADET’e endekslenen bir  Kuran`la karşı karşıyayız. Oysa Kuran`da  şekli İbadetler Kuran`ın belkid e yüzde beş ya da   onunu teşkil etmektedir.

Kuran`ı arapça bilmediği için okusa da anlayamayacağını düşünen bazı akıl sahipleri! bu kitabı Peygamberimiz getirdiğine göre ona uyarız diyerek peygamberimizin hayatını yazan kitaplara ya da HADİSlere yönelmiş. Rivayet kültürü gittikçe genişleyerek akla hayale gelmeyecek sayıda rivayetlerle ömür tüketilmiştir. Rivayetlerdeki çelişkileri görse de peygamberimize hakaret olur diyerek itiraz etmemiş, dinden çıkarım endişesi ile Peygamberimizi adeta SAPIKmış gibi anlatan rivayet ve hadislere maalesef dur denilememiştir. Peygamberler İnsanlığa ÖRNEK olması için gönderildiği halde 6 yaşında bir çocuğu karı alacak ve 9`unda gerdeğe girdi diyen rivayetleri bir de kutsallık atfetsin diye önüne KUTSİ eki konarak KUTSİ HADİSler altında insanlığa  pazarlanmıştır.

Bazıları da Cami hutbelerinde siz Kuran`ı anlayamassınız biz ne dersek uyun biz ne anlatıyorsak inanın diyerek insanları adeta koyun sürüsü gibi kendilerine uymaya teşvik etmiş işin acısı da Allah her insana AKIL verdiği halde dünya işleri ile uğraşmaktan Kuran`ı alayım da kendi lisanım ile okuyayım bakalım benim anlayamıyacağım ne var diye düşünmemiştir.

Peki DİN sadece şekli İBADET midir? Hayır DİN hayatın 24 saatini ilgilendiren her anını ilgilendiren bir ömrün nasıl geçmesi gerektiğini anlatan bir YAŞAM KILAVUZUdur. DİN toplumsal mesaj verdiği halde kavramların içi boşaltılmış özellikle SALAT konusu (namaza endekslenmiş) SALATın ondan fazla anlamı olduğu ve asıl MANAsının ise toplumun sorunlarına DESTEK VERİN anlamı olduğu geriye atılmış ve hatta unutturulmuştur. İNFAK=Allah için harcatma ve ZEKAT konusu işlenmemiş toplum buna sevkedilmemiştir. Zengin olan malının kırkta birini ZEKAT verecek diye olayı asıl mecrasından koparıp atılmıştır.

Hayatın içinde dedikodu ve gıybet olduğu lakap takmanın yasak edildiği, hırsızlık, kumar, içki, uyuşturucular anlatıldığı halde müslüman ülkedeyiz diye böbürlenenler daha bir sokaktan geçerken ganyan bayi, kahveler, sayısalcılar, iddiacılar, birahaneler, tekel bayilerine rastgelmiyor mu? Büyük şehirlerde gece 12`ye doğru ortaya çıkan dönmeler, hayat kadınları müslüman değil mi? Genelevlerde bile sürekli ZİNA yapan kadın ve erkekler müslüman değil mi sizce? Toplumsal dayanışmayı (salatı nasıl ikame edemedik) Bir ülkede bir şehirde sokaklarda aç, açık ve evsiz yaşayanlar varsa, sokak çocukları ve tinerciler yaşıyorsa bu bizim suçumuz olmadığı anlamına mı geliyor ?

Lut kavmini okuduğumuz ve erkeklerin yaptığı sapıklığı okuyup durduğumuz halde çok ünlü olanları ÜNLÜ yapan onların mücevher ve zenginlik içinde yüzmesini sağlayanlar yine biz değil miyiz?

Geçen günlerde TV`de hoca efendi anlatıyor (Allah`a ulaşacaksın 7 safa ve 4 merve var önce Allah`a ulaşmayı dileyeceksin (Allah`ı 7 gök yukarıların yukarısında sanan zihniyet) sonra mürşitine tabi olacak tevbe alacaksın sonra binlerce ZİKİR sonra 18 saat zikre ulaşacaksın ve evliya olacaksın… Onlar Allah`la bir antlaşmamı imzaladılar da insanlara bunu vaat ediyorlar. Tv yayınına bağlananların telefonlarını alarak kendilerine tabi olmasını isteyip buna da Kuran`ı aracı yaparak saptırdıkları ayetleri okuyorlar.

İnanılmaz gerçekten inanılmaz. Adam evliyalığı garanti ediyor  size. Cenneti vaat ediyor size önünüzde Kuran varken Kuran hayatın 24 saatini anlatırken adam diyor ki saatlerce zikr et namaz kıl. Yan komşun açmış önemli değil sokakta çocuklar tiner çekiyor önemli değil, insanlar geçim sıkıntısından çocuğuna harçlık veremeyenler varken size düşünmeden bir şey yapmadan 18 saat zikr çekmeyi emrediyorlar. Neymiş cennete gidecek ve evliya olacakmışın hem de bunu Allah vaat etmiş!!!

Arkadaşlar DİN denince aklınıza sadece şekli İBADET geliyorsa büyük yanlıştasınız ve bunun DELİLİ olarak Kuran`ı gösteriyorum. Okuyun ve toplumsal ayetleri anlayın ve hayata geçirin, Çevrenize göz atın şehrinize mahallenize göz atın ve elinizden ne kadar geliyorsa MADDİ olarak DESTEK VERİN (salat) edin. Çünkü SALATın ardından zekat ve infak gelen SALAT kelimesinin anlamı NAMAZ değil (toplumsal desteği) verin ve bu işi para yani maddiyat olmadan yapamıyacağınız için SALATIn ardına zekat ve infakı koymuştur. Kuran`ın kavramlarından içi boşaltılmış en önemli kelime SALAT kavramıdır.


About the Author
Author

metafizik199

Comments (12)
  • Avatar

    Ugur B. May 11 2013 - 21:08 Reply

    Tabi salat kelimesi desteklemek Anlamını taşıdığı gibi bazı ayetlerde çok açık bir şekilde namaz anlamını taşır.gecenin bir bölümünde kalk rabbin için salat et ayeti kendi kendini destekle anlamına gelmediği ibadet et anlamını taşıdığı çok açıktır.hem namazı destek olarak neden gormuyoruz ki düşünsenize cuma günü camilere toplanan yüzbinlerce insan hepsi omuz omuza salat ediyorlar dimi peki o salatı sadece camide degılde cami çıkışındada sürdürseler yani deselerki mahallemizde bilmemkimliler derneği adı altında kumar oynatılıyor fuhuş yapılıyor yürüyün cemaat şu işe bi son verelim o batakhaneyi onların başına geçirelim deseler ve her caminin cemaati kendi mahallesini pislikten bu şekilde korusa tek vücut olsa bu allahın dinine en güzel destek yani salat değilmidir?

  • Avatar

    aslı May 11 2013 - 21:55 Reply

    teşekkürler. salat ve toplumsal desteği ilk defa bir arada görüyorum. bu konuyu daha ayrıntılı aktarırsanız sevinirim.

  • Avatar

    Alikemal May 12 2013 - 06:39 Reply

    İnsanların en faydalısı insanlara en çok faydası dokunandır.

  • Avatar

    Mustafa Edizer May 12 2013 - 13:59 Reply

    Evet çok haklısın metafizik199, din deninice sadece ritüeller (nüsuklar) akla geliyor halbuki
    din Allahın tavsiyeleri doğrultusunda değer ve bilgi üretmek için yapılan tüm çalışmalardır.
    Sadece ritüeller ön plana çıkarılarak asıl olan dayanışma ve yardımlaşma unutulunca din de günümüzdeki gibi sadece ölü din, tapınak dini haline geliyor maalesef.
    Sevgiderimle.

  • Avatar

    metafizik199 May 13 2013 - 18:04 Reply

    Arkadaşlar.. Allah toplumsal mesaj verir ve genelde (ey nas= ey insanlar) diyerek topluma seslenir. SALAT ta bunlardan biridir. Kuranda namaz kelimesi geçmez namaz farsça bir kelimedir Lakin namaz anlamına geldiği geldiği gibi dua anlamınada geldiği ayetler vardır. Fakat inanın en MANİDAR anlamı destek vermektir. Örneğin ahzab 56 = ( Allah ve melekleri peygambere SALAT ediyor sizlerde peygambere SALAT edin ) der. Şimdi SALAT= namaz dersek ve çevirirsek Allah ve melekler peygambere NAMAZ mı kılmıştır diye sormak lazım. Başka bir açıdanda bu ayeti ( peygambere bol bol SALAVAT getirin olarak çevirmişler ve başlamışlar ( sallallahu vesellem efendimiz ) teranelerine. Peki içinizde (SALAT= toplumsal desteği verin toplumun yükünü hafifletin) anlamını belkide ilk defa duyanlarınız vardır. Ne oluyor yahu bu nerden çıktı moduna girmeyin. Bir yandanda (toplumsal destek) anlamı verenlerden bir kısmı efendim kuranda NAMAZ yoktur diye namaz kılmama taraftarı oluyorlarki bu çok yanlıştır. Ayrıca yanlış bazı bilgi vardırki sanki hz. Muhammedle ilk defa gelen bir ibadet anlaşılmış oysa hz ibrahimde namaz kılıyordu sonra yahudilerde namaz kılıyorlar. Yani namaz yüzyıllardır vardır ve bu gelenekselleşmiş hz. ibrahim kendi dönemi kavminin helakinin ardından Mekkeye gönderilmiş hem ibadet hem hac işleri düzenletilmiştir. Şöyle düşünün mahallenizde camide kılınan NAMAZ lar bin sene sonrada gelseniz aynen devam ediyor olacaktır. yahudilik iseviliktede Hz İbrahim çok saygı duyulan bir peygamberdir. Namaz da onla gelen bir gelenektir tıpkı hac ve kurban gibi.
    ahzab 56 da Peygamberimiz için (destek verme =salat) kullanılmış oysa diğer ayetleri tek tek incelerseniz nerede ARDINDAN zekat ve infak gelen ayetler varsa burada TOPLuma seslenerek toplumun sorunlarına DESTEK VERİLMESİ istenir. İçinizde dikkat edenler muhakkak olmuştur bizim meallerimizde SALATı= Namaz olarak çevirdikleri için yat kalk namaz kıl sonra camiden çıkınca bir dilenciye (bir lira) ver olduda bitti maşallah. Salatı buna çeviren ve içini boşaltan zihniyetten sıyrılıp SALATI iyi anlamalı ve anlatmalı ve uygulamalıyız arkadaşlar. Bakın mesela VAN depreminin ardından Acun ılıcalı bir gece yapmış ve insanları SALATA ( toplumsal desteği vermeye davet etmiş ve insanlarda (infak = allah için harcıyarak) Bu SALAT a katılmışlardır. Acun ılıcalı bile bunun SALAT olduğunu bilmediğinden eminim lakin işte asıl SALAT ( toplumun yükünü hafifletme ve destek verme ) budur .. Aşağıdaki yazımda birazda alıntı yaparak daha DETAY lı anlatmaya çalışacağım .

  • Avatar

    dmt May 13 2013 - 18:29 Reply

    ğercekten çok güzel bir yazı olmuş cok doğru l konulara deginmişsiniz…

  • Avatar

    Erol AŞCI May 14 2013 - 09:07 Reply

    Çok şükürlr olsun Yüca Rabbime, Gerçekler korkulmadan yazılmağa başlandı.

  • Avatar

    metafizik199 May 14 2013 - 20:39 Reply

    mehmet okuyan (ahzap 56 de geçen salatın anlamı ) video olarak arayıp açıp seyredin ve aydınlanın arkadaşlar.

  • Avatar

    prenszuko78 Jun 6 2013 - 17:40 Reply

    Kur’an da Salat kelimesinin hemen ardından sürekli olarak zekat ve infak emirlerinin geliyor oluşu boşuna değil kardeşler..? Evet kişisel ibadetini yap ama bunu topluma da göster, toplum da bir karşılık bulsun, sadece buna ister Salat deyin ister Namaz deyin kuru kuruya olmuyor işte, fark yarat deniyor, sadece kendini düşünme deniyor, Birr ol deniyor, yoksa Rabbimizin bizim ibadetimize ihtiyacı mı var?
    Halife olan Adem ol diyor vesselam, bize üflediği Ruh’un hakkını verelim Kardeşler İnşaallah.

    Selametle

  • Avatar

    prenszuko78 Jun 6 2013 - 17:50 Reply

    Bir şey daha eklemeyi unuttum…İbadet kelimesini bize o kadar güzel yedirmişler ki, hiç bir şeyimiz yoksa bile bir güzel sözü, bir gülücüğü bile birileriyle paylaşmanın bile ibadet olduğunun farkına bile varamayacak hale gelmişiz vesselam…

    Selametle Kardeşler…

  • Avatar

    İlkay Jun 20 2013 - 12:11 Reply

    Allah’a inanıyorum ama ibadetler ve uygulamalar çevremizde sürekli baskı ile işlendiği için uzun bir zamandır ibadet yapmıyorum ve bu yüzdende bir çok kişilerce Ateist olarak tanımlanıyorum. Kuran’ı hep Türkçe’den okurum bu yüzdende söylediğim bir çok kişi onun bir sevap olmadığı roman okumakla eşdeğer olduğunun cevabını verdi. Bizim toplumumuzda maalesef ibadet ediyorsan Müslümansın geri kalan ne yaparsan yap hak ye, haksızlık yap, zarar ver günah işle fark etmiyor ibadet edersen Müslümansın etmezsen Dünya’nın en iyi kalpli temiz insanı ol Ateist’sin bu şekilde bir baskı var. Ama sizin yazılarınızı okuyunca gerçek Müslümanlığı anlayan insanlarda varmış çok şükür diyorum ve ben gösteriş amaçlı değil yüreğimle Müslümanım bundan eminim artık…

  • Avatar

    Fatma Jul 8 2013 - 12:51 Reply

    Bu da Allah katindandir diye Dinimize artilar eksiler getirenlere nasil da hayir dualari okunuyor ve akil almaz lakaplarla sesleniliyor hayret dogrusu.

    Dininizi bu gün kemale erdirdim/tamamladim diyen Rabbimizin (hasa) aciklarini tamamlayanlar!

    Ahirette/Din gününde/hesaplarin görülecegi günde vereceginiz cevaplar hazir mi? Ya onlara koyun gibi uyanlara ne demeli?

    Yüce Rabbimizin ademogluna bahsetmis oldugu akila dahi saygi göstermesini bilemiyen bu insanlar…. gerisi kasin…

    Selam ve Dua ile.

Leave a reply

Name (required)

Website